Ik heb hetzelfde nagevraagd en bijna hetzelfde antwoord gekregen. Met dat verschil dat er geen compensatie volgt.
Bij mij staat nog de vraag open waarom het niet achteraf gemonteerd kan worden, zoal bij Mercedes wel het geval is.
Levertijden Nieuwe Volvo's. Alleen ervaringen svp.
- Rob M
- 5th Gear member
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
- Locatie: Westerwolde
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12.07.2017 - 06:48
Het hele Intellisafe Surround pakket is verdwenen:Rene68 schreef: ↑30.08.2021 - 11:41 Ik heb inmiddels ook antwoord van mijn dealer gekregen. Hij schrijft dat voor 99% zeker BLIS niet wordt geleverd. Ik heb hem gevraagd welke (veiligheids)functies dan nog meer niet operationeel zijn. Cross Trafic Alert weet ik maar zijn er nog andere? Overigens was hij het volledig met mij eens dat het niet leveren van BLIS een schande is voor een merk als Volvo. Hoe het gecompenseerd gaat worden laat hij mij nog weten.
- Blind Spot Information System - BLIS met Lane Change Merge Assist en Steer Assist
- Cross Traffic Alert met Auto Brake
- Collision Warning & Mitigation Support achter
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Dat is niet mis en een behoorlijke achteruitgang van veiligheidsassistentie. Als dit allemaal door het chip tekort komt, kan niemand daar wat aan doen, maar het zou echt achteraf geleverd moeten kunnen worden (bij voorkeur met een flinke korting of de huidige nieuwprijs moet tijdelijk verlaagd worden) als de chipproductie weer op niveau is. Wellicht is er voor de 2022 MJ kopers toch nog meer mogelijk..KFT schreef: ↑30.08.2021 - 12:24Het hele Intellisafe Surround pakket is verdwenen:Rene68 schreef: ↑30.08.2021 - 11:41 Ik heb inmiddels ook antwoord van mijn dealer gekregen. Hij schrijft dat voor 99% zeker BLIS niet wordt geleverd. Ik heb hem gevraagd welke (veiligheids)functies dan nog meer niet operationeel zijn. Cross Trafic Alert weet ik maar zijn er nog andere? Overigens was hij het volledig met mij eens dat het niet leveren van BLIS een schande is voor een merk als Volvo. Hoe het gecompenseerd gaat worden laat hij mij nog weten.
- Blind Spot Information System - BLIS met Lane Change Merge Assist en Steer Assist
- Cross Traffic Alert met Auto Brake
- Collision Warning & Mitigation Support achter
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- EraZor
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 13.03.2014 - 18:09
Ik heb 't zelfde begrepen van de dealer. Niet fijn, maar t is niet anders. Ik begreep ook dat er *waarschijnlijk* een compemnsatie van € 750 vanuit Volvo gaat komen. Hij kon me niet zeggen op welke manier.
MY22 V60 T6 Recharge - Pebble Grey
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12.07.2017 - 06:48
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47
Ik denk dat de modellen van MY19, 20 en 21 daarmee zeer in trek komen. Als ik over een paar jaar in de markt ben voor een andere V60 dan zou ik MY22 links laten liggen. En als ik een nu een nieuwe zou kopen en krijg net geen €1000 aan korting vindt ik dat ook een beschamende vertoning met alles wat niet geleverd wordt. Maar dat is meer mijn opinie.
- EraZor
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 13.03.2014 - 18:09
Nou ja, als je nu een nieuwe koopt, weet je precies wat je koopt. T staat duidelijk in de laatste prijslijst.
Of t een dealbreaker voor je is, is persoonlijk, natuurlijk. Persoonlijk ga ik die zaken niet echt missen, denk ik. Ik zou ze niet aangekruist hebben als optie.
Of t een dealbreaker voor je is, is persoonlijk, natuurlijk. Persoonlijk ga ik die zaken niet echt missen, denk ik. Ik zou ze niet aangekruist hebben als optie.
MY22 V60 T6 Recharge - Pebble Grey
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3382
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Dat is geredeneerd vanuit de particulier. De leaserijder levert de auto na 4 jaar weer in, dus die maakt het minder uit. Ik ben zelf een tijdje leaserijder geweest. En als je bij een beetje groot bedrijf werkt, en je hebt een goede relatie met wagenparkbeheer, dan is er ook nog wel eens wat te regelen door een zeperd (verkeerde keuze) om te ruilen met wat er op dat moment in de pool staat. Maar ik ben het wel met je eens, als particulier zou ik de MY2022 zeker links laten liggen.V60Driver schreef: ↑30.08.2021 - 21:48 Ik denk dat de modellen van MY19, 20 en 21 daarmee zeer in trek komen. Als ik over een paar jaar in de markt ben voor een andere V60 dan zou ik MY22 links laten liggen. En als ik een nu een nieuwe zou kopen en krijg net geen €1000 aan korting vindt ik dat ook een beschamende vertoning met alles wat niet geleverd wordt. Maar dat is meer mijn opinie.
Omhoog
Dat filmpje van die Noor geeft te denken. Als een premium-merk het moet verdienen met het besparen van dubbeltjes en kwartjes, dan lijkt me dat het begin van het einde. Je kunt jezelf immers niet rijk bezuinigen. Bovendien vraag ik me dan af wat er onderhuids dan voor "besparingen" zijn doorgevoerd die op langere termijn (= buiten de leaseperiode) de eigenaar geld gaan kosten door meer onderhoudsuitgaven. Denk aan roestpreventie of een dunnere laklaag of ander type lak. Of meer plastic ipv metaal.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2728
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Wellicht heeft dit te maken met de opmaat van Android als besturingssysteem in de V60 bij de facelift? Zal wel bij MY2023 gebeuren.
