Hallo allemaal,
Gisteren is mijn V60 getuned bij Volvotune, heb er wel over getwijfeld maar na de opendag bij volvotune 2maanden geleden en de ervaringen over de tuning hier op t forum besloten om het te doen.
En wat een verschil GEWELDIG !!
Ik merkte het gelijk bij de eerste bocht door het hogere koppel is hij veel krachtiger waardoor bv bochten nemen of een rotonde verlaten in de 2de versnelling veel soepeler gaat waar ik voorheen het gevoel had dat ik soms zelf een extra duwtje moest geven.
En dan verder naar de 3de en 4de versnelling wauw! Wat een power wat een verschil, misschien vinden sommige het overbodig maar zoals obbe zei, het is toch erg leuk om het te hebben !
Door de extra pk's en koppel rijd de auto gewoon veel soepeler, ook op de snelweg voel je gewoon dat het allemaal wat makkelijker gaat als dat nodig is.
Ook heb ik een potje WS2-E bij de Motorolie toegevoegd voor een betere smering en bescherming op aanraden van een monteur die net zoals obbe heel behulpzaam was en alles keurig uitlegde.
En uiteraard kreeg ik een mooi certificaat en volvotune logo als bewijs die nu een mooi plekje onder de eland heeft gekregen !
Gr Jeroen
V60 T3 VOLVOTUNE
- jl_rdesign
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 21.01.2016 - 00:44
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 T5, 2015
Crystal White, side skirts, open dak, black leder, shift paddles, en nog veeeel meer
V60 R-DESIGN, 2011
T3 190 PK VOLVOTUNE
Instagram : volvo_cc
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 26.02.2017 - 21:00
Wat heeft je over de streep getrokken?
Ligt je toerental nu ook wat hoger? En heb je een automaat, zoja, welke? Powershift of Geartronic?
Ligt je toerental nu ook wat hoger? En heb je een automaat, zoja, welke? Powershift of Geartronic?
Laatst gewijzigd door a.b. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S60 T5 Summum Nordic Sport
- sander69
- 3rd Gear member
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
- Locatie: Zwolle
ben ik ook wel benieuwd naar; ik twijfel om mijn C70 D5 GT daar te tunen namelijk..a.b. schreef: Wat heeft je over de streep getrokken?
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27508
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
In mijn geval had ik destijds ook twijfels.
Hoeveel mails we over en weer hebben gestuurd weet ik niet meer, maar de uitleg was erg uitgebreid en keurig netjes.
Op de dag zelf is er goed besproken wat ik wilde naast dat we dit via de mail ook al hadden gedaan. Nog een stukje uitleg in de praktijk gehad en vervolgens gaat Obbe even aan de gang op z'n gesloten kantoor. Ik vond het eerste resultaat van zijn tuning net te laag.
Dit was geen punt, hij draaide zo weer om om even later met een tuning te komen waar ik wel tevreden mee was. Proefrit bevestigde dat nog maar eens!
Ik heb ongeveer 100.000 km met Obbe zijn tuning gereden en ondanks dat de auto goed werd gebruikt om mee te trekken 0 problemen gehad. Ook zonder aanhanger werd het soms aangesproken en dat resulteerde altijd wel in een grote glimlach
Resultaat bij mij was 210 pk en 500 nm die er bij 3000 toeren pas volledig in kwam vanwege de geartronic.
Hoeveel mails we over en weer hebben gestuurd weet ik niet meer, maar de uitleg was erg uitgebreid en keurig netjes.
Op de dag zelf is er goed besproken wat ik wilde naast dat we dit via de mail ook al hadden gedaan. Nog een stukje uitleg in de praktijk gehad en vervolgens gaat Obbe even aan de gang op z'n gesloten kantoor. Ik vond het eerste resultaat van zijn tuning net te laag.
Dit was geen punt, hij draaide zo weer om om even later met een tuning te komen waar ik wel tevreden mee was. Proefrit bevestigde dat nog maar eens!
