Spoorverbreders/spacers voor V40

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Op m'n to-do list staat inmiddels ook een set spoorverbreders (voor net wat fraaiere looks en hopelijk ook een iets verbeterd weggedrag) en ben benieuwd wat de ervaringen hier op het forum zijn.

De kits die ik op het oog heb zijn een Eibach Pro Spacers 15mm kit en een Heico 10 of 20 mm kit (zou me overigens niet verbazen als deze ook van Eibach afkomstig zijn net als hun verlagingsveren).

Paar puntjes die meespelen. Er zitten nu 17" Ixion iii velgen op maar dat moeten uiteindelijk 19" (Artio, Polestar of Heico Volution) of anders 18" velgen worden. En ik wil ook de laagte in; ofwel 10mm d.m.v. Polestar chassis kit of 30/35mm door verlagingsset van H&R/Eibach/Heico en wil uiteraard niet dat de wielen de wielkasten bij elke verkeersdrempel gaan aantikken.

Wat zouden jullie adviseren (ook gelet op stuuruitslag)? Gevoelsmatig denk ik dat met 15mm er een goed zichtbaar effect is zonder grote nadelen. Daarbij zullen er ook langere (slot)bouten nodig zijn.

Vind dit er zelf erg strak uitziet maar denk dat dit nog een stukje breder dan 20mm is:


Alvast bedankt voor jullie ideeën hierbij!
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
AndreS60R
2nd Gear member
Berichten: 202
Lid geworden op: 05.09.2017 - 12:42
Locatie: Zoetermeer

Ik heb op mijn S80 een paar weken geleden 12mm spoorverbreders gezet met uiteraard verlengde bouten en een verlengde slotboutenset. In één woord prima. Ziet er dikker uit en je voelt er werkelijk niets van. Een maat van mij heeft 10 mm gedaan op zijn S80 met dezelfde positieve ervaring. Maar wel van een goed merk, logisch natuurlijk.
Als de R is in de maand.........
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”