Als je niet beter weet functioneert een V60 met "besparingen" natuurlijk prima. Ja, het had dus fijner gekund, bijv. zoals het in auto's van MY2019, MY2020 en MY2021 mogelijk was.
Voor de particuliere liefhebber/kenner speelt dit altijd bij de aanschaf van een auto; welk bouwjaar moet ik hebben? Want soms wordt een auto gedurende zijn levenscyclus idd niet beter/fraaier/betrouwbaarder.
Als je niet beter weet functioneert een V60 met "besparingen" natuurlijk prima. Ja, het had dus fijner gekund, bijv. zoals het in auto's van MY2019, MY2020 en MY2021 mogelijk was.
Voor de particuliere liefhebber/kenner speelt dit altijd bij de aanschaf van een auto; welk bouwjaar moet ik hebben? Want soms wordt een auto gedurende zijn levenscyclus idd niet beter/fraaier/betrouwbaarder.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47
Ik heb op mijn auto BLIS met CTA. Vooral dat laatste is voor mij iets wat ik niet meer wil missen. BLIS kan je misschien wel kwijt maar voor mij is het Cross Traffic Allert echt een deal breaker. Hoe vaak dat systeem mij al niet heeft geholpen hier in Amsterdam. Jammer dat dit niet los gekoppeld kan worden van BLIS. Maar dat komt denk ik omdat ze dezelfde radarsensoren gebruiken. Hoe dan ook, ik blijf nog even bij mijn huidige V60PIH (in privé bezit) en zie wel hoe het loopt over een 3 a 4 tal jaar als ik weer in de markt ben voor een gebruikte V60.
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19427
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Het ontbreken van de intellisafe pakketten heeft te maken met het ontbreken van CHIPS/halfgeleiders.
Volgend MY zal het weer terug zijn. Tenzij de halfgleiders natuurlijk nog altijd niet geleverd worden Het is niet anders.
Volgend MY zal het weer terug zijn. Tenzij de halfgleiders natuurlijk nog altijd niet geleverd worden Het is niet anders.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
Die systemen heeft Volvo helaas ook niet onder controle, zoals cross traffic alert, ik krijg elke keer een hartverzakking als ik achteruit rij en dan loopt er 6 meter achter de auto iemand met een winkelkarretje, de auto gaat vol in de ankers, ik denk dat er wat meer onderzoek nodig is......Rene68 schreef: ↑30.08.2021 - 11:41 Ik heb inmiddels ook antwoord van mijn dealer gekregen. Hij schrijft dat voor 99% zeker BLIS niet wordt geleverd. Ik heb hem gevraagd welke (veiligheids)functies dan nog meer niet operationeel zijn. Cross Trafic Alert weet ik maar zijn er nog andere? Overigens was hij het volledig met mij eens dat het niet leveren van BLIS een schande is voor een merk als Volvo. Hoe het gecompenseerd gaat worden laat hij mij nog weten.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32840
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heb ik ook met mijn E-Golf en idd ook met mijn XC60
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
BLIS werkt bij mij prima en reproduceerbaar; ik zou het zeker niet willen missen (op mijn leeftijd, waar het achterom kijken niet meer zo soepel verloopt als twintig jaar terug..)
Cross/rear traffic allert werkt voor mij ook goed: Vaak wel waarschuwing, maar geen ingrijpen (ik stond dan zelf al op de rem). Slechts een keer een remingreep bij achteruit uitparkeren gehad toen een fietser net achter de wagen reed die ik niet had zien aankomen; ik had de V60 toen net en komend uit een S60 met ruimer zicht door de achteruitkijkspiegel (grotere acherruit) moest ik dus even wennen.
Ontbreken van BLIS (en daarmee ook stukje Pilot assist nl Lanekeeping) zou voor mij persoonlijk een reden zijn aanschaf van een nieuwe wagen uit te stellen (tenzij het wel achteraf inbouwbaar is).
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Rob M
- 5th Gear member
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
- Locatie: Westerwolde
Alle merken hebben hier last van en ik heb net een rondje gedaan voor ik mijn V60 bestelde. Het is - behalve mij Mercedes - nergens achteraf in te bouwen.
Uiteindelijk waren de stoelen in de Volvo beter dan in de MB , spreekt het uiterlijk en imago van de Volvo mij (veel) meer aan en bleek de MB met ong. 8 maanden levertijd sowieso een no-go te zijn.
Het achteraf inbouwen van (vrijwel alle mogelijke) opties bij MB is trouwens nog wel een ding, dat is 1 bedrijf waar dealers binnen en buiten Nederland hun nieuwe en gebruikte auto's naartoe sturen. Daar loopt de wachttijd inmiddels ook op.
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- Frenkie53
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 29.07.2018 - 00:17
Ik heb alle veiligheidssystemen erop zitten, Blis en CTA, pilot assist etc. erg prettig. T5 MY 2020.
Als dit soort systemen (tijdelijk) niet meer geleverd kunnen worden, en er gemakshalve van uitgaande dat deze de veiligheid van je Volvo (en anderen!) op een hoger niveau brengen, dan vraag ik me af wat er overblijft van Volvo"s claim dat er vanaf 2020 geen dodelijke ongelukken meer gebeuren met Volvo's.
Als dit soort systemen (tijdelijk) niet meer geleverd kunnen worden, en er gemakshalve van uitgaande dat deze de veiligheid van je Volvo (en anderen!) op een hoger niveau brengen, dan vraag ik me af wat er overblijft van Volvo"s claim dat er vanaf 2020 geen dodelijke ongelukken meer gebeuren met Volvo's.