XC30 schreef:
Van harte met deze keuze. Heel jammer idd dat Volvo niet een full electric tijdig heeft weten te produceren. Ik heb wel de indruk dat er toch wel een aantal vaste klanten gaan uitwijken naar andere merken. We zijn verwend geweest met de V60 PIH. Voor mij was het elektrisch blijven rijden ook een belangrijke reden om over te stappen. Wanneer rijden? Eind 2018? En de S is misschien wel leuker dan de 3 (buiten de prijs om).
Half augustus rijden. De S is gereed en wordt momenteel per trein van west naar oost Amerika vervoerd. Via mijn Tesla account te volgen. Ik heb er veel zin in. In 4,1s van 0-100 en een top van 250 km/u!
Volvo had met de PIH een succes, maar full electric had dit jaar moeten aansluiten. Dan was de kans groot geweest om bij Volvo te blijven. Wie weet de volgende weer een Volvo. De PIH Is zonder meer een fijne auto en een uitstelde dealer in Harderwijk!
Maar eerst genieten van de Tesla.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen. Mijn plan is om in 2020 een Model 3 te kopen net voordat de korting op bijtelling volledig wordt afgeschaft. Ik hoop dat ik met de Model S niet te veel verwend ben, want de Model 3 lijkt me een stapje terug.
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
RichieB schreef:
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen. Mijn plan is om in 2020 een Model 3 te kopen net voordat de korting op bijtelling volledig wordt afgeschaft. Ik hoop dat ik met de Model S niet te veel verwend ben, want de Model 3 lijkt me een stapje terug.
Ik denk dat ik dat idee ga volgen. Eerst dit jaar een gebruikte S en in 2020 een 3.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling) 2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24 2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
XC30 schreef:
Van harte met deze keuze. Heel jammer idd dat Volvo niet een full electric tijdig heeft weten te produceren. Ik heb wel de indruk dat er toch wel een aantal vaste klanten gaan uitwijken naar andere merken. We zijn verwend geweest met de V60 PIH. Voor mij was het elektrisch blijven rijden ook een belangrijke reden om over te stappen. Wanneer rijden? Eind 2018? En de S is misschien wel leuker dan de 3 (buiten de prijs om)
Mij jagen ze niet weg, omdat ik de V60 hou. Maar een FEV Volvo was beter geweest.
DriverV60 schreef:
Half augustus rijden. De S is gereed en wordt momenteel per trein van west naar oost Amerika vervoerd. Via mijn Tesla account te volgen. Ik heb er veel zin in. In 4,1s van 0-100 en een top van 250 km/u!
Volvo had met de PIH een succes, maar full electric had dit jaar moeten aansluiten. Dan was de kans groot geweest om bij Volvo te blijven. Wie weet de volgende weer een Volvo. De PIH Is zonder meer een fijne auto en een uitstelde dealer in Harderwijk!
Maar eerst genieten van de Tesla.
Goede keuze! Nu lekker genieten!
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling) 2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24 2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gefeliciteerd! De Model S is inderdaad een fraaie upgrade van een Volvo. Bizar dat die nog geen 100% EV hebben aangekondigd. De voorsprong die ze hadden met de V60 PIH zijn ze helemaal kwijt. Hybrides waren leuk in 2013 maar kunnen nu echt niet meer. Diesel motoren wordt verboden en daarna zal benzine snel volgen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Ziet er mooi uit! Zo’n 100D is wel erg leuk speelgoed, hoe is de afwerking van binnen bij de nieuwe modeljaren? Vond dat eerder namelijk erg tegenvallen.
En richieb, het is idd jammer dat volvo nog geen full ev heeft uitgebracht, maar als het goed is komen ze in 2019 met full ev xc40. Verder speelt bij alle grote fabrikanten dat het voordeliger is om eerst nog even verbrandingsmotoren te leveren, en pas als de markt en de politiek er om vraagt over te schakelen op full ev.
Wat wel interessant is om te zien, is dat hyundai met zn elektrische auto’s een van de eerste is die ene betaalbare SUV ev op de markt brengt met goede range. Die zijn volgend jaar niet aan te slepen denk ik. En de techniek er achter is zelfs door bmw gekocht, zodat bmw met hyundai techniek een ev kan uitbrengen op korte termijn.
Ja maar ze zullen net als jaguar met de ev flink gaan aansturen op de NLse markt. Er zijn er al veel meer toegezegd dan eerst de bedoeling was. Jammer genoeg heb ik niet de mogelijkheid om overal te laden, anders had ik er in het begin al een besteld. Techniek er achter is veel mooier dan die van jaguar bijvoorbeeld, maar over jaguar en zijn ev techniek is al genoeg te vinden op het net.
