Iemand 2.0d getuned?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gebruikersavatar
MauritsvdT
5th Gear member
Berichten: 1612
Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

codriver schreef:Mijn auto bij Tunex laten tunen en ben er tevreden over.
Inmiddels dik 200.000 km zonder problemen gereden en het verbruik is met 0.4 liter per 100 km gezakt.
Hier idem, alleen heb ik er nu pas 20.000 km opzitten.
Het verbruik is ook gedaald, ook ongeveer een halve liter met gecombineerd verbruik.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
Gebruikersavatar
Rudyvg
4th Gear member
Berichten: 813
Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
Locatie: Leiden

oli4-86 schreef:zijn er hier mensen die ervaring hebben met Rica Vilvoorde (België) ?

ik ben van plan mijn v50 er te laten chiptunen.

Alvast bedankt !
A.s. dinsdag haal ik mijn auto op. Ik zal de ervaringen hier delen!
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016

XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
Gebruikersavatar
Rudyvg
4th Gear member
Berichten: 813
Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
Locatie: Leiden

Inmiddels de auto opgehaald. Mijn eerste indruk is dat met name op de snelweg je er veel voordeel mee haalt. Terugschakelen hoeft pas wanneer je onder de 80 km/u zakt.
Hij heeft voor het gevoel minder pit dan mijn leaseauto (vw Passat 2.0 TDI 170pk middels chiptuning), maar dat ligt waarschijnlijk ook aan de bijna 100 kilo extra gewicht.

Maar als ik het vergelijk met de proefrit die ik zonder tuning heb gedaan moet ik zeggen dat ik er zeker geen spijt van heb en dat het het rijcomfort en rijplezier vergroot.
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016

XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
Gebruikersavatar
Rudyvg
4th Gear member
Berichten: 813
Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
Locatie: Leiden

Ook de eerste verbruikcijfers vallen me niet tegen. Nu nodigt de auto niet uit voor stoplichtsprintjes o.i.d. maar hij krijgt af en toe wel de sporen. Gemiddeld nu 7,2 liter/ 100 kilometer. Origineel weet ik het niet, misschien iemand anders? Mij lijken het wel nette cijfers.
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016

XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
sailor2
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03.03.2013 - 14:33

even dit topic van onder het stof halen...

graag zou ik de bevindingen op lange termijn weten van de mensen die hun 2.0d hebben laten tunen...

onlangs heb ik zelf een v70 2.0d Bj 2009 gekocht, ben natuurlijk tevreden maar ik voel wel dat de motor meer aankan en dat hij dus nog wat ruimte heeft.
Zelf zou ik een tuning overwegen bij Rica Vilvoorde, om wat meer koppel en pk's te hebben MAAR wel zodanig dat alles binnne de voorgeschreven limieten blijft(van de aandrijflijn).
Daarom zou ik dus graag weten van die die hun 2.0d mototr hebben laten tunen of dit op termijn problemen geeft...
deevijver
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03.05.2010 - 22:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

antwoord op ietwat andere vraag aangaande ervaringen met BR performance Willebroek Belgie maar kan wel dienen denk ik:

hallo,

Heb mijn V70 my 2009 2.0D laten herprogrammeren bij BR performance.
Super professioneel; correcte ontvangst, uitleg en service en nu 181pk en 430 nM ipv 136pk en (ik dacht) 320nM.
Is dus een andere wagen geworden maar dat was ook wel nodig na een D5 (ook geherprogrammeerd BSR) en een T-5R... (maar hij heeft idd nog altijd een cilinder tekort maar die ligt bij Elio Di Rupo...(firmawagen))
Dus ik kan BR performance hartelijk aanraden.
Succes
Gebruikersavatar
Koidream
3rd Gear member
Berichten: 474
Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
Locatie: Limburg

