verlagen van C30

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
steff97
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 17.07.2017 - 21:50

Hallo allen!

Na een tijdje te hebben gereden met de C30 en andere C30 rijders gezien te hebben op foto wou ik de stap overwegen om zelf ook mijn C30 te verlagen.

Na wat opzoekwerk heb ik besloten om toch maar gewoon een set eibach veren eronder te steken voor een verlaging van 3 cm, ik denk persoonlijk ook dat dit genoeg is voor me.
Nu wou ik vragen aan anderen wat de bevindingen zijn van mensen met een eibach veringset onder hun volvo.
Rijdt dit hard? of is er nog comfort omdat ik namelijk graag zelf nog enkele keren per jaar op vakantie wil gaan en niet doorheen geschud wil aankomen.
is het zo dat er na enkele jaren alles gaat kraken aan de wagen omdat ik er geen originele veren meer heb ondersteken.
Momenteel heb ik 17 inch eronder steken (215/50/r17) zou dit lukken voor te verlagen ? later zou ik overgaan naar 18 icnhers

Wat denken jullie? :D
Volvo C30 2010, R-design
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Heb je het dan over de Eibach Pro Street veren?
Ik vind dat persoonlijk goed rijden en zeker niet te hard, maar of ik dan representatief ben als ik zelfs de Bilstein B14 al niet te hard vind :p
Ik ben trouwens wel van mening dat je rond de 2.5 a max 3cm moet verlagen met stock dempers.
Ik zou eerder dan ook B4 dempers meebestellen
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
steff97
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 17.07.2017 - 21:50

http://eibach.verlagings-veren.nl/conte ... 0_c70.html

Ik had het over deze kit. Ze verlagen tot 3 cm. Zou je hierbij die B4 dempets bij bestellen?
Volvo C30 2010, R-design
Retcod
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 01.12.2007 - 11:15

Toevallig is mijn V70 onlangs verlaagd met een Eibach Pro set. 3 cm was voor mij ook wel de max en het doel was met name een optische verbetering. Ik heb een paar foto's in mijn voorsteltopic gezet;

Voorsteltopic

Ik heb de originele dempers laten zitten. De Eibach set is voor mij niet te hard, maar het verschil met de originele veren is wel duidelijk merkbaar. Daarbij moet ik wel zeggen dat de V70 origineel erg hoog staat en extreem op comfort is afgestemd. Na de verlaging heb ik nog altijd geen enkel probleem met drempels enz. Ook korte oneffenheden worden nog goed verwerkt, maar je voelt alles wel net iets beter. De wegligging in bochten is er overigens wel enorm op vooruit gegaan.

Nu ik er een dagen mee gereden heb valt het heel soms op de de originele dempers toch wat moeite hebben om alles in bedwang te houden. Dat merk je eigenlijk alleen wanneer er meerdere hobbels na elkaar zijn. De auto lijkt dan een heel klein beetje te deinen. De veren en dempers zijn natuurlijk ook niet helemaal meer op elkaar afgestemd. Wellicht dat er daarom te zijner tijd toch nog een setje dempers bijkomt. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar Bilstein. De B4 is de Bilstein variant van de standaard demper. Ik heb begrepen dat deze wel ietsjes harder is dan origineel, mede omdat het gas demper is ten opzichte van een olie demper. Bilstein heeft ook nog de B6 (sportdemper) en B8 (ingekorte sportdemper), maar die zijn wel fors duurder en ik vraag mij af of deze niet te stug worden. Als ik nu moest kiezen zou ik daarom voor de B4 gaan.

Succes met kiezen. Ik ben benieuwd naar het resultaat, jouw ervaring en uiteraard de foto's :D
Volvo V70 2015 D4 GT8 Polestar Optimised
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”