Welke band raden jullie aan? 225/30/35/40/19

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Senderio
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38

Hallo,

Ik heb zojuist de wissel van winter naar zomerbanden gedaan. Ik heb niet echt research gedaan en de bandenboer gewoon normale banden eronder laten zetten, waarvan ik het merk geen eens weet. Reden hiervan is dat ik normaal pirelli banden had, maar in mijn woonwijk wonen helaas vandalen die express duurdere banden molestreren. Als een band per stuk € 235 kost, is het een dure grap om elke keer te vervangen.

Nu liggen er goedkopere banden onder van € 100,- de stuk, maar dit bevalt tkch niet helemaal. Naar mijn mening maken zij teveel rolgeluid. Nu kan ik wel weer michelin/continental/pirelli/vredestein monteren, maar wil toch persoonlijke ervaringen horen van mensen en dan voornamelijk over het rolgeluid. Ik wil het liefst banden die zo min mogelijk (rol)geluid maken! Ik zag wel een paar google reviews, maar daar geef ik niet zoveel om.

Mocht je willen reageren; dan graag bandenmerk, maat, (rol)geluid, duurzaamheid en hoelang je ermee gereden hebt, onder welke omstandigheden, intensief gebruikt? veel driften hard optrekken, veel onverharde wegen etc, vermelden graag! Voor de duidelijkheid het gaat om zomerbanden!

Alvast bedankt voor de moeite. :bandit:
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Falken Azenis FK510 heb ik hele positieve ervaringen mee. Weinig rolgeluid, goede grip en zelfs gebruikt op het circuit.
Prijstechnisch een hele dikke aanrader en komt ook nog goed uit de testen ook.
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6920
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

‘goed’ moet je bij dat soort B (of C) merken wel enigszins relativeren
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

teebee schreef: ‘goed’ moet je bij dat soort B (of C) merken wel enigszins relativeren
Uuuh nee? Wat is dit nou weer voor opmerking. De banden komen hartstikke goed uit de testen, of is nummer 2 niet goed genoeg en dien ik dat te relativeren?

Sowieso heeft het bar weinig zin om aannames te doen zonder de testen door te nemen. Mocht je de testen wel gelezen hebben, tja, wat moet je dan nog zeggen
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6920
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Nee, ik lees geen testen van bandenverkopers en dergelijke sites, in het geheel niet controleerbaar.
Ik hecht meer waarde aan tests van bv ADAC en ANWB en die kom ik niet tegen van deze banden, hetgeen mi ook wat zegt.
Maar mocht je een overrompelend goede test van een beetje caliber hebben, stel ik graag mijn mening bij.
Daarnaast geef ik aan ‘enigszins relativeren’.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Senderio
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38

MartijnAbel schreef: Falken Azenis FK510 heb ik hele positieve ervaringen mee. Weinig rolgeluid, goede grip en zelfs gebruikt op het circuit.
Prijstechnisch een hele dikke aanrader en komt ook nog goed uit de testen ook.
Dankjewel voor je antwoord. ^_^
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

teebee schreef: Nee, ik lees geen testen van bandenverkopers en dergelijke sites, in het geheel niet controleerbaar.
Ik hecht meer waarde aan tests van bv ADAC en ANWB en die kom ik niet tegen van deze banden, hetgeen mi ook wat zegt.
Maar mocht je een overrompelend goede test van een beetje caliber hebben, stel ik graag mijn mening bij.
Daarnaast geef ik aan ‘enigszins relativeren’.
alstu:

https://www.tti.nl/falken-testwinnaar-2018/

https://banden.autoweek.nl/bandentests/ ... test-2019/

De ANWB en ADAC testen neem ik dan weer verre van serieus, aangezien die nog steeds testen met bandenmaten uit het jaar kruik, verre van representatief voor hedendaagse auto met bijbehoren maten
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6920
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Tja... dat zeg ik.... ‘van een beetje caliber’
Maargoed, het is maar rubber en loopt naar ik heb begrepen de kans kapotgesneden te worden, dus wat maakt het uit.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Senderio
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38

