Turbo S60

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
EddyP
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24.11.2018 - 10:04

Hoi allemaal,

Recent heb ik mijn Subaru Forester voorzien van (Impreza spul) een grotere turbo, uitlaat, brandstofpomp en koudere bougies en die loopt heerlijk. Op zich niet een grote klus aangezien het hele onderstel Impreza is……
Nu wil ik een soortgelijke actie willen uitvoeren met een S60 2.0T (5 cilinder) uit 2004 maar ik heb het internet uit en kan geen nuttige info vinden. Er zit een hele schattige kleine turbo op. Weet iemand de mogelijkheden of daarop een grotere turbo past zonder aanpassingen en eventueel andere zaken waar ik tegenaan ga lopen ?
2.5” uitlaat zit er al onder en nu de rest nog ;-)

Groet, Eduard

Vraag aangepast aangezien ik een bi-turbo verwarde met iets schattigs…...sorry voor de verwarring !
Laatst gewijzigd door EddyP op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

De keuze is reuze, 16T, 18T, 19T turbo, andere injectoren, andere downpipe, grotere intercooler en custom software door bijvoorbeeld Fasttech. Kijk ook eens bij Europeantuning.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Een biturbo 2.0T uit 2004 heb ik nog niet eerder gezien. Je zou dan verwachten dat er flink aan gesleuteld is, lees: PK's!
EddyP
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24.11.2018 - 10:04

Heren,

Dank voor de reactie en mijn excuus voor het benoemen voor de bi-turbo. Op basis de bovenstaande reactie van "the mechanic" lijkt het erop dat er een TD04 turbo inzit. Die heb ik ook vervangen bij mijn forester voor een TD05 en dat werkte prima met aanpassen van de uitlaat incl downpipe, bougies en brandstofpomp.

Kan iemand mij vertellen wat voor turbo er nu op zit en of dit gaat werken met een TD04 of 05?
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

EddyP schreef: Heren,

Dank voor de reactie en mijn excuus voor het benoemen voor de bi-turbo. Op basis de bovenstaande reactie van "the mechanic" lijkt het erop dat er een TD04 turbo inzit. Die heb ik ook vervangen bij mijn forester voor een TD05 en dat werkte prima met aanpassen van de uitlaat incl downpipe, bougies en brandstofpomp.

Kan iemand mij vertellen wat voor turbo er nu op zit en of dit gaat werken met een TD04 of 05?
De 2.0T heeft een TD04L-12T. Ik zou wel bij de TD04 blijven. Met een TD04HL-16T kun je al leuke dingen doen, 3 inch downpipe, setje blauwe of groene injectoren en een custom remap...
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”