c30 1.6 chiptunen

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
volvopikzwart
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24.04.2017 - 20:35

hallo forummers,

ik had een vraag, namelijk is het mogelijk om iets meer vermogen uit een c30 met een 1.6 motor te peuteren :lol:

Ik vind namelijk mijn c30 wel erg traag, auto is wel (redelijk)zuinig maar iets meer vermogen zodat de auto iets sneller optrekt is wel prettig.
ik stond laatst naast zo'n kleine japanse koektrommel, en wat denk je ? het "ding" reed zo bij mij weg :'( (behoorlijk genant ) dus vandaar mijn vraag.
Of kan ik deze vraag beter op een ford forum stellen, want de 1.6 schijnt gewoon een ford motor te zijn, dezelfde als in een ford focus :lol:


alvast bedankt
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Uit een atmosferische benzine motor is met chiptuning geen tot weinig extra vermogen te halen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Precies. Hooguit 5 tot 10% meer vermogen bij maximumtoerental en daar doe je niet zoveel mee. Volgende keer een 5 cilinder?
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
volvopikzwart
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24.04.2017 - 20:35

oké jammer, ik had gehoopt er nog iets meer vermogen uit te kunnen peuteren want zoals ik al schreef mijn c30 is wel erg traag.

misschien toch maar inruilen voor een 5 cilinder maar ja..... dat kost ook weer meer brandstof (wordt ik ook niet vrolijk van).

Ik denk dat ik maar gewoon blijf rijden in mijn c30, ook geen straf auto rijdt prima en dat de auto vrij traag is......So What !!!!
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Dat meerverbruik van brandstof kon wel eens meevallen. Een 5-cilinder is weliswaar sterker maar hij hoeft in verhouding minder te doen om op te schieten in het verkeer. En daarom zou hij wel eens zuiniger kunnen zijn in verbruik. Een kleine motor moet nogal op toeren gehouden worden om mee te komen, een grote motor minder.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”