Tuning T4 (B4204T19)

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
scania164
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 12.02.2007 - 15:17

Heb hele goede ervaring net schuttentuning .
Hij krijgt alle Volvo s met turbo goed gefinetuned.

Echt top!
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

scania164 schreef: Heb hele goede ervaring net schuttentuning .
Hij krijgt alle Volvo s met turbo goed gefinetuned.

Echt top!
Doet die ook al de nieuwe VEA motoren, en heeft die ook een testbank?
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Twee vragen ivm de Polestar uitlaat:
1. Als deze nadien geplaatst wordt, geraakt de auto dan door de keuring in Belgie? ttz heeft deze uitlaat een CE-attest / E-nummer? Heico heeft dit wel, dat staat op hun website, maar van Polestar vind je niets.
2. Wat op een V40 T4 (de VEA 2.0 benzine met 190pk)? Voor de V40 zou de Polestar uitlaat alleen geschikt zijn voor de D4 en T5.
Echter de originele uitlaat van T5 en T4 zijn identiek, dus waarom zou die niet op een T4 kunnen geplaatst worden. Zijn er mogelijks problemen te verwachten aan motor of turbo? Ik bedoel hiermee geen montageproblemen, maar problemen die pas na geruime tijd zouden optreden. En nog dit: bij Heico zeggen ze dat hun uitlaat geschikt is voor T2 tot en met T5.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

RZA schreef: Was gisteren even bij de dealer en de verkoper had iets opgevangen over dat Polestar -nu de V40 niet meer in T5 leverbaar is- tuning van de T4 zou overwegen (de reden dat er nu geen tuning beschikbaar zou zijn omdat anders niemand meer de T5 zou kopen, maar nu de T5 eruit is speelt dit niet meer). Ze houden me op de hoogte.
Heb je hier nog iets over opgevangen?
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De T4 is ook exit, nauwelijks n argument om het dan voor n T4 nu maar wel te gaan ontwikkelen
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Ik vrees ook dat het er niet gaat komen, in elk geval niets meer over gehoord van de dealer. Jammer want behoud van garantie (heb 5 jaar!) is me toch wel veel waard, waardoor andere tuners zoals Volvotune voorlopig afvallen voor me.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Vijf jaar garantie? Is dat nieuw, of heb je dat via een externe afgesloten?
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Wordt door dealer (Svala) aangeboden. Svala regelt zelf die drie jaar verlenging. Heb er ca. 1.000,- voor betaald.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Niemand die iets weet over de Poletar uitlaat?
Twee vragen ivm de Polestar uitlaat:
1. Als deze nadien geplaatst wordt, geraakt de auto dan door de keuring in Belgie? ttz heeft deze uitlaat een CE-attest / E-nummer? Heico heeft dit wel, dat staat op hun website, maar van Polestar vind je niets.
2. Wat op een V40 T4 (de VEA 2.0 benzine met 190pk)? Voor de V40 zou de Polestar uitlaat alleen geschikt zijn voor de D4 en T5.
Echter de originele uitlaat van T5 en T4 zijn identiek, dus waarom zou die niet op een T4 kunnen geplaatst worden. Zijn er mogelijks problemen te verwachten aan motor of turbo? Ik bedoel hiermee geen montageproblemen, maar problemen die pas na geruime tijd zouden optreden. En nog dit: bij Heico zeggen ze dat hun uitlaat geschikt is voor T2 tot en met T5.

Nog dit: bij Volvo (Belgie) zegt men dit:
1. hierop krijg ik geen antwoord
2. hierop zeggen ze: de polestar uitlaat is niet te bestellen voor de T4. Daarmee is de kous af voor hen.

bij Polestar zeggen ze:
1. geen antwoord
2. mogelijks zal deze passen op een T4, echter deze is enkel getest en approved op T5 en D4.

