EcoTuning bij Volvotune
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Ik ga verder met de Powertuning in dit draadje:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 09#1165209
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 09#1165209
- Bas1982
- 3rd Gear member
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
- Locatie: Duiven
Kwam de V70 met grote volvotune stickers erop vanochtend tegen opweg naar het werk. Toen ik hem inhaalde bleef ik er nog ff naast om een medeforummer te groeten, maar hij zag het niet denk ik....
'04 S40 T5
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
- Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
- Contacteer:
Op de A50 bleef een Volvo naast mij "plakken" ik zag geen mega Volvo-forum sticker, dus denk : gewone Volvo rijder..
next time, gebruik de claxon LOL
mvgr Obbe
next time, gebruik de claxon LOL
mvgr Obbe
- Bas1982
- 3rd Gear member
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
- Locatie: Duiven
was nog op de A12 voor velperbroek, maar de auto valt wel goed op, niet te missen. Maar het was ook nog vroeg ik was ook nog niet helemaal wakker. De volgende keer zal ik de claxon weer eens even testen
'04 S40 T5
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Hoi Obbe,
Was is zo ongeveer de bandbreedte van het toerengebied waarbij de ecotuning wordt toegepast? Is het iets als 1950-2050 toeren? Of misschien breder?
Was is zo ongeveer de bandbreedte van het toerengebied waarbij de ecotuning wordt toegepast? Is het iets als 1950-2050 toeren? Of misschien breder?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
- Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
- Contacteer:
Het bereik is zo'n 400 toeren, voor en na dat bereik is het niet in 1x weg maar loopt het af naar de originele mapping.
(Zie foto)
mvgr Obbe
(Zie foto)
mvgr Obbe
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- five squared
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 02.06.2013 - 21:11
interessant om te lezen hier.
Ik ben namelijk ook aan het bekijken om af te spreken met volvotune om een motortuning te laten doen bij de S70.
Gewoon om toch wat meer power te hebben en te luisteren wat Obbe op het moment als ik daar ben er van vind en ervan gaat maken.
Denk ergens in juli moet het wel lukken.
Ik ben namelijk ook aan het bekijken om af te spreken met volvotune om een motortuning te laten doen bij de S70.
Gewoon om toch wat meer power te hebben en te luisteren wat Obbe op het moment als ik daar ben er van vind en ervan gaat maken.
Denk ergens in juli moet het wel lukken.
Volvo S70 2.5 TDI '97
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik ben nog aan het kijken wat de beste interval zou zijn, op dit moment lijkt 1700-2100 toeren wel handig, dan pak je 100-120 km/uur.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 16:53
- Contacteer:
Hoi collega Volvo rijders
Ik ben in het bezit van een c 70 2007 diesel automaat.
Ik lees en hoor verschillende berichten over tuning
a . Eco tuning, gaat die dan echt zuiniger rijden.
B . Power dus meer vermogen.
Ik rijdt nu zoals gezegd de automaat en vind de aanloop in de 1 vrij lang. Veel toeren en weinig gang. Een collega van mij met een S80 auotomaat 2009 ondervindt dit ook met zijn dsl automaat.
Daarnaast een redelijk hoog verbruik.
Kan dit worden getuned op je rijden? ik bedoel de één rijdt veel 80 km karresporen met veel rotondes en de andere veel snelweg.
Benieuwd naar de prijzen en jullie ervaring (en)
Greetz
Koert :iroc:
Ik ben in het bezit van een c 70 2007 diesel automaat.
Ik lees en hoor verschillende berichten over tuning
a . Eco tuning, gaat die dan echt zuiniger rijden.
B . Power dus meer vermogen.
Ik rijdt nu zoals gezegd de automaat en vind de aanloop in de 1 vrij lang. Veel toeren en weinig gang. Een collega van mij met een S80 auotomaat 2009 ondervindt dit ook met zijn dsl automaat.
Daarnaast een redelijk hoog verbruik.
Kan dit worden getuned op je rijden? ik bedoel de één rijdt veel 80 km karresporen met veel rotondes en de andere veel snelweg.
Benieuwd naar de prijzen en jullie ervaring (en)
Greetz
Koert :iroc:
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ervaringen en prijzen zijn al genoeg genoemd denk ik? Ff wat topics doorlezen!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- s--mulder
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 12.01.2006 - 16:31
- Locatie: Gasselte
Gisteren ook Powertuning gedaan bij Volvotune met een stuk EcoTuning ingebouwd.
De D5 is nu van 185 pk naar 220 pk gegaan en het gedeelte eco is ingebouwd op 2000 rpm.
Tevens heb ik de EGR uit laten schakelen en de DPF uit laten boren (door Dennis).
Bij aankomst heb ik nog de foutcodes uit laten lezen waarvan 1 de wervelklep, onder de motorkap gekeken bleek dat het stangetje van de wervelklep los hing, deze is door Obbe en Dennis meer gemonteerd en gezekerd tegen het er uitvallen.
Nadat de DPF uitgeboord was en de tuning was uitgevoerd ben ik een proefrit gaan maken, een wereld van verschil met hoe de auto eerst reageerde op het gaspedaal en de auto blijft nu aan een stuk doortrekken.
Het was een erg leuke en leerzame dag bij Obbe en ik heb nu een zeer fijne auto met veel vermogen.
De D5 is nu van 185 pk naar 220 pk gegaan en het gedeelte eco is ingebouwd op 2000 rpm.
Tevens heb ik de EGR uit laten schakelen en de DPF uit laten boren (door Dennis).
Bij aankomst heb ik nog de foutcodes uit laten lezen waarvan 1 de wervelklep, onder de motorkap gekeken bleek dat het stangetje van de wervelklep los hing, deze is door Obbe en Dennis meer gemonteerd en gezekerd tegen het er uitvallen.
Nadat de DPF uitgeboord was en de tuning was uitgevoerd ben ik een proefrit gaan maken, een wereld van verschil met hoe de auto eerst reageerde op het gaspedaal en de auto blijft nu aan een stuk doortrekken.
Het was een erg leuke en leerzame dag bij Obbe en ik heb nu een zeer fijne auto met veel vermogen.
Stefan
MY13 XC60 D5 ADW - R-Design - R-Design Plus Line - Winter Line - 18 inch Cratus
MY11 Ford S-Max 2.0 Ecoboost Titanium - Midnight Sky
MY10 V70 T6 AWD - Summum - Security Line - Driver Support Line - Mobility Line - Active Driving Line - 18 inch Ixion
MY12 V70 D3 - Limited Editon - Luxury Line - Family Line - Driver Support Line - 18 inch Ixion
MY07 V70 D5 - Edition II Sport - Black Saphire
MY05 V50 2.0D - Summum - Black Saphire
MY13 XC60 D5 ADW - R-Design - R-Design Plus Line - Winter Line - 18 inch Cratus
MY11 Ford S-Max 2.0 Ecoboost Titanium - Midnight Sky
MY10 V70 T6 AWD - Summum - Security Line - Driver Support Line - Mobility Line - Active Driving Line - 18 inch Ixion
MY12 V70 D3 - Limited Editon - Luxury Line - Family Line - Driver Support Line - 18 inch Ixion
MY07 V70 D5 - Edition II Sport - Black Saphire
MY05 V50 2.0D - Summum - Black Saphire
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27508
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Hoeveel langer duurt het nu voordat de motor op temperatuur is?
Hoor dat het blok zonder de EGR iets meer tijd nodig heeft, maar ben benieuwd of dat echt veel langer is
Hoor dat het blok zonder de EGR iets meer tijd nodig heeft, maar ben benieuwd of dat echt veel langer is
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- alfapan
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 07.03.2013 - 13:59
- Locatie: Makkum
Vandaag bij volvo tune mijn 163 pk d5 zondrr dpf verwent: Obbe maps aanpassen en zelf kan je je egr afdoppen en eventueel de toevoer reinigen. Volvotune heeft de pakking, overal en gereedschappen.
