Na 16 mnd 2 XC90's T8 gehad, nu einde verhaal voor mij en Volvo

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tqam
3rd Gear member
Berichten: 315
Lid geworden op: 10.11.2016 - 15:06

Het is even stil geweest en veel mensen wilde graag weten hoe het nu met de 2e Volvo is.

In Jan 2017 heb ik mijn eerste nieuwe Volvo XC90 T8 gekocht met Full Options, inclusief luchtvering
Daar is een hele thread over

viewtopic.php?t=75430&page=fst_unread&highlight=

Na zoveel problemen te hebben ondervonden, heb ik samen met de Dealer en Volvo Nederland besloten een nieuwe Volvo XC90 te bestellen
Ik dacht dan ben ik van alle problemen met o.a de luchtvering af.
Een nette regeling vanuit Volvo Nederland gekregen, mede op aandringen van mijn Volvo dealer.
Een kleine bijbetaling voor gebruik van de XC90 en de vele gratis leenauto's en op naar een nieuwe start

Dus dag Volvo XC90 T8 My 2017, Hallo Volvo XC90 T8 My 2018

Wat was ik blij dat ik op mijn verjaardag 2 januari 2018 mijn nieuwe Volvo kreeg.
Ik koos zelfs voor de zelfde kleur, zelfde opties ( wat toevoegingen in de vorm van een sportstuur, Media Server en Tv Voorbereiding )

Wat kleine opstart problemen voor de aflevering:
Een deuk in het zijscherm, gelukkig makkelijk met krasje deukje opgelost en tijdens het aanbrengen van de Nano bescherm coating liet spontaan de verf los van de bumper.
Ach je kan niet altijd geluk hebben dacht ik nog.

Ik heb zelf een eigen New Motion laadpaal, ik rij zelf veel in de stad dus kan heel vaak rijden op electra en tank niet veel.
Na een week toch maar een keer de motor gestart en wat was dat toch voor een lawaai.

Ik dacht dit is geen Benzine motor maar een Diesel motor, sterker nog het lijkt wel een John Deere Tractor.
Gedurende de eerste minuut zoveel lawaai en daarna werd het een stuk minder tot een bijna stille motor.

Dus snel naar de dealer, 96 Km op de teller.
Daar aangekomen was het geluid weg.
Ik dacht zal de nieuwigheid zijn :( dus laat ik rustig aan doen met de motor.

Soms starte ik de motor en had je inderdaad dat geluid maar ach het zal wel goed komen.
Hoe vaak komt het voor dat je 2 maal achter elkaar een maandag ochtend auto treft.
Misschien bij een of ander Koreaans merk maar toch zeker niet bij het vertrouwde Volvo Merk.

Het was tijd voor een werkbezoek aan Australie en daar was het 35 graden en hier zo'n beetje -25 graden
De auto heeft 3 weken stil gestaan ( stond nog maar 1100 km op )

Terug in Nederland dacht ik laat ik de auto maar eens starten.
Nou de John Deere tractor was veranderd in een Chinook en Apache samen ( welke regelmatig over mijn huis vliegen )
Maar hoe goed ik ook keek, er vlogen geen Helicopters over en het geluid kwam toch echt uit mijn Volvo.

Dus half Maart is de auto naar de dealer gegaan.
Gedurende de hele periode een gratis leenwagen gekregen maar tot vorige week nog maar een dag in mijn EIGEN XC90 gereden

Gedurende de hele testen zijn er meer km's gereden als ik met mijn auto heb gereden.
Het probleem ligt ergens in de motor maar waar.

Ik had geen zin om een nieuwe motor te krijgen en heb de koop ontbonden.
Na lang onderhandelen is de koop nu ontbonden en is er een financiële regeling getroffen

Goed het kost je altijd geld.
Mijn Auto Volgsysteem van Technocon is niet vergoed en ik had 3 jaar abonnement vooruit betaald.
Wat kleine kosten zoals de Nano lakcoating ben ik kwijt.