Ik heb ongeveer 100.000 km met Obbe zijn tuning gereden en ondanks dat de auto goed werd gebruikt om mee te trekken 0 problemen gehad. Ook zonder aanhanger werd het soms aangesproken en dat resulteerde altijd wel in een grote glimlach
Resultaat bij mij was 210 pk en 500 nm die er bij 3000 toeren pas volledig in kwam vanwege de geartronic.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 26.02.2017 - 21:00
Ik lees dat op de lange termijn bij benzine-auto's eea slecht kan zijn voor de bougies, dat na tuning opstarten lastiger wordt bij zeer lage temperaturen, maar dit is voor wintersporters wel relevant, en dat tunen op de lange termijn slecht kan zijn voor automaten, koppelplaten, uitlaatstukken enzovoorts. Ik ben van plan mijn Volvo lang te houden.
Volvo S60 T5 Summum Nordic Sport
- sander69
- 3rd Gear member
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
- Locatie: Zwolle
ik denk dat dat meer zit in het rijgedrag.a.b. schreef: Ik lees dat op de lange termijn bij benzine-auto's eea slecht kan zijn voor de bougies, dat na tuning opstarten lastiger wordt bij zeer lage temperaturen, maar dit is voor wintersporters wel relevant, en dat tunen op de lange termijn slecht kan zijn voor automaten, koppelplaten, uitlaatstukken enzovoorts. Ik ben van plan mijn Volvo lang te houden.
ik ben ook zuinig op mijn auto's; zo zorg ik er altijd voor dat ik hem goed warm rijd en na een rit; even een paar seconden wachten voordat ik hem uitzet enz enz
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
- sander69
- 3rd Gear member
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
- Locatie: Zwolle
kijk, dit soort berichten, doen mij over de streep trekken; iemand die aandacht voor je heeft en niet zomaar iemand die de software aanpast en klaarfredhead schreef: In mijn geval had ik destijds ook twijfels.
Hoeveel mails we over en weer hebben gestuurd weet ik niet meer, maar de uitleg was erg uitgebreid en keurig netjes.
Op de dag zelf is er goed besproken wat ik wilde naast dat we dit via de mail ook al hadden gedaan. Nog een stukje uitleg in de praktijk gehad en vervolgens gaat Obbe even aan de gang op z'n gesloten kantoor. Ik vond het eerste resultaat van zijn tuning net te laag.
Dit was geen punt, hij draaide zo weer om om even later met een tuning te komen waar ik wel tevreden mee was. Proefrit bevestigde dat nog maar eens!
Ik heb ongeveer 100.000 km met Obbe zijn tuning gereden en ondanks dat de auto goed werd gebruikt om mee te trekken 0 problemen gehad. Ook zonder aanhanger werd het soms aangesproken en dat resulteerde altijd wel in een grote glimlach
Resultaat bij mij was 210 pk en 500 nm die er bij 3000 toeren pas volledig in kwam vanwege de geartronic.
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27508
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Daar ben ik het dus mee eens. Je kan het extra vermogen prima aanspreken, maar wel op een verantwoorde manier.sander69 schreef:ik denk dat dat meer zit in het rijgedrag.a.b. schreef: Ik lees dat op de lange termijn bij benzine-auto's eea slecht kan zijn voor de bougies, dat na tuning opstarten lastiger wordt bij zeer lage temperaturen, maar dit is voor wintersporters wel relevant, en dat tunen op de lange termijn slecht kan zijn voor automaten, koppelplaten, uitlaatstukken enzovoorts. Ik ben van plan mijn Volvo lang te houden.
ik ben ook zuinig op mijn auto's; zo zorg ik er altijd voor dat ik hem goed warm rijd en na een rit; even een paar seconden wachten voordat ik hem uitzet enz enz
Standaard krijg je het ook stuk als je er lomp mee op gaat.