Van 1 Nederlandse Volvo garage (Bluekens) heb ik wel een ietwat zinnig antwoord bekomen:
Technisch gezien zou dit mogelijk moeten zijn. Zowel enkel de uitlaat als het polestar pakket.
De originele uitlaat is namelijk hetzelfde. (T4 en T5)
Echter weten wij niet of het motormanagement hierop ingesteld is. Ook weten wij niet welke tegendruk de uitlaat levert.
Dit is het enige 'risico' wat wij kunnen bedenken. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Laatst gewijzigd door yauwera op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V40 T4 Geartronic 2017
RB64
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11

RZA schreef: Wordt door dealer (Svala) aangeboden. Svala regelt zelf die drie jaar verlenging. Heb er ca. 1.000,- voor betaald.
Mij is verteld dat zelfs bij verlagen, garantie op bepaalde onderdelen zou komen te vervallen..
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Ondertussen heb een duidelijk antwoord van Volvo Belgie ivm de Polestar uitlaat:
- voor T5 en D4 heeft deze een attest, dus geen probleem bij de keuring.
- op de T4 past deze perfect vermits de originele uitlaat gelijk is aan deze van de T5. Het attest ontbreekt waardoor men hiermee niet door de keuring geraakt.

Verder heb ik zeer nuttige info ontvangen van Skytune in Maldegem. Catback uitlaatsysteem op maat, dus met vervanging van tussendemper en einddemper, alles in RVS, geplaatst voor 830 euro, incl eindpijpjes naar keuze (chroom of zwart, keuze uit meerdere diameters gaande van 60mm tot 100mm). En volledig met atttesten voor de keuring in Belgie.
Laatst gewijzigd door yauwera op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T4 Geartronic 2017
BG_V40cc
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 19.06.2018 - 08:54

Ik zou eens bij Heinz Performance kijken.
2019 V40 T2 Sport Edition
2015 V40 T4 Summum
2006 V50 2.0 D Momentum
2004 V50 2.0 D
RB64
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11

yauwera schreef: Niemand die iets weet over de Poletar uitlaat?
Twee vragen ivm de Polestar uitlaat:
1. Als deze nadien geplaatst wordt, geraakt de auto dan door de keuring in Belgie? ttz heeft deze uitlaat een CE-attest / E-nummer? Heico heeft dit wel, dat staat op hun website, maar van Polestar vind je niets.
2. Wat op een V40 T4 (de VEA 2.0 benzine met 190pk)? Voor de V40 zou de Polestar uitlaat alleen geschikt zijn voor de D4 en T5.
Echter de originele uitlaat van T5 en T4 zijn identiek, dus waarom zou die niet op een T4 kunnen geplaatst worden. Zijn er mogelijks problemen te verwachten aan motor of turbo? Ik bedoel hiermee geen montageproblemen, maar problemen die pas na geruime tijd zouden optreden. En nog dit: bij Heico zeggen ze dat hun uitlaat geschikt is voor T2 tot en met T5.

Nog dit: bij Volvo (Belgie) zegt men dit:
1. hierop krijg ik geen antwoord
2. hierop zeggen ze: de polestar uitlaat is niet te bestellen voor de T4. Daarmee is de kous af voor hen.

bij Polestar zeggen ze:
1. geen antwoord
2. mogelijks zal deze passen op een T4, echter deze is enkel getest en approved op T5 en D4.

Van 1 Nederlandse Volvo garage (Bluekens) heb ik wel een ietwat zinnig antwoord bekomen:
Technisch gezien zou dit mogelijk moeten zijn. Zowel enkel de uitlaat als het polestar pakket.
De originele uitlaat is namelijk hetzelfde. (T4 en T5)
Echter weten wij niet of het motormanagement hierop ingesteld is. Ook weten wij niet welke tegendruk de uitlaat levert.
Dit is het enige 'risico' wat wij kunnen bedenken. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Ik vond de uitlaat ook wel interessant van Polestar en heb het ook even nagevraag voor een Volvo v40 T4,
kreeg dit te horen bij Volvo SvensCar : De aansluiting op de turbo/Katalysator wijkt af.
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

BG_V40cc schreef: Ik zou eens bij Heinz Performance kijken.
Heb ik reeds gedaan. Die willen de einddemper openmaken en binnenwerk aanpassen, dan terug dichtlassen. Ze vragen hier 900 euro voor. Dit werd me door andere ten zeerste afgeraden omdat dit bij de keuring soms wel wordt opgemerkt en dan sta je daar... dan kan je nog een nieuwe einddemper gaan halen bij Volvo.

