Waarschuwing webwinkel Involve.nl

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Suunto
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 31.10.2017 - 19:14

Wegblijven bij deze bende van ellende dat zich "Involve.nl" noemt.
Praatjesmakers eerste klas.
Loze beloften op de website, zogenaamd binnen 48 uur geleverd.
Kreeg na mijn bestelling de volgende dag een email met de vraag naar het VIN nummer.
Uiteraard om meer tijd te rekken of voor analytische doeleinden want ik had een trekhaak besteld mét niveauregeling "RUIM OP VOORRAAD" stond erbij.
Ze leveren er maar twee, met of zonder niveauregeling en mijn auto is dus voorzien van niveauregeling.
Ik dus via mail kenbaar gemaakt dat ik de juiste besteld had en een VIN nummer dus helemaal niet nodig is (zo ja, stel dat dan verplicht in het bestelproces dan hoef je niet een dag later te mailen maar kan je meteen leveren na betaling!).
Geen reactie meer....
Ik de volgende ochtend en middag mailen (3) voor het track&trace nummer, geen enkele reactie.
Ook maar even direct een email naar Volvo Rutten in Venlo (waar Involve deel van uit maakt), geen enkele reactie....
Rond 17.30 uur maar eens even gebeld en kreeg de ene na de andere smoes.
Involve zou worden gerund door 1 personeelslid en die was toevallig net op vakantie blablabla.
Ik laten weten dat ik de gang van zaken niet waardeer en meerdere malen verzocht heb om een track&trace nummer om mijn bestelling te volgen en niet heel de dag thuis hoef te blijven.
Meteen laten weten dat ik de trekhaak na het weekend echt in huis moet hebben.
Maandagochtend een mailtje dat ze zogenaamd uit Zweden moeten komen en dat ie daar "RUIM OP VOORRAAD" is.
Uiteraard meteen de order geannuleerd.
Hele dikke AFRADER!!!
Wegblijven!!
Zo gauw je betaald hebt reageren ze niet meer.
V50 2.4 Summum MY2005
Suunto
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 31.10.2017 - 19:14

Net al deze review/waarschuwing geplaatst over Involve maar is kennelijk verwijderd zonder enige feedback.

Niet toegestaan omdat ze bannertjes kopen op Volvo-forum????
Wie betaald, bepaald.
V50 2.4 Summum MY2005
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

En van waar al dit geblaat?? Als je bij, pak hem beet, Brezan een accu koopt, vragen ze ook om je kenteken. Gewoon om te weten dat ze je de goeie geven. Ruilen etc geeft een hoop administratieve rompslomp en als je dat kunt voorkomen door in ieder geval de goede mee te geven, helpt dat de prijzen laag te houden. En de meeste klanten zijn er blij mee dat ze in een keer de goeie krijgen. Niets zo frustrerend om de verkeerde spullen te ontvangen.
Maar kennelijk weet jij altijd alles beter?
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
kww
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
Locatie: Nieuwe Pekela

Niet reageren op email is gewoon asociaal, zeker als je adverteerd met korte levertijden.
Vervolgens met smoesjes komen dat iemand op vakantie is zonder dit op de website te vermelden getuigd gewoon wederom van asociaal gedrag.
In de huidige markt waarbij er veel webshops met elkaar concurreren moet je gewoon zorgen dat je alles goed voor elkaar hebt.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Suunto schreef: Net al deze review/waarschuwing geplaatst over Involve maar is kennelijk verwijderd zonder enige feedback.

Niet toegestaan omdat ze bannertjes kopen op Volvo-forum????
Wie betaald, bepaald.
Mods break
Als je goed gekeken zou hebben had je gezien dat je bericht niet verwijderd is maar verplaatst.
We hebben het dubbele bericht inmiddels wél achter de schermen gezet.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

in elk process kan wel eens wat fout gaan, en als je denkt dat alle webshops alle items zelf op voorraad hebben, dan heb je het helaas mis. Ruim op voorraad kan heel goed bij hun leverancier betekenen, is het zelfde bij amazon hoor.
Suunto
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 31.10.2017 - 19:14