Mijn S60 ging weg met 284.000 op de teller, zowel motor als GT bak deden geen slag verkeerd ondanks dat die echt wel goed gebruikt zijn.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- jl_rdesign
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 21.01.2016 - 00:44
De twijfel lag bij mij meer of ik wel aan de Electronic van mijn auto wou laten 'rommelen'a.b. schreef: Wat heeft je over de streep getrokken?
Ligt je toerental nu ook wat hoger? En heb je een automaat, zoja, welke? Powershift of Geartronic?
Maar uiteindelijk toch besloten om het te laten doen mede ook door de goede recensies over volvotune hier op het forum.
Toerental is lager,de motor loopt veel rustiger door een betere afstelling denk, en ik heb een schakel.
het rijd echt super en je weet dat je wat over hebt, en dat voel je dan ook !
Paar weken geleden met de caravan erachter naar Frankrijk, was geen enkel probleem en dat ding was toch 1100kg leeg !
Ja dat kan idd ook zonder tuning maar vraag me af of het dan ook lukt om bv bergop ff een vrachtauto in te halen.
Dat ging nu zonder probleem en dat gaf toch een veilig gevoel.
XC70 T5, 2015
Crystal White, side skirts, open dak, black leder, shift paddles, en nog veeeel meer
V60 R-DESIGN, 2011
T3 190 PK VOLVOTUNE
Instagram : volvo_cc
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 26.02.2017 - 21:00
In het geval van de S60 uit 2013, met de T3 en een powershift automaat.. Is de S60 met een T4, en powershift, technisch identiek? Koppelplaten, remmerij, uitlaat, filters, slangen, enz enz?
Laatst gewijzigd door a.b. op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo S60 T5 Summum Nordic Sport
- jl_rdesign
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 21.01.2016 - 00:44
Volgens mij zijn de t3 en t4 idd identiek alleen t motormanagement is aangepast
XC70 T5, 2015
Crystal White, side skirts, open dak, black leder, shift paddles, en nog veeeel meer
V60 R-DESIGN, 2011
T3 190 PK VOLVOTUNE
Instagram : volvo_cc
- jl_rdesign
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 21.01.2016 - 00:44
Graag gedaan, ik heb er zeker geen spijt van. Ben benieuwd naar jouw ervaring straks !vampire65 schreef: jl_rdesign Thanks voor je verslag ik ben nu er van overtuigd dat ik naar volvotune moet gaan.om iets meet Nm te krijgen voor de caravan
XC70 T5, 2015
Crystal White, side skirts, open dak, black leder, shift paddles, en nog veeeel meer
V60 R-DESIGN, 2011
T3 190 PK VOLVOTUNE
Instagram : volvo_cc
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 22.10.2017 - 12:10
- Locatie: Sittard
jl_rdesign schreef:Graag gedaan, ik heb er zeker geen spijt van. Ben benieuwd naar jouw ervaring straks !vampire65 schreef: jl_rdesign Thanks voor je verslag ik ben nu er van overtuigd dat ik naar volvotune moet gaan.om iets meet Nm te krijgen voor de caravan
2 december heb ik een afspraak bij volvotune info volgt over eind resultaat,heb in het verleden 2 audi's en seat laten tunen dat was idd dag en nacht verschil dus met de volvo zal het ook wel goed komen
Laatst gewijzigd door vampire65 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 22.10.2017 - 12:10
- Locatie: Sittard
@jl_rdesign vandaag bij Obbe Volvotune geweest wat een passie volle mensen werken daar uit leg van A tot Z gekregen.
Volvo getuned en wat een wereld van verschil gewoon lekker door kunnen trekken in 6de versnelling zonder hoeven terug te schakelen.
Gewoon feller op het gas voor als het noodzakelijk is in 1 woord top.
Maar had het eigenlijk ook wel verwacht na andere merk auto's te hebben laten tunen
Volvo getuned en wat een wereld van verschil gewoon lekker door kunnen trekken in 6de versnelling zonder hoeven terug te schakelen.
Gewoon feller op het gas voor als het noodzakelijk is in 1 woord top.
Maar had het eigenlijk ook wel verwacht na andere merk auto's te hebben laten tunen