deevijver schreef:... (maar hij heeft idd nog altijd een cilinder tekort maar die ligt bij Elio Di Rupo...(firmawagen))...
Een beetje flauwe uitleg. Ik rijd nog steeds een D5 en heb diezelfde persoon als 1e minister in België, en los van het feit of je nu pro of contra een persoon of systeem bent kan je wel zelf kiezen wat je wil rijden.
Oh ja, ik heb mijn D5 zelf gekocht, dat kan natuurlijk,ook nog altijd...
Ik vind het steeds maar zieliger worden dat mensen die extra's krijgen waar anderen moeten voor opdraaien (lees: profiteren) andere de schuld geven dat hun niveau van "profiteren" beperkt wordt.
My 2 cents...
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
Gebruikersavatar
Koidream
3rd Gear member
Berichten: 474
Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
Locatie: Limburg

deevijver schreef:... (maar hij heeft idd nog altijd een cilinder tekort maar die ligt bij Elio Di Rupo...(firmawagen))...
Een beetje flauwe uitleg. Ik rijd nog steeds een D5 en heb diezelfde persoon als 1e minister in België, en los van het feit of je nu pro of contra een persoon of systeem bent kan je wel zelf kiezen wat je wil rijden.
Oh ja, ik heb mijn D5 zelf gekocht, dat kan natuurlijk,ook nog altijd...
Ik vind het steeds maar zieliger worden dat mensen die extra's krijgen waar anderen moeten voor opdraaien (lees: profiteren) andere de schuld geven dat hun niveau van "profiteren" beperkt wordt.
My 2 cents...
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
deevijver
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03.05.2010 - 22:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

hallo koidream,

begrijp je standpunt in feite wel hoor; wilde gewoon even
aangeven dat een 4 cilinder nooit de ervaring van een 5 cilinder zal
hebben...you lucky D5 driver
zal mijn forumnaam nog moeten wijzigen... was van in mijn D5 tijd
geleden dat ik hier nog was...
Tyke
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30.03.2013 - 17:17

Hallo,


Ik heb zelf mijn Volvo S40 2.0D 2005 vorige maand laten tunen bij VolvoTune.

En ik moet zeggen dat ik zeer verrast was van het resultaat. Ik wilde niet voor zo maar een tuner gaan dus kwam ik bij VolvoTune in Uden. Obbe (De tuner!) heeft mij volledig bij het proces betrokken, de tuning werd dus ook op maat gemaakt :) Daarbij heb ik ook mijn EGR eruit laten schrijven.

Over het algemeen vielen de volgende dingen op:
- Trekt een stuk vlotter in lage toeren
- Niet hoeven terug te schakelen op de snelweg, hij trekt gewoon altijd!
- Motor lijkt wat soepeler te lopen, hij hield vroeger een beetje in bij vol gas
- Zuiniger? eerlijk gezegd geen idee, hij is even zuinig als eerst, 5,5 L/100km , maar als ik eerlijk moet zijn is mijn rechter voet wel wat zwaarder geworden. Ik denk met een zelfde rijstijl als voorheen dat de auto wel wat zuiniger is geworden.


Mijn vader was ook zo verrast, dat die zijn XC70 uit 2005 ook maar liet tunen! Ook hier de EGR eruit laten schrijven en afgedopt, die zat bijna dicht met zwarte zooi.

Succes ermee!! mijn mening is volgens mij wel duidelijk :p
mactimber
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14.02.2020 - 14:28

Ik heb een Volvo V50 2.0D uit 2006. Bij KMstand 287.000 heb ik de auto laten tunen. Daarbij ging het vermogen van 132PK naar 174pk.
Een maand later heb ik de EGR klep laten wegschrijven en kwam er nog eens 15pk bij.
Ik ben dik tevreden, zoiets had ik veel eerder moeten doen. De Volvo was al zuinig (ik ben een rustige rijder) en reed met gemak gemiddeld 1:19 (stad en snelweg gecombineerd). Nu is dat dik over de 1:20 geworden.

Laatst vanuit Sneek naar Nijmegen met een volle kar (met grote hoekbank) gemiddeld 1:17. En zeer fijn als je de power wil gebruiken om snel even in te halen. Ook relaxed als je een rotonde nadert en je tussen de 20 en 30 km rijdt, je de versnelling in de 3 kan laten staan, zonder brommen of schokken pakt ie het heel lekker op. Nu 410 NM Torq.
Dus ik zou het een ander ook aanbevelen.
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Heb je ook vermogensgrafieken?
Het lijkt me best veel alleen een EGR wegschrijven en dan 15pk erbij krijgen.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”