teebee schreef: Tja... dat zeg ik.... ‘van een beetje caliber’
Maargoed, het is maar rubber en loopt naar ik heb begrepen de kans kapotgesneden te worden, dus wat maakt het uit.
Het maakt wel wat uit, anders had ik niet gevraagd naar informatie. Het wordt ook niet kapot gesneden, maar toevallig al 3 x dikke spijkers of andere scherpachtige metalen, in mijn banden. Dus het mag wel iets goedkoper, tot die tuig van de richel gepakt is/zijn! Maar goedkoper betekent niet dat ik geluidtoleranties van 500 DB ga accepteren. Verre van. Jij nog banden die je kan aanbevelen, of was je alleen uit op een discussie?
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6920
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

1. Sarcasme
2. Forum=(oa) discussie
3. Nokian
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Senderio
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38

teebee schreef: 1. Sarcasme
2. Forum=(oa) discussie
3. Nokian
Ik vind deze post nou niet echt een discussie waard. Ik ben een simpele man, stel simpele vragen en wil simpele antwoorden. :bandit: Zo moeilijk mag dat niet zijn. Bedankt voor je antwoord!
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1056
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Ik kan de opmerking / tip van MartijnAbel volledig onderschrijven. Ik heb twee jaar geleden ook voor de Falken Azenis FK510 gekozen onder mijn C70 convertible. Juist omdat deze band weinig afrolgeluid zou hebben, evenals voldoende grip bij droog en goede prestaties bij natte omstandigheden. Ik ben er heel tevreden mee. Ik rijd rustig met de C70, weet dus niet waar de grenzen van de band liggen, maar weet wel dat ze mooi rond zijn, niet trillen en lekker rustig afrollen. Gevoelsmatig zijn ze stiller dan de Michelin Premacy 3 die ik onder mijn Talisman had. Sinds februari heb ik een V60 en bij aankoop moesten er 4 nieuwe banden onder en ook onder de V60 bevallen ze prima.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6920
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Senderio schreef:
teebee schreef: 1. Sarcasme
2. Forum=(oa) discussie
3. Nokian
Ik vind deze post nou niet echt een discussie waard. Ik ben een simpele man, stel simpele vragen en wil simpele antwoorden. :bandit: Zo moeilijk mag dat niet zijn. Bedankt voor je antwoord!
Wordt ook geen discussie in gevraagd, bevat simpele antwoorden op jouw vragen
Succes met je keuze
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13798
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Nou na 20 jaar MIchelin of premium merken heb ik neet vier onbekende zomerbanden besteld en wel Landsail LS588 215/55 R16 97 W
Ze kosten hier 47,15 per stuk, is een Fins merk en ik ga het gewoon proberen.
Geluid is net als Michelin 68 en in Duitse en Scandinavie test scoren de banden niets slechter dan bijv Vredenstein.
Alleen de helft! wat goedkoper. Inclusief montage €240 en een mooie brede zomerband. ,

Niet meteen roepen "het kan niets zijn" De revieuws vanaf 2016 zijn redelijk lovend in zowel Frankrijk. Wordt vervolgd.
https://www.landsailbanden.nl/landsail-bandentests

gr bob
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13798
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