V50 R schreef:
Ziet er mooi uit! Zo’n 100D is wel erg leuk speelgoed, hoe is de afwerking van binnen bij de nieuwe modeljaren? Vond dat eerder namelijk erg tegenvallen.
Interieur is stukken beter geworden. Ik heb 17 jaar Volvo gereden, en dat weet ik wat een goede stoel betekent. Daarom heb ik de stoel van de Tesla bij Ellemeijer in Amsterdam laten aanpassen. Zitvlak verlengd en zijdelingse ondersteuning aangepast. Dat kunnen ze perfect en nu is de stoel "bijna" qua comfort gelijk aan een Volvo stoel.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Slim om de stoel aan te laten passen! Dat was idd het grootste minpunt. Heb je een foto van de nieuwe aangepaste stoel?
Wat wel prettig is in jouw versie, is dat grootste bugs al uit de auto zijn gehaald.
En btw al een paar keer met de ludicrous mode gespeeld?
DriverV60 schreef:
Na 2 maanden Tesla mag ik zeggen dat ik er geen dag spijt van heb. Ik geniet er elke dag van!
Totaal herkenbaar. Al is mijn exemplaar een stuk minder afgewerkt dan jouw 100D.
RichieB schreef:
Gefeliciteerd! De Model S is inderdaad een fraaie upgrade van een Volvo. Bizar dat die nog geen 100% EV hebben aangekondigd. De voorsprong die ze hadden met de V60 PIH zijn ze helemaal kwijt. Hybrides waren leuk in 2013 maar kunnen nu echt niet meer. Diesel motoren wordt verboden en daarna zal benzine snel volgen.
Ik hoop dat ze volgend jaar de EV's introduceren.
V50 R schreef:
Slim om de stoel aan te laten passen! Dat was idd het grootste minpunt. Heb je een foto van de nieuwe aangepaste stoel?
Wat wel prettig is in jouw versie, is dat grootste bugs al uit de auto zijn gehaald.
En btw al een paar keer met de ludicrous mode gespeeld?
Ook herkenbaar en zit daarom tijdens lange ritten liever in de Volvo, ivm mijn rugklachten.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling) 2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24 2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Ik heb een Model S uit 2016 met de “Next Generation” stoelen die nu standaard zijn. Die zijn een stuk beter dan de oude Tesla stoelen maar die van Volvo zijn nog wel iets beter. Daar kon ik 8 uur achter elkaar in zitten zonder moe te worden. Dat zal met de Tesla toch niet gebeuren omdat je om de 2,5 a 3 uur verplicht even pauze neemt. Daardoor voldoet de stoel absoluut afdoende, heb er nooit probleem mee qua rug of andere spieren.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
RichieB schreef:
Ik heb een Model S uit 2016 met de “Next Generation” stoelen die nu standaard zijn. Die zijn een stuk beter dan de oude Tesla stoelen maar die van Volvo zijn nog wel iets beter. Daar kon ik 8 uur achter elkaar in zitten zonder moe te worden. Dat zal met de Tesla toch niet gebeuren omdat je om de 2,5 a 3 uur verplicht even pauze neemt. Daardoor voldoet de stoel absoluut afdoende, heb er nooit probleem mee qua rug of andere spieren.
Ik heb "helaas" de standaard zetels met stoffen bekleding. Qua budget was dat het maximaal haalbare. Ik probeer binnenkort te upgraden naar een facelift model (eind 2016 en later) met AP2 en liefst een 90 of 100 pack.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling) 2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24 2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
V50 R schreef:
Slim om de stoel aan te laten passen! Dat was idd het grootste minpunt. Heb je een foto van de nieuwe aangepaste stoel?
Hierbij een foto van de aangepaste stoel. Zitting verlengd en de "wangen" zijn in de zitting en de leuning beiden uitgenomen. Verder is de stoel aan de voorzijde wat hoger op de rail gezet. Al met al een goede verbetering.
Door op de foto te klikken wordt deze in de juiste stand weergegeven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Arnold op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
V50 R schreef:
Slim om de stoel aan te laten passen! Dat was idd het grootste minpunt. Heb je een foto van de nieuwe aangepaste stoel?
Hierbij een foto van de aangepaste stoel. Zitting verlengd en de "wangen" zijn in de zitting en de leuning beiden uitgenomen. Verder is de stoel aan de voorzijde wat hoger op de rail gezet. Al met al een goede verbetering.
Door op de foto te klikken wordt deze in de juiste stand weergegeven.
Mooie en professionele aanpassing.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling) 2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24 2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
De Tesla Model 3 is vanaf nu te bestellen vanaf €58.800. Levering vanaf februari 2019. Ook als je geen reservering hebt moet je die eerst maken, daarna kan je de bestelling doen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk