Dubbele uitlaatpijpen op de s60

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gebruikersavatar
Maurice S60
2nd Gear member
Berichten: 115
Lid geworden op: 25.09.2010 - 19:02
Locatie: Barendrecht

Hoi,

Vanmorgen vroeg naar PM Performance gereden in Swifterband om de S60 maar eens te voorzien van een dubbele uitlaat.
Warm onthaal, lekker bakkie koffie en even overleggen wat en vooral hoe.
Sierstukkjes bekijken en ja hoor de oude demper lag er al onderuit, keuze gemaakt met de sierstukken en nu gaan bouwen onder de auto.
Demper gekozen de grootste die er onderpaste, lassen, meten, lassen, weer meten en ja het begint er op te lijken, bumper erg netjes uitgezaagd en dan ga je er pas echt zicht op krijgen
Uitlaat eronder , eronderuit , eronder, meten, lassen en alles er weer onderuit om alles af te lassen.
passen en ja hoor erg mooi, brug naar beneden en starten, luid, stil ?
Mwa mooi geluid hoor niet te hard niet te zacht en weer naar huis opaan, en dan valt op dat tussen de 100 en de 120 KM er een brom de hoek om komt kijken das wel wennnen maar verder redelijk stil

Foto`s

standaart
Afbeelding

De flens
Afbeelding

Het bouwen
Afbeelding

Extra gat
Afbeelding

De uitlaat
Afbeelding

Afbeelding

Het eind resultaat
Afbeelding

Maurice
Volvo XC60 T6 tuned by Volvo tune
chris2
3rd Gear member
Berichten: 457
Lid geworden op: 17.09.2010 - 17:35

Super!!!!!!!!!!!!
Mooie en duidelijke foto's, hoe lang duurde alles bij elkaar?
Volvo XC90 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
Maurice S60
2nd Gear member
Berichten: 115
Lid geworden op: 25.09.2010 - 19:02
Locatie: Barendrecht

Hoi,

Uurtje of 4 als we de koffie pauze niet mee rekenen
Maar vakwerk hoor
Maar vooral wennen aan het geluid
Volvo XC60 T6 tuned by Volvo tune
Gebruikersavatar
derre
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 10.11.2010 - 16:07

Is er een lowsound demper toegepast ?
Gebruikersavatar
Maurice S60
2nd Gear member
Berichten: 115
Lid geworden op: 25.09.2010 - 19:02
Locatie: Barendrecht

Dit was de grootste en enigste demper die hij hiervoor kon gebruiken i.v.m. maatvoering ?
Lowsound als het goed is maar je keek er wel dwars doorheen
Volvo XC60 T6 tuned by Volvo tune
chris2
3rd Gear member
Berichten: 457
Lid geworden op: 17.09.2010 - 17:35

Geen herriepijp toch?
Volvo XC90 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Het mag dan wel enkel 't eindstuk zijn, zo ziet 't er van mij nu uit, ben de subtiele toer op gegaan maar ik vind 't wel strak:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
rene69
3rd Gear member
Berichten: 329
Lid geworden op: 18.01.2006 - 22:28

@WTR

Heel mooi, zoiets heb ik ook in gedachte voor de V70.
Ziet zoveel beter uit als het eindstuk recht naar achteren steekt in plaats van schuin naar beneden.
Hoeveel mm is dit eindstuk?
V70N 2.5T fasttech
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

rene69 schreef:@WTR

Heel mooi, zoiets heb ik ook in gedachte voor de V70.
Ziet zoveel beter uit als het eindstuk recht naar achteren steekt in plaats van schuin naar beneden.
Hoeveel mm is dit eindstuk?
Ik zou het zo niet uit m'n hoofd weten. Heb dit laten doen bij Skytune te Maldegem (BE). (Met een van m'n vorige auto's ook naar daar geweest en was eveneens supertevreden van 't geleverde werk)

Hij heeft meerdere mogelijkheden voorgesteld en dit vond ik 't knapste, niet te schreeuwerig, subtiel maar toch een sportieve toets.

't Is perfect maatwerk, geen autostyle toestanden met spanringetjes / of als je er opzij naar kijkt dat je echt een versmalling naar verbreding ziet gaan dat 't opvalt dat er zo'n sierstukje opzit of zo. Hij heeft 't oude (idd - schuine) eindstuk volledig afgeslepen tot aan de demper, en daarop het nieuwe stuk mooi teruggelast. Zelfs als je onder de auto staat zou je durven zweren dat 'ie fabriek-af zo van de band is gerold..
Gebruikersavatar
Zenith
3rd Gear member
Berichten: 368
Lid geworden op: 27.05.2009 - 00:01
Locatie: Gent

Zeer mooi gedaan Wouter, erg stijlvol. Het is toekomstmuziek maar ik ga er ook nog wel eens passeren.
Zou dan wel de bedoeling zijn om het hele uitlaatsysteem aan te passen zodat de auto wat beter kan uitademen (moet wel allemaal redelijk 'stil' blijven.) + K&N luchtfilter.
De Rica chip moet dan wel weer aangepast worden, als dat al mogelijk is..
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk
Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)

If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
PcDealer
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 05.06.2017 - 00:29

Ooooeeeh, dit wil ik ook!
2001 Mystic Silver Metallic Volvo S60 2.4 170 PK First Edition automaat Tethys 17"
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”