Bijna alles VERVANGEN - S60 blijft TRILLEN (HELP)

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Dark_Machine
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 29.05.2020 - 23:36

Beste heren en dames,

Ik ben super wanhopig. Ik heb een Volvo S60 uit 2006 2.0 benzine. De auto begon ineens te trillen tijdens het rijden. De trillingen beginnen vanaf 95 km/h en worden heviger naarmate ik sneller rijd. Zelfs bij 150 km/h trilt hij. Ik heb de afgelopen week de volgende vervangen/gedaan maar helaas zonder resultaat:

- 2x draagarm
- 2x schokdemper
-alle stabilisator stangen/rubbers (onder de motorkap en onder de auto).
-4x nieuwe velgen
-4x nieuwe Goodyear Performance Efficient Grip banden
-remblokken voor
-complete aandrijfas rechts
-olie en oliefilter
-Turbo gereviseerd
-luchtfilter
-automaatbak olie ververst
-5 nieuwe bougies
-3x geblanaceerd en 1x uitgelijnd


Al het bovenstaande gedaan en de auto trilt nog steeds. Ik ben radeloos. Mijn monteur is ook wanhopig. We weten niet waar de trillingen vandaan komen. Homokineten, aandrijfas links, alle veren en schokdempers-achter zijn goed.
Heeft iemand zo eeen raar en vervelend probleem meegemaakt?. Waar moeten we nog naar kijken en/of vervangen?. Alvast dank voor alle reacties.
Dark_Machine
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 29.05.2020 - 23:36

05247228-AA2F-45AF-BFDE-47B58B009BF4.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
GruttePier
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 14.01.2020 - 20:36

Stom idee misschien, maar motorsteunen nog goed?
torquesteun versnellingsbak?

zware lading achterin, is het trillen dan erger? dan weet je of je voor of achter moet zoeken ..
Dark_Machine
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 29.05.2020 - 23:36

Motorsteun en torquesteun nog goed. Zware lading achterin nog niet geprobeerd. Goed idee, gaan we straks proberen.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2766
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Heb je de linker aandrijfas echt uit elkaar genomen/ schoongemaakt en gecontroleerd?
Zo'n as hoeft geen speling te hebben om toch kapot te zijn, vaak zijn de kogelbanen waar de kogels in bewegen op een plek in gesleten, vaak te bak zijde.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Remschijven krom? Ik lees niet dat deze gecontroleerd of vervangen zijn.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Dark_Machine
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 29.05.2020 - 23:36

Update vandaag:
Ik heb mijn vrouw en kinderen op de achterbank laten zitten en de kofferbak vol gegooid met spullen om zo de achterkant van de auto zwaarder te maken. Ik ging daarna de snelweg op. De auto reed met iets minder trillingen. Het was nog wel goed voelbaar maar minder. Wat zou dit kunnen betekennen?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Wiellagers en remschijven nog wel recht? Verandert het trillen als je op dezelfde snelheid een andere versnelling kiest? Gaat de automaat nog wel in de vaste overbrenging(lockup)? Misschien zit er een zieke koppelomvormer tussen.
Dark_Machine
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 29.05.2020 - 23:36

De auto trilt niet wanneer ik rem. Hij remt mooi ook bij hoge snelheden. Ik zal manueel van versnelling veranderen kijken wat ie doet. Dit heb ik nog niet geprobeerd. Goeie tip dank je wel.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Even in neutraal zetten als het ding trilt kan ook verhelderend zijn.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Bak in neutraal zetten en dan weet je het snel genoeg of daar een probleem zit. Ik lees alleen wel dat je de bakolie ook al vervangen hebt. Zoek op Google eens op het zogenaamde automatic gear shudder effect, waarmee ik zeker niet wil zeggen dat dit bij jou het geval is. Er zijn hele topics geweest over welke olie dit effect wel of niet zou veroorzaken. ik had last van trillingen met mijn V70 AWD maar dat bleek hem in de velgen/banden te zitten en ik weet nog hoe opgelucht ik toen was... Hoop dat je het snel vindt!
Laatst gewijzigd door Gouwe op 10.06.2020 - 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Dark_Machine
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 29.05.2020 - 23:36