Zelf heb ik wat spullen die ik nu nog moet gaan verkopen

4 maal 21" 8-Spaaks velgen in Silver Bright / Diamond Cut met 275/40 R21 banden met Nokian winterbanden ( 350 km gereden ) geen enkele beschadiging en voorzien van een speciale modesta coating.
Speciale Centrax Sneeuwkettingen voor de 21 Inch velgen
Een tweedelige mat voor de Kofferbak kleur zwart
Een set winter matten kleur zwart voor de bestuurder, passagier , achter passagiers en de 3e rij
1 oplaadkabel Mennekes lengte 5 meter
1 oplaadkabel Mennekes lengte 3,5 meter
Tussennet voor de kofferbak veilig af te schermen

( ik zal deze binnenkort in de te koop map zetten )

Wat nu het ergste is, je hebt genoeg geld om een andere auto te kopen, maar niets kan ik vergelijken met de XC90T8
Ik blijf het nog steeds een super auto vinden en alhoewel ik niet emotioneel ben, merkte ik het wel toen ik de spullen uit de auto haalde.
Ik baalde dat er een monteur een leeg flesje Cola in mijn auto had laten liggen terwijl de auto al was overgeboekt naar Volvo Nederland en dus eigenlijk ook niet meer van mij was.
16 maanden volop problemen met 2 nieuwe XC90's.
Samen in 2 Xc90's maar 3100 km gereden in 16 maanden.

En de auto hiervoor, een Volvo XC70 heeft mij in 9 jaar alleen buiten de beurten een accu laten vervangen.

Waar is de tijd dat je nog kon vertrouwen op de goede oude Volvo's

Ik durfde het niet aan voor de 3e keer een nieuwe XC90 te bestellen.
Met pijn in mijn hart zeg ik , dag Volvo misschien tot een andere keer.
Volvo XC90 T8 Inscription My 2018 2018 - Onyx Black Full Options Luchtvering, 21 inch, B & W, Dab+, Zwarte hemelbekleding, Keyless, Neerklapbare Hoofdsteunen, Getint glas, Boodschappentas houder, Massage stoelen en 21 inch (zelfde als de zomerwielen ) Winterbanden, Digitale TV, Media Server, Luxury en Scandivia line Blis 360 camera, Donkere Achterramen
Volvo XC90 T8 Inscription Onyx Black 2017 -2018
Volvo XC70 3.2 Summum Oyster Grey Pearl 2008 - 2016
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

oei dat is een verhaal zeg, oprecht erg jammer want het blijft een erg fijne auto, succes met het vinden van vervanging
Gebruikersavatar
Rudyvg
4th Gear member
Berichten: 813
Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
Locatie: Leiden

Jeetje zeg, word er gewoon een beetje stil van. Sterkte en succes met de zoektocht naar een opvolger!
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016

XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Je heb echt wel dikke pech. Ik dacht alleen dat de my16 aanloop problemen had. ik heb zelf na 1.5 jaar geen noemenswaardige problemen gehad, wat software issues.

Ik heb ook luchtvering etc. Weet je al wat je nu gaat nemen?
Gebruikersavatar
Tqam
3rd Gear member
Berichten: 315
Lid geworden op: 10.11.2016 - 15:06

Zit te kijken naar een Tesla of Audi q8.
Baal nog steeds dat ik zoveel pech heb.
De XC90T8 blijft voor mij de mooiste en beste auto nu beschikbaar.
Maar ik ben bang dat de 3e XC90 weer een drama gaat worden.
Volvo XC90 T8 Inscription My 2018 2018 - Onyx Black Full Options Luchtvering, 21 inch, B & W, Dab+, Zwarte hemelbekleding, Keyless, Neerklapbare Hoofdsteunen, Getint glas, Boodschappentas houder, Massage stoelen en 21 inch (zelfde als de zomerwielen ) Winterbanden, Digitale TV, Media Server, Luxury en Scandivia line Blis 360 camera, Donkere Achterramen
Volvo XC90 T8 Inscription Onyx Black 2017 -2018
Volvo XC70 3.2 Summum Oyster Grey Pearl 2008 - 2016
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Tjonge jonge,wat een hoop ellende!!!!Wat moet je hier nog op zeggen...Ik denk pers ook dat de onverwoestbare Volvo tot de verleden tijd behoord...Een 3de xc90 zou helemaal te gek voor woorden zijn...zonde
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Wat een verhaal! Kan me voorstellen dat je ‘even’ wat anders wilt! Veel wijsheid bij de keuze daarvan gewenst en vooral veel geluk met het resultaat van die keuze!
Laatst gewijzigd door mga1600 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
CH Racing M900
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55

Andy, spijtig om te lezen. Had gehoopt dat je de tweede keer meer geluk zou hebben. Helaas.
XC90 T8 - 2017 - R-Design
Gebruikersavatar
Tqam
3rd Gear member
Berichten: 315
Lid geworden op: 10.11.2016 - 15:06