jalex_h schreef: En van waar al dit geblaat?? Als je bij, pak hem beet, Brezan een accu koopt, vragen ze ook om je kenteken. Gewoon om te weten dat ze je de goeie geven. Ruilen etc geeft een hoop administratieve rompslomp en als je dat kunt voorkomen door in ieder geval de goede mee te geven, helpt dat de prijzen laag te houden. En de meeste klanten zijn er blij mee dat ze in een keer de goeie krijgen. Niets zo frustrerend om de verkeerde spullen te ontvangen.
Maar kennelijk weet jij altijd alles beter?
Vanwaar jouw aanval dat ik zogenaamd alles beter weet? Waar blijkt dat uit volgens jou???
Ik weet welke auto ik heb met welke opties, dus ik weet wat ik bestel.
En nogmaals, als een kenteken of VIN nummer verplicht is vereis dat dan in het bestelproces VOOR betaling en niet een dag later mailen.
Als iets op "ruim op voorraad" is en ik rond 12.00 uur betaal verwacht ik dat dat netjes dezelfde dag verzonden wordt, althans dat ik het binnen de beloofde 48 uur in huis heb.
Een negatieve review is voor jou kennelijk "geblaat".
V50 2.4 Summum MY2005
Suunto
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 31.10.2017 - 19:14

Ben schreef:
Suunto schreef: Net al deze review/waarschuwing geplaatst over Involve maar is kennelijk verwijderd zonder enige feedback.

Niet toegestaan omdat ze bannertjes kopen op Volvo-forum????
Wie betaald, bepaald.
Mods break
Als je goed gekeken zou hebben had je gezien dat je bericht niet verwijderd is maar verplaatst.
We hebben het dubbele bericht inmiddels wél achter de schermen gezet.
Excuses als ik hem in de verkeerde rubriek geplaatst had.
En toch fijn dat het kan blijven staan, wel zo transparant.
V50 2.4 Summum MY2005
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4471
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

nou, dat weten we dan ook weer allemaal...kunnen we weer over gaan tot de orde van de dag
Suunto
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 31.10.2017 - 19:14

liquid_force schreef: in elk process kan wel eens wat fout gaan, en als je denkt dat alle webshops alle items zelf op voorraad hebben, dan heb je het helaas mis. Ruim op voorraad kan heel goed bij hun leverancier betekenen, is het zelfde bij amazon hoor.
Ben ik niet met je eens.
Ik koop al jaren en meerdere keren per maand bij Amazon (zowel DE als UK) en hebben mij altijd netjes op tijd geleverd, sterker nog, soms zelfs een dag te vroeg dan ze aangaven.
Als iets "RUIM OP VOORRAAD" staat en er is helemaal geen voorraad dan ben je of de boel aan het belazeren of je hebt je webshop niet geautomatiseerd.
Een beetje fatsoenlijke webshop zet automatisch een artikel offline of NIET OP VOORRAAD zo gauw als het laatste artikel besteld en betaald is.

Ik vermoed dat dat bij Involve handmatig gaat, dat moeten ze zelf weten uiteraard maar je ziet hoe dat nu gaat.
Dan ga je klanten negeren, smoesjes verzinnen etc.etc.
Iets moet (zogenaamd) nog uit Zweden komen, niet reageren op emails, etc terwijl ik er wel vanuit ging dat ik gewoon voor het weekend geleverd zou krijgen.
Ik had notabene zondag de auto nodig mét trekhaak wat ik hals-over-kop heb moeten regelen.
V50 2.4 Summum MY2005
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Ik snap best dat je er van baalt dat de gewekte verwachting voor wat betreft de levering niet waar gemaakt wordt. Dat mag, doe ik in soortgelijke gevallen ook. Want het gebeurd biij mij ook wel eens, ook (of vooral) bij “gerenomeerde (ahum)” webshops die alles geautomatiseerd hebben.
Ik snap alleen niet wat het vragen naar het VIN-nummer met het niet tijdig leveren te maken heeft. Nogmaals, in de automotive wordt tegenwoordig (vrijwel) alles op VIN of kenteken besteld. Door hier naar te vragen kan een hoop ellende voorkomen worden. Misschien zijn er wel meerdere mogelijkheden vwb een V50 met nivomats? Dat bedoel ik met “beter weten”. Maar goed, misschien had ik beter kunnen schrijven dat wel duidelijk is dat je er geen prijs op stelt dat er moeite wordt gedaan om zeker te zijn dat je de goede trekhaak krijgt.
En wat denk je te bereiken met de toon die je aan slaat? Zou je zelf iemand serieus nemen als hij zo te keer gaat?
Klagen mag, dat gebeurd hier regelmatig. Maar wat minder emotie werkt meestal beter.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
Ernst64
3rd Gear member
Berichten: 452
Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
Locatie: Noord-Holland