Resultaat 205 pk en zat Nm's ( 460 of zoiets), ecotuning rondt de 2400 rpm. Hoewel dit laatste nog ff niet te zien zal zijn ivm met de grijns op mijn hoofd als je optrekt. Overal power en genoeg voor een voorwiel aandrijving. Eco tuning is voor naar het werk op de cruis control. Mijn verbruik was gemiddeld 1:16,3 en ben benieuwd wat het gaat worden alsik me eens kan inhouden....
Resultaat 205 pk en zat Nm's ( 460 of zoiets), ecotuning rondt de 2400 rpm. Hoewel dit laatste nog ff niet te zien zal zijn ivm met de grijns op mijn hoofd als je optrekt. Overal power en genoeg voor een voorwiel aandrijving. Eco tuning is voor naar het werk op de cruis control. Mijn verbruik was gemiddeld 1:16,3 en ben benieuwd wat het gaat worden alsik me eens kan inhouden....
Volvo 440
Fiat punto 1.9 jtd elx
Alfa romeo 156 1.9 jtd 8v edizione limitata nr.391
Alfa romeo 145 2.0 qv
Alfa romeo 159 1.9 jtd 16v distinctive (SQUADRA massimo, egr dicht,swirl vol open)
Fiat punto evo mylife 1.3jtd
Volvo V70 d5 move MY2005 (VOLVOTUNE eco-powertune, egr dicht)
Fiat punto 1.9 jtd elx
Alfa romeo 156 1.9 jtd 8v edizione limitata nr.391
Alfa romeo 145 2.0 qv
Alfa romeo 159 1.9 jtd 16v distinctive (SQUADRA massimo, egr dicht,swirl vol open)
Fiat punto evo mylife 1.3jtd
Volvo V70 d5 move MY2005 (VOLVOTUNE eco-powertune, egr dicht)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
ecotuning bij 2400 toeren? dan rijdt mijn 2.4 D rond de 150km/u....
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27508
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Had de D5 toen niet nog de 5bak? Die draait sowieso meer toeren dan onze 6bak dus dat kan het toerental dan goed verklaren
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- alfapan
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 07.03.2013 - 13:59
- Locatie: Makkum
Inderdaad 5 bak, hellaas, maar aan elke v70 mankeert wel iets wat hem nooit perfect maakt..fredhead schreef:Had de D5 toen niet nog de 5bak? Die draait sowieso meer toeren dan onze 6bak dus dat kan het toerental dan goed verklaren
Volvo 440
Fiat punto 1.9 jtd elx
Alfa romeo 156 1.9 jtd 8v edizione limitata nr.391
Alfa romeo 145 2.0 qv
Alfa romeo 159 1.9 jtd 16v distinctive (SQUADRA massimo, egr dicht,swirl vol open)
Fiat punto evo mylife 1.3jtd
Volvo V70 d5 move MY2005 (VOLVOTUNE eco-powertune, egr dicht)
Fiat punto 1.9 jtd elx
Alfa romeo 156 1.9 jtd 8v edizione limitata nr.391
Alfa romeo 145 2.0 qv
Alfa romeo 159 1.9 jtd 16v distinctive (SQUADRA massimo, egr dicht,swirl vol open)
Fiat punto evo mylife 1.3jtd
Volvo V70 d5 move MY2005 (VOLVOTUNE eco-powertune, egr dicht)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
precies! Al ben ik met mijn 1 op 16 nog niet ontevreden hoor...OGA244 schreef:Maar een 5 bak is door het missen van een af fabriek rpf wel weer zuiniger dan een 6 bak
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27508
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Precies, elk nadeel heeft z'n voordeelOGA244 schreef:Maar een 5 bak is door het missen van een af fabriek rpf wel weer zuiniger dan een 6 bak
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D