Las in de V40 brochure dat het R-Design sportonderstel ook is uitgerust met dikkere stabilisatorstangen.
Kan iemand hier meer over vertellen (gaat het om voor en achter, hoeveel mm, onderdeelnrs, prijs, ervaringen - alles info is welkom!)? Lijkt me best een leuke en waarschijnlijk niet al te dure upgrade.
Dank alvast.
Dikkere stabilisatorstangen V40
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Reken op zo'n 300.- voor een enkele stang, uit mijn hoofd zijn ze twee millimeter dikker. Je zal naar de dealer moeten voor het onderdeelnummer. Volvo doet nogal wazig over onderdelen in de ophanging en je hebt een computer nodig die ze aan de hand van jouw chassisnummer op zoekt.
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Dank voor je antwoord Jelmer! Ik zie dat bij veel aftermarket kits (veelal 22mm) ook stabilisatierubbers van polyethuraan worden geleverd die ook weer aan de stijfheid zouden bijdragen. Eens kijken wat Volvo hanteert.
Als ik het juist begrepen heb zorgt een dikkere stabilisatorstang aan de voorkant voor meer onderstuur (en dus minder overstuur) en een dikke stabilisatorstang achter juist voor meer overstuur. Ik denk dus dat het ofwel een kit zou moeten worden voor achter én voor om het neutraal te houden (maar wel stabieler), ofwel alleen een dikkere stang achter om onderstuur te verminderen. Maar ben benieuwd naar ervaringen van mensen die er mee rond rijden.
Als ik het juist begrepen heb zorgt een dikkere stabilisatorstang aan de voorkant voor meer onderstuur (en dus minder overstuur) en een dikke stabilisatorstang achter juist voor meer overstuur. Ik denk dus dat het ofwel een kit zou moeten worden voor achter én voor om het neutraal te houden (maar wel stabieler), ofwel alleen een dikkere stang achter om onderstuur te verminderen. Maar ben benieuwd naar ervaringen van mensen die er mee rond rijden.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 18.04.2012 - 20:54
- Locatie: Utrecht
Heb inderdaad de swaybars en de armpjes ge-upgrade naar "hardrace". Het resultaat op mijn V70 was een veel rustiger geluid bij drempels etc. en iets meer strakheid in de bochten, in het algemeen gaat de auto meer als een geheel voelen i.p.v. een verzameling onderdelen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11
2mm dikker, lijkt me zo stug dat je dat gaat voelen? Bij mn vorige auto had ik er geen en heb er toen zelf 1 geplaatst en dat voelde ik wel heel goed.Jelmer de Jong schreef: Reken op zo'n 300.- voor een enkele stang, uit mijn hoofd zijn ze twee millimeter dikker. Je zal naar de dealer moeten voor het onderdeelnummer. Volvo doet nogal wazig over onderdelen in de ophanging en je hebt een computer nodig die ze aan de hand van jouw chassisnummer op zoekt.
Heeft de R ook achter een stang? Voor heb ik hem wel zien zitten.
Vind de V40 eigenlijk best stijf genoeg.
Laatst gewijzigd door RB64 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
De stabilisatorstang is onderdeel van de vering en zit voor en achter. Elke auto met onafhankelijke wielophanging heeft deze. Bedoel je niet de veerpootbrug met R-design logo? Die is voor/achter optioneel.RB64 schreef: 2mm dikker, lijkt me zo stug dat je dat gaat voelen? Bij mn vorige auto had ik er geen en heb er toen zelf 1 geplaatst en dat voelde ik wel heel goed.
Heeft de R ook achter een stang? Voor heb ik hem wel zien zitten.
Vind de V40 eigenlijk best stijf genoeg.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11
Ja vergis me, veerpootbrug je hebt gelijk.Jelmer de Jong schreef:De stabilisatorstang is onderdeel van de vering en zit voor en achter. Elke auto met onafhankelijke wielophanging heeft deze. Bedoel je niet de veerpootbrug met R-design logo? Die is voor/achter optioneel.RB64 schreef: 2mm dikker, lijkt me zo stug dat je dat gaat voelen? Bij mn vorige auto had ik er geen en heb er toen zelf 1 geplaatst en dat voelde ik wel heel goed.
Heeft de R ook achter een stang? Voor heb ik hem wel zien zitten.
Vind de V40 eigenlijk best stijf genoeg.
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter