V70 Bifuel CNG stottert op aardgas - expert gezocht

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Gesloten
skalars
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 09.02.2017 - 11:19

Beste forumleden,

Ik ben heel erg blij met mijn V70 bifuel CNG uit 2001. Echter ik heb de laatste tijd het idee dat hij steeds meer gaat stotteren / hikken bij het rijden op AARDGAS. Bij het rijden op benzine doet hij het minder of niet. Het is vooral als ik met constante snelheid / toerental probeer te rijden. Bijvoorbeeld 50 of 80 km/uur. Ik baal hiervan. Ik heb eindeloos op fora rondgekeken en heb al de temperatuursensor vervangen en er nieuwe volvo bougies in gezet.
Ook heb ik van alles over het reviseren van het gasverdeelblok gelezen. Echter schrok ik een beetje van het werk en de waarschuwingen. Ik heb gebeld met verdampere in Helvoirt en het lijkt hem sterk dat het gasverdeelblok vies is aangezien dat niet snel gebeurt bij aardgas.

Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die ervaring heeft met deze motor / rijden op aardgas die me kan helpen in de buurt van Wageningen. Ik ben al eens bij verdampere geweest voor onderhoud maar het is nogal een mijl op zeven om daar weg en weer heen te komen vanuit Wageningen.

Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen.

Hartelijke groet,

Lars Keizerwaard
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

zullen we de reacties hier centraal verzamelen? viewtopic.php?t=74649&page=fst_unread&highlight=
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gesloten

Terug naar “Bifuel”