*PROBLEEM OPGELOST*

Heren,

Het probleem met de mysterieuze trillingen is opgelost. Het was de kapotte wiellager rechts. Vanmiddag de wiellagers voor rechts- en links vervangen en de trillingen verdwenen als sneeuw voor de zon 😁. Wat een opluchting zeg đŸ„ł. Het schijnt dat bij Volvo’s wanneer de wiellager kapot/versleten is de auto trilt en niet het bekende krakende geluid maakt. Dank iedereen die op mijn post heeft gereageerd.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bedankt voor de terugkoppeling, zo hebben we allemaal weer wat geleerd.
Ennuh, mooi dat het is opgelost. Nu weer lekker rijden.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Top! Geniet er (weer) van.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Volterop
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 25.05.2020 - 09:13

Dat wiellager was toch wel gratis hoop ik?
Ik bedoel; de monteur heeft dit allemaal gedaan:
- 2x draagarm
- 2x schokdemper
-alle stabilisator stangen/rubbers (onder de motorkap en onder de auto).
-4x nieuwe velgen
-4x nieuwe Goodyear Performance Efficient Grip banden
-remblokken voor
-complete aandrijfas rechts
-olie en oliefilter
-Turbo gereviseerd
-luchtfilter
-automaatbak olie ververst
-5 nieuwe bougies
-3x geblanaceerd en 1x uitgelijnd

Maar een wiellager -wat toch vele malen meer voor de hand ligt dan een luchtfilter.......- heeft hij niet opgemerkt?
Dat is zo ongeveer het eerste wat je gaat denken als balanceren niets oplost.
Gebruikersavatar
Dennis1974
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.02.2012 - 11:48
Locatie: Lelystad

Ik heb ook zo'n gek probleem. Mijn auto (S60 MY05 2.4D5 handgeschakeld) trilt ook. Boven de 110km/u trilt hij. Daaronder is het prima. Mijn gedachte was een kromme velg (of hoogte slag), en daar ga ik nog naar laten kijken wanneer de banden vervangen moeten worden.
Maar hij trilde ook heel erg bij het remmen. Kromme schijven dus was mijn gedachte.

Ik heb er 4 nieuwe onder gezet met nieuwe remblokken, en het probleem leek weg, maar nu is het nog geen 3000 km later weer terug gekomen!? Als ik aanrem (hoeft niet eens hard), dan trilt de auto als een gek. Alles duid weer op kromme schijven maar dat kan niet. Ik houd nooit de voet op de rem bij stoplichten, rem nooit hard, heb ook niet de auto gewassen terwijl alles warm was.
Ik ben ook wel beetje wanhopig.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Vermoeden wat ik nog heb is een remklauw waarvan de zuiger niet goed terug gaat, maar dan denk je dat de schijf blauw wordt. Dat is niet het geval. Daarnaast wijkt de auto ook niet naar links of naar rechts met remmen.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Kromme naaf.
Schijven meten op slinger en vervolgens de naaf controleren op slinger.
Heb dit op mijn V90 gehad en alhoewel de technici zeiden dat de naaf niet dusdanig krom kon zijn bleek dat dit wel het geval was toen ik op eigen kosten OPDRACHT gaf om het te controleren.
De naaf had een dusdanige slinger dat je het na 4000km weer ging voelen.
De hele handel er onder uit, nieuwe naaf, rondom nieuwe schijven en blokken en hij is al 40.000km rustig.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

ik weet twijfel toch wat aan de diagnotische kwaliteiten van de monteur van Dark Machine ....wat een kosten die hadden kunnen worden voorkomen..
Nog alles trilling vrij?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”