Bandenspanning tijdens stalling van 3 maanden

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Draw
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22.12.2018 - 14:56

Hoi Volvo Liefhebbers,
Hoe kan ik een vraagstellen op het forum?
Weet echt niet waar ik dat kan doen.
Ik hoor graag.
Groet
Jan
Gebruikersnaam draw
Gebruikersavatar
moos v40
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 19.10.2018 - 13:49

Voor 3 maanden zou ik me niet zo druk maken. Je kunt er eventueel een paar tienden meer in doen om platte vlakjes te voorkomen. Mijn camper staat altijd een half jaartje op stalling met de normale bandenspanning. geen problemen.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Draw schreef: Hoi Volvo Liefhebbers,
Hoe kan ik een vraagstellen op het forum?
Weet echt niet waar ik dat kan doen.
Ik hoor graag.
Groet
Jan
Gebruikersnaam draw
Hallo Jan, welkom hier.

Het makkelijkste is het als je kijkt welke rubrieken we allemaal hebben en in welke rubriek de betreffende vraag het beste op zijn plek is. Ik zal het bericht nu verplaatsen naar "techniek overig" > "banden en velgen"

Stel je je ook nog even voor? Dat wordt zeker gewaardeerd door de leden en kan hier: viewforum.php?f=3
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Hanegem
3rd Gear member
Berichten: 288
Lid geworden op: 08.07.2016 - 11:01
Locatie: Sassenheim

Hoi Jan,
Ik heb een oude Merc een jaar in de stalling laten staan en heb de auto op kleine stroken dik piepschuim gezet. Geen enkel probleem. Ik heb er overigens ook twee vochtvreters ingezet. Wel in een afwasteiltje zetten, want wanneer die dingen overlopen als er teveel vocht in komt, dan ben je verder van huis.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27621
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Voor 3 maanden gewoon de normale bandenspanning.
Desnoods na het uit de stalling halen rondom controleren en weer rijden .
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
walterV40
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 17.05.2017 - 21:54

Voor 3 maand, gewoon vooraf op de juiste spanning zetten. Achteraf even controleren en corrigeren indien nodig. Voor langere periodes kan je assteunen overwegen. Zo krijg je geen vlakke stukken op je band en ontzie je de ophanging wat.
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”