Skytune geeft voor mij tot nu toe de mooiste oplossing met redelijke prijs. En alles is volledig gecertifieerd voor de keuring in Belgie.
V40 T4 Geartronic 2017
RB64
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11

Vraag me af iemand al eens een andere downpipe of intercooler gemonteerd heeft op de T4?
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

RB64 schreef: Vraag me af iemand al eens een andere downpipe of intercooler gemonteerd heeft op de T4?
Ik vond dit topic op een Engels V40 forum. "Johniebraaf" heeft een do88 intercooler op zijn D4 laten plaatsen en is blijkbaar zeer tevreden.
Ik vermoed qua installatie niet al te veel verschil met de T4.
Kijk maar eens hier:
https://www.volvov40club.com/forums/16- ... ooler.html

De do88 intercooler is te bestellen bij BSR aan ongeveer 600 euro voor D4, T4 en T5. Daar vind je ook een link naar installatie instructies.

Misschien vind je bij APEC tuning wel een downpipe, ik heb nog niet nagevraagd:
https://www.apec-chiptuning.be/ece-geke ... schikbaar/
Laatst gewijzigd door yauwera op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V40 T4 Geartronic 2017
RB64
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11

yauwera schreef:
RB64 schreef: Vraag me af iemand al eens een andere downpipe of intercooler gemonteerd heeft op de T4?
Ik vond dit topic op een Engels V40 forum. "Johniebraaf" heeft een do88 intercooler op zijn D4 laten plaatsen en is blijkbaar zeer tevreden.
Ik vermoed qua installatie niet al te veel verschil met de T4.
Kijk maar eens hier:
https://www.volvov40club.com/forums/16- ... ooler.html

De do88 intercooler is te bestellen bij BSR aan ongeveer 600 euro voor D4, T4 en T5. Daar vind je ook een link naar installatie instructies.

Misschien vind je bij APEC tuning wel een downpipe, ik heb nog niet nagevraagd:
https://www.apec-chiptuning.be/ece-geke ... schikbaar/
De Do88 intercooler is inmiddels ook gemonteerd in combinatie met sportluchtfilter en ecu remapping :devil:
BSR gesproken en die zijn ook een downpipe aan het ontwikkelen, Ferrita vertelde mij dat ze aan een catback systeem aan het werken zijn. Volgende upgrade is de uitlaat :)
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

RB64 schreef: De Do88 intercooler is inmiddels ook gemonteerd in combinatie met sportluchtfilter en ecu remapping :devil:
BSR gesproken en die zijn ook een downpipe aan het ontwikkelen, Ferrita vertelde mij dat ze aan een catback systeem aan het werken zijn. Volgende upgrade is de uitlaat :)
Dat klinkt allemaal goed. En wat is het resultaat (in extra PKs en koppel)? Waar heb je dit laten doen?

Catback systeem volledig op maat, in inox, kan je laten plaatsen bij Skytune in Maldegem. Hierover heb ik reeds info verzameld. Voor de T4 kwam dit geplaatst op 830 euro. Dit is ook met homologatie.
Laatst gewijzigd door yauwera op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T4 Geartronic 2017
RB64
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11

yauwera schreef:
RB64 schreef: De Do88 intercooler is inmiddels ook gemonteerd in combinatie met sportluchtfilter en ecu remapping :devil:
BSR gesproken en die zijn ook een downpipe aan het ontwikkelen, Ferrita vertelde mij dat ze aan een catback systeem aan het werken zijn. Volgende upgrade is de uitlaat :)
Dat klinkt allemaal goed. En wat is het resultaat (in extra PKs en koppel)? Waar heb je dit laten doen?

Catback systeem volledig op maat, in inox, kan je laten plaatsen bij Skytune in Maldegem. Hierover heb ik reeds info verzameld. Voor de T4 kwam dit geplaatst op 830 euro. Dit is ook met homologatie.
Software remap bij Voltotune en monteren intercooler + polestar uitlaat bij volvoservice, beiden in Elst.

Voor het gevoel van standaard naar nu loopt het wat makkelijker door de toeren en een flinke duw in de ruw erbij. .Hij is nog niet een testbank op geweest, voor het mooie zou dat eigenlijk nog wel even moeten gebeuren.

Ik kan nu met 100% zekerheid zeggen dat de polestar uitlaat van de T5 ook op de T4 past. Die is er vandaag gemonteerd.
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”