My Volvo ID . Hoe wagen verwijderen ?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

Ik logde deze week in op My Volvo ID , buiten mijn persoonlijke gegevens en adres zie ik eveneens staan welke wagen ik bezit met foto en chassis nummer.
Tot mijn grote verbazing staat daar niet enkel mijn huidige wagen , maar eveneens 2 wagens die ik al lang verkocht heb aan mijn Volvo dealer . Maar ik vind niet hoe je die kunt verwijderen .
Ik heb reeds naar Volvo België gebeld , maar daar kon men mij ook geen antwoord geven .
Weet iemand hoe je oude wagens die je jaren geleden hebt verkocht uit die lijst kan verwijderen ?
michel11
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 29.03.2019 - 21:02

Gilbert20, probeer onderstaande info eens.
Koppeling tussen de auto en de Volvo On Call -app verbreken
Bijgewerkt 5-6-2020
Bij verkoop van uw auto hoeft u uw Volvo ID niet aan te passen of te verwijderen, omdat uw Volvo ID strikt persoonlijk is. U moet de auto wel overdragen en de koppeling tussen de Volvo On Call-app en uw Volvo verbreken en alle persoonlijke gegevens uit de auto verwijderen.

Auto overdragen en koppeling tussen de Volvo On Call-app en uw auto verbreken

Log in op uw Volvo On Call-app. Neem als u geen toegang hebt tot de Volvo On Call-app contact op met de Volvo-dealer en geef aan dat u uw auto wilt verkopen.
Kies het tabblad Meer.
Tik op Gekoppelde auto’s.
Kies de actuele auto.
Kies Deze Volvo is niet langer mijn eigendom onder Auto overdragen en geef vervolgens uw pincode voor Volvo On Call aan. U verwijdert daarmee de historische gebruikersgegevens, het rijlogboek en alle gekoppelde accounts.
Neem contact op met uw Volvo-dealer om uw contactgegevens uit de dealersystemen te laten verwijderen.
Laat de koper van uw auto indien mogelijk weten dat hij/zij contact moet opnemen met een erkende Volvo-dealer om Volvo On Call te heractiveren en de contactgegevens te verstrekken. Volvo On Call blijft de resterende abonnementstijd actief.

Overdracht
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

michel11 schreef: 07.12.2020 - 10:11 Gilbert20, probeer onderstaande info eens.
Koppeling tussen de auto en de Volvo On Call -app verbreken
Bijgewerkt 5-6-2020
Bij verkoop van uw auto hoeft u uw Volvo ID niet aan te passen of te verwijderen, omdat uw Volvo ID strikt persoonlijk is. U moet de auto wel overdragen en de koppeling tussen de Volvo On Call-app en uw Volvo verbreken en alle persoonlijke gegevens uit de auto verwijderen.

Auto overdragen en koppeling tussen de Volvo On Call-app en uw auto verbreken

Log in op uw Volvo On Call-app. Neem als u geen toegang hebt tot de Volvo On Call-app contact op met de Volvo-dealer en geef aan dat u uw auto wilt verkopen.
Kies het tabblad Meer.
Tik op Gekoppelde auto’s.
Kies de actuele auto.
Kies Deze Volvo is niet langer mijn eigendom onder Auto overdragen en geef vervolgens uw pincode voor Volvo On Call aan. U verwijdert daarmee de historische gebruikersgegevens, het rijlogboek en alle gekoppelde accounts.
Neem contact op met uw Volvo-dealer om uw contactgegevens uit de dealersystemen te laten verwijderen.
Laat de koper van uw auto indien mogelijk weten dat hij/zij contact moet opnemen met een erkende Volvo-dealer om Volvo On Call te heractiveren en de contactgegevens te verstrekken. Volvo On Call blijft de resterende abonnementstijd actief.
Ik ga dat eens proberen , maar ga ik dan mijn huidige wagen ook niet verwijderen , en als ik nadien mijn huidige wagen terug koppel gaan die 2 verkochte wagens niet terug te voorschijn komen ?
michel11
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 29.03.2019 - 21:02

Gilbert20. Normaal niet, er staat kies de actuele auto. Waarschijnlijk kan je een vonkje plaatsen naast degene die je wil verwijderen. Succes.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”