Vraagje mbt tuning

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Warhoofd
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25.08.2019 - 15:37

Hoi allemaal

Ik heb een XC40 T4 en zit te kijken naar de optie om hem te chip tunen. Aangezien Polestar de T4 niet heeft toegevoegd aan hun gamma zit ik momenteel naar andere tuners te kijken.

Zelf heb ik contact gehad met pro car tuning die mij vertelde dat de tuning software ongedaan word gemaakt als je de auto laat updaten door de dealer.

Wat is jullie ervaring met tuners en moet je inderdaad bij elke update terug naar de tuner om de tuning weer te activeren?

Lijkt me een hoop gedoe!

Alvast bedankt voor jullie reacties;-)
XC40 T4 R-design
Inscription bursting blue
10/2019
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Ik kom al jaren bij BR performance, zeer tevreden over! Obbetuning is ook erg populair hier op het forum.

Maar ja, tenzij je zelf een kastje hebt waarmee je het kunt terugzetten (geloof dat Rica een iSoftloader heeft) kan het zijn dat de dealer de remap overschrijft en dat je weer terugmoet naar de tuner. Dat blijft irritant. Maar tuning geeft vaak wel heel veel extra rijplezier.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Niet bij iedere software update van de dealer moet je naar de tuner hoor?
Rij al jaren met tuning en heb nog nooit de software op nieuw erin moeten zetten.
Dus de dealer gaat niet zo ver met deze update 2.0 dat dat je tuning wordt overschreven.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

Service 2.0 is niet dat de complete software (alle modules) opnieuw in de auto geladen wordt.
Bij 2.0 kijkt Volvo of er voor een module in de auto een update is en doet deze dan laden.
De Volvo dealer kan van te voren zien onder de knop software upgrade wat er voor de auto aan updates is.

Een isoft loader is leuk, origineel terug zetten voor men weer naar de dealer gaat (voor garantie of wat dan ook).
Let wel op dat als er een update op de ECM (engine control module) is en je zet de tuning weer terug, je de oude software terug zet en de update ongedaan is gemaakt.
Beter na de update even terug naar de tuner om de tuning opnieuw op de update te laten maken.

groet Obbe
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

De isoftloader lijkt inmiddels slim genoeg om een nieuwe ECM versie te herkennen. Ik heb twee maal gehad dat ik na een garagebezoek de tuning niet terug kon zetten en eerst een update moest downloaden. De laatste keer was ik blijkbaar de eerste met een nieuwe ECM versie en moest ik een paar dagen wachten totdat een compatible tuning te downloaden was.
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”