Welke volvo station

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Eric65
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.08.2018 - 14:25

Momenteel rij ik in een v60-d4 uit 2014. Op zich een prima auto, maar met een bekend probleem bij de vea blokken, hoog olieverbruik. Daar ben ik nog mee in discussie met de verkoper, ik vind dat zij een auto met verborgen gebrek hebben verkocht en ben nog in onderhandeling hierover. Maar ik vraag me nu af welke volvo station maakt de reputatie van het oude volvoimago onverwoestbaar waar? 240, 850, 740, 940, v70? Wellicht stap ik over naar een probleemloze station als ik er met de garage niet uit kom, vandaar de vraag.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Dan zou ik gaan voor de 240/740... Maar goed ik zou niet overstappen. De kosten voor het overstappen zijn minstens net zo hoog als het repareren van het probleem. Bovendien als jij die auto verkoopt met het verborgen gebrek zonder dat te melden?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Er wordt hier op dit forum een 240 station te koop aangeboden met gereviseerd blok.
Geen enkele auto is echter probleemloos ......
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Er bestaan geen probleemloze stations, ook niet van ons geliefde merk.
Oud heeft ouderdomsproblemen;.
Nieuw kunnen kinderziektes hebben; en meestal een veel lager banksaldo.
Je moet mazzel hebben dat je een station kan kopen waar het onderhoud en de reparaties netjes zijn bijgehouden door de jaren/decennia.

Ben je nieuwsgierig wat een oudere V70 en een (nog) oudere 940 heeft 'meegemaakt' bij de garage?
De berijders in ieder geval heel veel plezier!
viewtopic.php?p=1635266#p1635266
onderaan staat de link naar de 945.
Plezier met je zoektocht.....
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Die oude Volvo's vond ik prima te rijden. Dan zou mijn keus een late 960 of V90 zijn uit het jaar 1997/1998. Neem dan een 3 liter met 205 PK en automaat. Heb zelf in een S90 gereden uit 1997 en dat reed meer dan geweldig voor een station.

Het zijn ook grote auto's waar je met 4 en half volwassenen in kunt zitten (achterin midden is wat krapjes), weegt volgens de RDW 1500 a 1600 kg terwijl er toch 1800 kg mee getrokken mag worden. Een station had destijds altijd niveau-regeling met nivomats.

Foto gevonden op m'n computer. Die auto was destijds van ene Willem die ik leerde kennen via de 700-vereniging.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Of de duvel er mee speelt ... Uit de AutoWeek:

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... ft-friday/
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

De latere d4's zijn toch prima, anders iets met een 5 cil diesel
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

'n 850 heeft meer rijdynamiek dan 'n 240, 740 of 940..
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Precies, 850 of V70 classic.
2.5 10v motor.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

En heeft iemand al gezegd dat Stations bij de spoorwegen horen en Volvo stationcars Estates worden genoemd :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Daar is geen woord Russisch bij ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

hsv70 schreef: 27.02.2021 - 10:18 Precies, 850 of V70 classic.
2.5 10v motor.
850 doorstaat de tand des tijds beter, in het bijzonder, interieur, deurpanelen en bumpers
Eric65
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.08.2018 - 14:25

De 240, 740 en 940, zijn geloof ik eenvoudiger dan de 850 als ik het zou moeten geloven. Maar zijn allemaal wel kilometervreters. Dat er geen probleemloze auto's bestaan weet ik ook wel, het onderhoud van elke auto is nu eenmaal belangrijk. Maar ik vraag me af waarom de modernere Volvo's toch minder van kwaliteit zijn dan de oudere generaties.
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Er zit meer op, dus kan er meer kapot.
En met al het emissie gedoe wat er tegenwoordig op een auto moet zitten, wordt het er allemaal niet beter op.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

de rode gietijzeren B motor van een 240/740/940 stamt in de basis "redelijk ongewijzigt" uit 1944, echt recht toe recht aan en gemaakt voor de eeuwigheid, nieuwe tijden vroegen andere oplossingen , de ook onverwoestbare 5 pitters zijn nu ook exit ten gunste van beperkt houdbare technieken
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27011
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Vooruitgang is lang niet altijd een verbetering.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dat is echt onzin Lint, en als arts moet jij dat weten.

Dat de huidige motoren minder lang meegaan wil niet zeggen dat het geen verbetering is. Het is alleen anders.

Tja, er zitten soms vervelende dingen tussen. Maar ook bij schijnbaar onverwoestbare motoren kan je echt rotte exemplaren treffen. Ook ik heb dat mogen ervaren. Al wel een tijd terug maar ja het kan.
En zoals al gezegd, des te meer dingen er op zitten. Des te meer dingen kapot kunnen gaan. Waarbij ik meteen aangeef dat ik graag gadgets wil. Ik wil vrijwillig echt niet terug naar "vroeger". Hoewel ik uit nostalgie wel een Oldtimer of youngtimer zou willen hebben. Maar voor dagelijks gebruik toch graag een 'moderne' wagen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27011
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is waar. Voor dagelijks gebruik bevalt een moderne Volvo prima. Voor de nostalgie heb ik de 240Turbo en een beetje de C70 :-D
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Je zult over 20jaar toch echt geen klassieke EV of phev meer aantreffen, duurzaam is erg relatief
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik wil niet flauw doen maar onze privé-auto's reden altijd beter dan de zakelijke dingen die ik kreeg. Terwijl die zakelijke dingen doorgaans nieuw tot enkele jaren oud waren vol met nieuwe snufjes reden onze Volvo's (en BMW's) bijna altijd 12 jaar of ouder toch prettigere auto's dan de zakelijke.

Tot nu toe zakelijk gereden vanaf 1986:
Nissan Venetta,
Ford Transit,
VW Transporter,
Peugeot Expert,
Opel Vivaro,
Peugeot 307SW,
AUDI A3,
VW Golf,
Ford Transit (alweer),
Nissan Primastar,
Opel Vivaro,
Mercedes Vito,
Peugeot Expert.

Die Vito was ik zeer over te spreken en heb overwogen om die privé te gaan rijden. Maar ja, ik ben niet de enige die over auto's gaat bij ons thuis ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”