teebee schreef: Nee, ik lees geen testen van bandenverkopers en dergelijke sites, in het geheel niet controleerbaar.
Ik hecht meer waarde aan tests van bv ADAC en ANWB en die kom ik niet tegen van deze banden, hetgeen mi ook wat zegt.
Maar mocht je een overrompelend goede test van een beetje caliber hebben, stel ik graag mijn mening bij.
Daarnaast geef ik aan ‘enigszins relativeren’.
++++
Misschien is ook wel goed te realiseren dat uiteindelijk de ANWB en Bovag grote lobby partijen zijn. Dus wat ze testen en niet testen is niet geheel vrijblijvend denk ik dan maar... ^_^
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6920
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Eens.
Er meer waarde aan hechten wil bij mij nog niet zeggen per definitie overtuigd.
Maar ik lees deze testen met een andere bril dan evt testen van bandenverkopers etc.
Uiteindelijk moet ieder lekker rijden wat ie zelf goed (genoeg) vindt, de 1 vindt geluid essentieel de ander (vermeend) brandstofverbruik, weer een gedrag bij nat weer etc.
Daarnaast zal ‘gevoel’ ook wel een rol spelen, ‘grote’ namen hebben mij in de praktijk zeker niet altijd kunnen overtuigen, zeker niet als het bv om slijtage gaat, maar er zijn vast mensen die geloven dat ‘grote’ namen ‘dus’ goed zijn. Andersom kan het zo zijn dat nagenoeg onbekende namen (vaak aanzienlijk goedkoper) minder investeren in productie technieken, onderzoek, innovatie, etc. Dat zal ergens in de kwaliteit terug te vinden zijn, maar ook dan geldt het is maar wat je goed (genoeg) vindt.
Elk merk zal wel een zeker bestaansrecht hebben, anders bestonden ze niet.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bover schreef: Nou na 20 jaar MIchelin of premium merken heb ik neet vier onbekende zomerbanden besteld en wel Landsail LS388 215/55 R16 97 W
Ze kosten hier 47,15 per stuk, is een Fins merk en ik ga het gewoon proberen.
Geluid is net als Michelin 68 en in Duitse en Scandinavie test scoren de banden niets slechter dan bijv Vredenstein.
Alleen de helft! wat goedkoper. Inclusief montage €240 en een mooie brede zomerband. ,

Niet meteen roepen "het kan niets zijn" De revieuws vanaf 2016 zijn redelijk lovend in zowel Frankrijk. Wordt vervolgd.
https://www.landsailbanden.nl/landsail-bandentests

gr bob
Volgens mij is het een chinees merk, en zeker niet Fins. Nokian is wel fins.

Als b-merk monteer ik Viking bandjes. Made in germany, dezelfde fabriek als Continental. Heb ik toch een beter gevoel bij als het om banden gaat en het goedkoper moet. Het bizarre aan chinese banden is, dat je bijna kan ruiken dat ze uit china komen zonder ze te zien. Er zit echt zon smerig rubber geurtje aan, wat de a-merken niet hebben.

Daarbij snappen ze ook niet zo goed in China hoe een band werkt denk ik, zo had ik recent een set wielen die ik moest monteren voor een klant met chinese bandjes, waar zowel inside outside op stond, maar het profiel ook een draairichting had?!

Maar geen band gaat boven michelin.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13798
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

:sick: .......SSSSHHHHIIIPPPS...... :sick:
Tja :fgrin:

CITAAT SITE Landsail:
Van de 15 deelnemende banden zijn, op basis van de Finse proeven op droog en natwegdek, de testresultaten opgesteld. Op basis van alle testresultaten samen is de Landsail LS UHP in de eindklassering van deze zomerbandentest op en indrukwekkende 8e plaats geëindigd. Hierbij laat de Landsail LS588 UHP enkel de bekende A-merken aan zich passeren
De Chinese band ontving een totaal score van 8,3 punten en een vier-sterren rating, terwijl de Michelin genoegen moest nemen met slechts drie sterren en 8,2 punten EINDE CITAAT
++++++

Ik heb niet goed gelezen...Ik dacht echt dat ik een Finse band had gekocht maar het was een finse test.
Nou ja ben ik geijk proefkonijn, ik bedoel proef Volvo China Town...
Nou ja ik zit eraan vast :'(
Heb ze besteld..

Laat ik maar hoop putten uit de vele positieve recensies in Frankrijk en ook NL op diverse sites..
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: t
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1056
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Mijn vrouw kocht haar Leon ook met de Landsail LS588 (of 388) op de voorwielen. Zitten er nog op en ze doen eigenlijk niets verkeerd. We rijden niet op de limiet, dus hoe ze daar scoren t.o.v. de A merken? Geen idee
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6920
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Maar geen band gaat boven michelin.
Ieder zn ding dus, maar ik verkies Nokian boven Michelin obv ervaringen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”