Idd maar heb wel meer pech. Ook 7 nieuwe LG koelkasten gehad, daarna ook mee gestopt.
De auto van mijn zoon een kapotte radiator, een nieuwe erop laten zetten, 900 meter verder een groot gat in de nieuwe radiator.
Was bij een Peugeot 207

Droomde vannacht dat ik 2 maal achter elkaar de jackpot in de staatsloterij zou winnen.
Nou je weet maar nooit met mij
Volvo XC90 T8 Inscription My 2018 2018 - Onyx Black Full Options Luchtvering, 21 inch, B & W, Dab+, Zwarte hemelbekleding, Keyless, Neerklapbare Hoofdsteunen, Getint glas, Boodschappentas houder, Massage stoelen en 21 inch (zelfde als de zomerwielen ) Winterbanden, Digitale TV, Media Server, Luxury en Scandivia line Blis 360 camera, Donkere Achterramen
Volvo XC90 T8 Inscription Onyx Black 2017 -2018
Volvo XC70 3.2 Summum Oyster Grey Pearl 2008 - 2016
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Jeetje, wat een tegenvaller. Ik kan me ook voorstellen dat je voorlopig geen Volvo meer zou willen hebben.

Is er niet ergens een leuke demo XC90 van een dealer die zich al bewezen heeft die je zou willen kopen? Het kan toch niet zo zijn dat alle XC90's zo slecht zijn? Dan zou Volvo toch nooit een auto weer verkopen :'(
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
Tqam
3rd Gear member
Berichten: 315
Lid geworden op: 10.11.2016 - 15:06

Ik heb inderdaad ook in verschillende XC90 ‘s gereden die wel perfect waren.
Ik wil echter eem nieuwe naar eigen smaak.
En dan heb ik deze pech
Volvo XC90 T8 Inscription My 2018 2018 - Onyx Black Full Options Luchtvering, 21 inch, B & W, Dab+, Zwarte hemelbekleding, Keyless, Neerklapbare Hoofdsteunen, Getint glas, Boodschappentas houder, Massage stoelen en 21 inch (zelfde als de zomerwielen ) Winterbanden, Digitale TV, Media Server, Luxury en Scandivia line Blis 360 camera, Donkere Achterramen
Volvo XC90 T8 Inscription Onyx Black 2017 -2018
Volvo XC70 3.2 Summum Oyster Grey Pearl 2008 - 2016
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Ongelofelijk, wat een blamage voor Volvo en wat een vreselijke pech dat jou dit tweemaal op rij gebeurt. Je dealer zal ook wel aardig in verlegenheid gebracht zijn?

Hoewel het bekende gezegde luidt driemaal is scheepsrecht, kan ik me voorstellen dat je dat toch niet meer aandurft. Maar ja, een goed alternatief vinden zal ook niet meevallen. En ook bij andere merken komen helaas probleemgevallen voor. Ik hoop oprecht dat jij je portie onfortuin voorlopig gehad hebt!
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Eigenlijk zou Volvo je zonder kosten een gloednieuwe en naar wens geconfigureerde XC90 onder de bips moeten schuiven, met verontschuldigingen, een dinertje in een goed restaurant en een grote bos bloemen voor mevrouw toe. Nu zijn ze een goede klant kwijt, met slechte reclame op de koop toe. Problemen zijn één ding, hoe je ze oplost is iets anders. Zo kan je zelfs in moeilijke situaties toch aan klantenbinding doen, wat dan weer goodwill en positieve mond aan mondreclame oplevert, en dat is meer waard dan wat ze nu uitsparen door dat niet te doen.

De realiteit zal wel zijn dat de verkoop als warme broodjes loopt, de productie toch al niet kan volgen (zie levertijden...) en er een bepaald percentage 'uitval' gewoon bijhoort.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Fulaks schreef: Eigenlijk zou Volvo je zonder kosten een gloednieuwe en naar wens geconfigureerde XC90 onder de bips moeten schuiven, met verontschuldigingen, een dinertje in een goed restaurant en een grote bos bloemen voor mevrouw toe. Nu zijn ze een goede klant kwijt, met slechte reclame op de koop toe. Problemen zijn één ding, hoe je ze oplost is iets anders. Zo kan je zelfs in moeilijke situaties toch aan klantenbinding doen, wat dan weer goodwill en positieve mond aan mondreclame oplevert, en dat is meer waard dan wat ze nu uitsparen door dat niet te doen.

