https://www.nu.nl/284322/video/volvo-dr ... -test.html
Mooie beelden met een verschrikkelijk einde
Volvo dropt auto's
- joop ter velde
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 14.01.2015 - 20:06
- Locatie: Delfzijl
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40606
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ik vraag me af of dit nu echt voor onderzoek is, of voor de publiciteit.
Voor het laatste lijkt het in ieder geval te werken.
Voor het laatste lijkt het in ieder geval te werken.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19475
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dit is zeker niet (alleen) voor de publiciteit maar daadwerkelijk een "onderzoeksstrategie".
In een crashtest in het "laboratorium" kan je geen val in het ravijn nabootsen. Gezien Volvo's streven naar 0 doden in een Volvo moet dat ook getest worden.
De filmpjes zijn daarnaast "leuk" voor de publiciteit. Dat doen ze met crashtests in het "lab" ook.
In een crashtest in het "laboratorium" kan je geen val in het ravijn nabootsen. Gezien Volvo's streven naar 0 doden in een Volvo moet dat ook getest worden.
De filmpjes zijn daarnaast "leuk" voor de publiciteit. Dat doen ze met crashtests in het "lab" ook.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40606
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
En nog steeds worden veel Volvo's de bij een ongeval betrokken zijn naar Göteborg gehaald om ze daar uitvoerig te bestuderen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19475
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En......, ook meteen een oefening voor de hulpdiensten. Daar is dit filmpje ook mede voor gemaakt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Ik ben voornemens om die van mij niet als onderzoeksexemplaar te laten eindigen .
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 âBauern Benzâ
#dieseldrammer
âNiet het vele is goed, maar het goede is veelâ.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
âNiet het vele is goed, maar het goede is veelâ.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20626
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
En na afloop direct naar SSAB om ze om te smelten?
Er bleef niet zoveel meer van de auto over na deze "ongevallen". En dat roept de vraag op of inzittenden dan nog wel levensvatbaar zijn. Denk van niet ...
De auto heeft 2,47 seconde nodig om beneden te komen en raakt de grond met 24,23 m/s. Valsnelheid: afstand = 0,5 x 9,81 x t2 (tijd in kwadraat). t2 = afstand gedeeld door (0,5 x 9,81) = 6,1126. Tijd is dan 2,47 seconde. Door de tijd te vermenigvuldigen met de aantrekkingskracht van de aarde (9,81) krijg je de eindsnelheid en die is dus 24,23 m/s (87 km/h).
Er bleef niet zoveel meer van de auto over na deze "ongevallen". En dat roept de vraag op of inzittenden dan nog wel levensvatbaar zijn. Denk van niet ...
De auto heeft 2,47 seconde nodig om beneden te komen en raakt de grond met 24,23 m/s. Valsnelheid: afstand = 0,5 x 9,81 x t2 (tijd in kwadraat). t2 = afstand gedeeld door (0,5 x 9,81) = 6,1126. Tijd is dan 2,47 seconde. Door de tijd te vermenigvuldigen met de aantrekkingskracht van de aarde (9,81) krijg je de eindsnelheid en die is dus 24,23 m/s (87 km/h).
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ik vraag me wel af in hoeverre deze crashes representatief zijn.
Tuurlijk, er stort wel eens iemand in een ravijn.
Maar ik denk dat het overgrote merendeel van de ongelukken in druk verkeer plaatsvinden tussen twee voertuigen.
Dus voor het doel van training kunnen ze ook bestaande crash faciliteiten gebruiken.
Ik ben van mening dat het laten vallen uit een kraan grotendeels marketing is.
Tuurlijk, er stort wel eens iemand in een ravijn.
Maar ik denk dat het overgrote merendeel van de ongelukken in druk verkeer plaatsvinden tussen twee voertuigen.
Dus voor het doel van training kunnen ze ook bestaande crash faciliteiten gebruiken.
Ik ben van mening dat het laten vallen uit een kraan grotendeels marketing is.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 2935
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Ja er stort inderdaad weleens iemand in een ......
en dan ben ik blij dat zo'n mooi merk als Volvo 'bijzondere valproeven' doet.
en dan ben ik blij dat zo'n mooi merk als Volvo 'bijzondere valproeven' doet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20626
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dit verhaal ging toch bijna heel de wereld over?
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Het antwoord staat boven jouw post. 87 km/u is geen absurde snelheid, helaas ook niet bij verongelukte autoâs. Denk je een tweebaansweg in waar tegenliggers frontaal op elkaar botsen (youtube staat er vol mee) dan is het snelheidsverschil (en botsenergie) nog veel groter. Dus ja, helaas is het realistisch.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Nu:
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Maar dat hadden ze ook horizontaal op een testbaan kunnen doen met hogere snelheden dan Euro NCAP.jalex_h schreef: â13.11.2020 - 22:46Het antwoord staat boven jouw post. 87 km/u is geen absurde snelheid, helaas ook niet bij verongelukte autoâs. Denk je een tweebaansweg in waar tegenliggers frontaal op elkaar botsen (youtube staat er vol mee) dan is het snelheidsverschil (en botsenergie) nog veel groter. Dus ja, helaas is het realistisch.
Het is de methode waarbij ik mijn twijfels heb. Ik geloof graag dat het resultaat zeer nuttig gebruikt wordt.
Het artikel wordt gebracht als wetenschappelijk, terwijl ik het meer als een advertorial zie.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40606
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvo doet dit al jaren, niks nieuws maar wel spectaculair en aansprekend
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Exact de reden waarom ik zoân XC70 rijd. Keuze hiervoor gemaakt na het zien van zo een filmpje.Denk je een tweebaansweg in waar tegenliggers frontaal op elkaar botsen (youtube staat er vol mee)
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 âBauern Benzâ
#dieseldrammer
âNiet het vele is goed, maar het goede is veelâ.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
âNiet het vele is goed, maar het goede is veelâ.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Het snelheidsverschil en de hoeveelheid energie die twee auto's bij een frontale botsing te verduren krijgen is net zo veel als een enkele auto die tegen een muur(of de grond) knalt. Mits beide auto's van gelijkwaardig gewicht en constructie zijn natuurlijk.jalex_h schreef: â13.11.2020 - 22:46 Het antwoord staat boven jouw post. 87 km/u is geen absurde snelheid, helaas ook niet bij verongelukte autoâs. Denk je een tweebaansweg in waar tegenliggers frontaal op elkaar botsen (youtube staat er vol mee) dan is het snelheidsverschil (en botsenergie) nog veel groter. Dus ja, helaas is het realistisch.
- joop ter velde
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 14.01.2015 - 20:06
- Locatie: Delfzijl
Als je met 2 dezelfde auto's frontaal op elkaar botst is de klap dezelfde als wanneer je tegen een muur rijdt.
Bij 2 verschillende auto's is de klap voor de zwaarste auto het kleinst.
Bij 2 verschillende auto's is de klap voor de zwaarste auto het kleinst.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20626
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het enige verschil met een head-on collision is dat het plateau waar de auto's op vallen niet meegeeft. Dat zorgt ook voor veel en ernstige schade.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/