Ook ik heb niet zulke beste ervaringen met Involve. Vooral erg amateuristisch. Ze vragen van alles, maar ze lezen het kennelijk niet. Rommelen met prijzen, pas als je aangeeft de order te annuleren worden ze soepeler. Vervolgens duurt het vrij lang voordat de spullen arriveren. Een factuur met alleen een bedrag en een nietszeggende omschrijving. Het was eens maar nooit weer.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
In bestelling: EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

Suunto schreef: Ik had notabene zondag de auto nodig mét trekhaak wat ik hals-over-kop heb moeten regelen.
had je al een keurings-afspraak staan dan?
kww
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
Locatie: Nieuwe Pekela

sinds wanneer moet een trekhaak gekeurd worden?
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Als webwinkel moet je gewoon alles op orde hebben. Voorraad informatie moet gewoon duidelijk zijn en kloppen. Als iets op voorraad is bij een externe leverancier vermeld dit gewoon. Ook als een vin nummer vereist is laat dit vooraf weten, of verwerk dit in de bestel procedure.
En maar 1 persoon die de boel draaiende moet houden kan niet, en vragen (per mail of social media) moeten gewoon binnen 24 uur beantwoord worden.

Als er dus weinig op voorraad is en je afhankelijk bent van de voorraad bij VCNL of Volvo Zweden moet je ook actief bij gaan houden welke delen uit Zweden moeten komen of in back order staan.
Als dat niet te doen is moet je ook niet adverteren met een tekst "levering binnen 48 uur"
Laatst gewijzigd door The Mechanic op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

kww schreef: sinds wanneer moet een trekhaak gekeurd worden?
In Belgie alvast elk jaar en dit al decennia lang.

Als je een trekhaak monteert zonder keuring mag hij alleen gebruikt worden voor een fietsendrager en geen aanhangwagen/caravan.

Als je bij de jaarlijkse controle (in NL APK genoemd) aan komt rijden met je verwijderbare trekhaak in de kofferbak wordt hij niet mee gekeurd en vervalt de toelating om met een aanhanger/caravan te rijden.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Hebben de Duitsers toch mooi voorelkaar, als iets veranderd aan je auto, opbouw trekhaak, led-verlichting, ramen tinten, bredere velgen, tuning, andere uitlaat, roetfilter doorslaan, EGR dicht, maakt niet uit wat. Dan mag je naar de TUV voor een keuring EN de wijzigingen worden netjes vermeld op je Fahrzeugschein. Voordeel is dan wel dat je als eigenaar weet dat de wijzigingen enerzijds legaal zijn en anderzijds deugdelijk zijn uitgevoerd.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

V70/2.4D/2003 schreef: Hebben de Duitsers toch mooi voorelkaar, als iets veranderd aan je auto, opbouw trekhaak, led-verlichting, ramen tinten, bredere velgen, tuning, andere uitlaat, roetfilter doorslaan, EGR dicht, maakt niet uit wat. Dan mag je naar de TUV voor een keuring EN de wijzigingen worden netjes vermeld op je Fahrzeugschein. Voordeel is dan wel dat je als eigenaar weet dat de wijzigingen enerzijds legaal zijn en anderzijds deugdelijk zijn uitgevoerd.
+1 nu moeten ze nog iets gaan doen aan Turken die over de Kurfurstendam/unter den linden knallen tijdens trouwfeestje met amgay, je bent je leven niet zeker.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
kww
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
Locatie: Nieuwe Pekela

Taalgebruik en het bestellen bij een NL webshop met spoed deed me vermoeden dat topic starter uit Nederland kwam.
En hier is die keuring op een trekhaak niet specifiek omschreven en bij mijn weten ook geen apk punt.
Maar goed om te weten dat dat in Duitsland en Belgie anders is.
Involve2
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26.10.2018 - 19:10

Bijgaand onze reactie en bevindingen:

• Involve heeft service hoog in het vaandel staan
• Wegens bezettingsprobleem niet de service kunnen verlenen die gepast is bij Involve (neem dit a.u.b. aan zodat dit geen eigen leven gaat leiden)
• Intern wordt dit proces opgelost/verbeterd
• Tevens met klant contact op genomen maar helaas geen terugkoppeling meer gekregen van deze heer
• Het VIN-nummer is wel degelijk noodzakelijk omdat er typen zijn die via Zweden besteld moeten worden, vandaar in dit geval, levertijd

Met vriendelijke groet, Involve.nl
Gesloten

Terug naar “Off Topic Auto”