De realiteit zal wel zijn dat de verkoop als warme broodjes loopt, de productie toch al niet kan volgen (zie levertijden...) en er een bepaald percentage 'uitval' gewoon bijhoort.
Spijker/kop.
Iets essentieels als een motor die na een paar weken stilstand als een rochelende zware shag roker tot leven komt is geen hele fijne reclame..
Anderzijds, na aflevering van de auto een vakantie boeken na Toscane of de Italiaanse Rivéra, benzine tank vol met Aral Ultimate en kilometers maken om het blok te laten inlopen was wellicht beter geweest dan hem na 1000km, voornamelijk elektrische kilometers, op een airport neer te zetten en er 2 weken niet naar om te kijken.
Maar goed, daar zou hij tegen moeten kunnen maar zoals voor ons geldt is dat ook voor auto's, rust roest.
Neemt niet weg dat het mooi ruk is wanneer het jouw auto betreft van 100k.
Dan heb je natuurlijk in een soort van zelfde categorie de Q7 of een X5 ook allebei op een stekker.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Heeft Volvo aangeboden de auto met kapotte motor meteen te vervangen voor een nieuwe XC90 met dezelfde of nog betere specificaties ? in zo'n geval zou er toch heel snel iets te regelen moeten zijn dit is wel een buitengewoon rot scenario met alleen maak verliezers aangezien je zelf kennelijk een goed XC90 zou willen rijden. Je hebt er niets aan maar mijn XC90 T8 inscription die 2 1/2 jaar oud is met inmiddels bijna 80 k km's op de teller, na de aanloop (voornamelijk software issues) is de auto probleemloos
Gebruikersavatar
Tqam
3rd Gear member
Berichten: 315
Lid geworden op: 10.11.2016 - 15:06

De dealer was ook not amused. Baalde ook. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn dealer.
De oplossing van Volvo NL was ook goed.

Ik kan gewoon weer een nieuwe XC90 kopen.
Maar zelf durf ik het niet meer aan.

Misschien in de toekomst.
Nu eerst rustig verder kijken of tijdelijk weer een 2e hands auto kopen.

Dus ben zeer tevreden over de Dealer en de geboden oplossing.
Ik denk dat ik pure pech heb gehad.
Laatst gewijzigd door Tqam op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 T8 Inscription My 2018 2018 - Onyx Black Full Options Luchtvering, 21 inch, B & W, Dab+, Zwarte hemelbekleding, Keyless, Neerklapbare Hoofdsteunen, Getint glas, Boodschappentas houder, Massage stoelen en 21 inch (zelfde als de zomerwielen ) Winterbanden, Digitale TV, Media Server, Luxury en Scandivia line Blis 360 camera, Donkere Achterramen
Volvo XC90 T8 Inscription Onyx Black 2017 -2018
Volvo XC70 3.2 Summum Oyster Grey Pearl 2008 - 2016
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Als je tevreden bent is dat het belangrijkste en ik begrijp dat het vertrouwen een dreun heeft gehad, aan de andere kant zeg je, in mijn ogen terecht gezien ook mijn eigen ervaringen, dat je gewoon pech hebt gehad. Heb je een constructie met een verlengde garantie nog overwogen ?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Je hebt weinig aan verlengde garantie als je de normale periode niet eens haalt.
Gebruikersavatar
Tqam
3rd Gear member
Berichten: 315
Lid geworden op: 10.11.2016 - 15:06

Wel aangeboden gekregen. Garantie tot 4 jaar. Maar toch je koopt een auto ook op
Basis van vertrouwen. Als dat er niet is bij mij, dan stopt het (jammer genoeg )
Volvo XC90 T8 Inscription My 2018 2018 - Onyx Black Full Options Luchtvering, 21 inch, B & W, Dab+, Zwarte hemelbekleding, Keyless, Neerklapbare Hoofdsteunen, Getint glas, Boodschappentas houder, Massage stoelen en 21 inch (zelfde als de zomerwielen ) Winterbanden, Digitale TV, Media Server, Luxury en Scandivia line Blis 360 camera, Donkere Achterramen
Volvo XC90 T8 Inscription Onyx Black 2017 -2018
Volvo XC70 3.2 Summum Oyster Grey Pearl 2008 - 2016
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Wel netjes dan men die piste ook onderzocht heeft, jammer dat het zo gelopen is
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”