Hey allemaal,
Het valt mij op dat veel Volvo-onderdelen bij de dealer vaak net zo duur en regelmatig zelfs goedkoper zijn dan via de meeste websites, ook de forumsponsors...
Voorbeeldje wat ik nu heb is het afdekplaatje voor de Powershift-pook van mijn V50. Bij de dealer (incl. BTW) € 14,88, bij een forumsponsor in imitatie € 17,68 incl. BTW en excl. verzendkosten.
Ik dacht altijd dat de dealer zo enorm veel duurder was qua materialen?
Prijs Volvo onderdelen (dealer vs. online)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Ik ben ook al heel wat keertjes positief verrast door de dealer.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24357
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Leuk hè zo'n imago. Fijn dat je het hier zegt, hopelijk onthoudt men het ook.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Bij generieke onderdelen kan het wel lonen om rond te kijken, Volvo-specifieke onderdelen moet je toch al via de dealer aankopen waardoor een 3e partij moeilijk lager kan gaan zitten.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40649
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
En zelfs bij generieke onderdelen is de dealer vaak goedkoper. Ik merkte dat al vaker bij de aanschaf van nieuwe banden en accu.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Mijn Dealer kan niet mee in de prijzen voor banden, daar zit maar zo 6 tientjes verschil in ten nadele van de dealer.
Maar hij krijgt wel gewoon zijn onderhoud bij de dealer en als ik zie waar de olie op het net voor gaat en wat de dealer vraagt voor een liter, dan zit daar verschrikkelijk veel geld tussen.
Maar goed de oude rommel moet ook afgevoerd worden en er moet marge zijn.
Verbaas mij sowieso wel over de milieukosten, stort je als bedrijf rommel dan betaal je de hoofdprijs en kom ik als particulier dan zeggen ze bij de stort, dat is 20€ per aanhanger.
Maar hij krijgt wel gewoon zijn onderhoud bij de dealer en als ik zie waar de olie op het net voor gaat en wat de dealer vraagt voor een liter, dan zit daar verschrikkelijk veel geld tussen.
Maar goed de oude rommel moet ook afgevoerd worden en er moet marge zijn.
Verbaas mij sowieso wel over de milieukosten, stort je als bedrijf rommel dan betaal je de hoofdprijs en kom ik als particulier dan zeggen ze bij de stort, dat is 20€ per aanhanger.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]