Ervaring Volvo assistance en Volvo verzekering

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
tbrugman
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 08.07.2014 - 13:46

Deze zomer heb ik in het buitenland een incident gehad. Ik heb een stoeprandje geraakt op een drukke kruising. Resultaat: aan één kant twee klapbanden. en deukje in de velg. Twee lekke banden, dat kan ik niet fixen met één thuiskomertje.
Dus ik dacht: ik bel Volvo Assistance, want daarbij heb ik Europees support, toch? En als het niet terplekke gefixt kan worden, dan heb je recht op 3 dagen vervangend vervoer. Nou, dat had ik dus verkeerd begrepen. Degene die ik sprak zei namelijk dat ik mijn verzekering moest bellen.
Dus ik heb met SOS international gebeld, et nummer staat op de groene kaart. Die hebben mijn auto laten afslepen naar een lokale bandenspecialist. Het was al weekend, dus bandenspecialisten en autoverhuurbedrijven waren allemaal dicht. Ik kon dus geen vervangend vervoer krijgen. Daar heb je pas recht op als de reparatie langer dan 2 werkdagen duurt.

Na nog een keer bellen en uitleg dat de sleepdienst vanwege corona niet mijn hele gezin mocht meenemen in zijn cabine, kreeg ik een taxi vergoed naar mijn vakantieverblijf.

Ik heb inmiddels contact gehad met de verzekering. Ik moet een schadeformulier insturen met de nota. Dan nemen ze het in behandeling.

Kortom, je denkt dat je op meerdere fronten gedekt bent, maar intussen sta je wel ineens zonder auto op Franse kruising zo'n 10 uur lopen verwijderd van mijn vakantie-adres!
Ligt het aan mij, of gaat het altijd zo moeizaam?
Current : V60 1.6D Summum MY2014
Previous: V50 1.6D Limited MY2012 / S40 1.8 Momentum MY2007
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik denk dat Volvo het weg heeft geschoven onder de noemer "ongeluk", dus vandaar dat ze naar de verzekering verwijzen.

Je hebt er op het moment zelf alleen helemaal niets aan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Je hebt je dubbel ingedekt, verzekering én Volvo assistance. Goed geregeld dus.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Je velg kapot rijden op een stoeprand is gewoon een eenzijdig ongeval.
Terecht dus dat Volvo assistance de claim afwijst.
Voorwaarden m.b.t. vervangend vervoer van de verzekeraar zijn dan van toepassing en die kunnen anders zijn dan Volvo Assistance.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

En in Frankrijk zijn er al zoveel verhalen van toeristen die de lokale reparateurs en hulpdiensten treffen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Yep, betreft eenzijdig ongeval. Hoe lullig ook maar daarvoor moet je idd je verzekeraar inschakelen.
Mijn ervaringen met VA zijn uitstekend. 1x op wsp een compleet bevroren blok gehad (>25 onder nul meerdere dagen achtereen). Alles werd in no time (ondanks de gigantische drukte want ik was bepaald niet de enige) geregeld en de contacten waren uitstekend te noemen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Vergelijkbaar dingetje gehad maar dan een lekke caravanband. "Kun je dat zelf niet verwisselen?" Jawel maar dat wordt lastig zonder erzatsreifen ... Dus ik voelde mij een enorme l#l toen ik de ANWB benaderde die vervolgens de ADAC voor mij regelde.

Caravan is naar een Hobbydealer in Mönchengladbach gebracht waar we een nachtje op de parkeerplaats geslapen hebben. Want zondag dicht en dus geen service. Maandagmorgen werden we overigens netjes geholpen met een nieuwe velg en de Hobbydealer heeft wat rond gebeld voor een nieuwe band.

Jammer en later hebben we er keihard om gelachen toen we eenmaal op het vakantieadres stonden. Sindsdien gaan er reservespullen mee want een ezel ... etc.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
chinagirls
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.04.2017 - 21:10
Locatie: Almere

Als je de voorwaarden leest dan zou een lekke band er toch zeker wel onder moeten vallen. Zie de tekst https://assets.volvocars.com/nl/~/media ... f?la=nl-nl

Ik kan niet anders concluderen dat het wel gedekt had moeten zijn
XC40 T5 R-Design Plug-in Hybride Thundergrey

V70 D4 Summum 2014, MY15, Nordic+ Luxery, Savile Grey, Intelligent safe pro, Sensus connect/Pro, Dab+, Premium sound, Sunroof, Select leder, VOC, Standkachel, Zomer 18" Mefitis (Tech Black Matt), Winter 17" Pandora
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Maar in dit geval was die lekke band veroorzaakt door een eenzijdig ongeval en niet door een spijker of wat ook.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Maakt dat de autopech minder? Volvo assistance zou gewoon assistance moeten zijn als je niet verder kunt met je volvo.
Met dat geneuzel over dat je formeel niet in aanmerking komt stoot je een Volvorijder met pech zeer voor het hoofd
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Paragraaf 2.6 van de Volvo assistance vwn: 1 dag recht op vervangend vervoer bij ongeval.
Taxi was wellicht niet nodig geweest. In elk geval biedt Assistance de mogelijkheid dat zij liaison zijn met de verzekeraar . Je had dus zelf niet hoeven te bellen met SOS International.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Enkele keren gebruik gemaakt van Volvo-Assistance en heel goed geholpen
maar ik kan mij ook voorstellen dat er fouten, waar en door wie dan ook gemaakt kunnen worden.
Wellicht nuttig om op een vrije dag eens de voorwaarden te lezen, heb ik mij voorgenomen......

Wat ik zojuist gedaan heb: opgewaardeerd naar het Premiumpakket.
Normaal 45 euro maar de laatste 3 maanden van 'het geldigheidsjaar' slechts 25 euro.
Reden: we gaan nog op vakantie en als we een vervangende auto nodig zouden hebben,
kan dat voor 30 dagen, ipv standaard 3 dagen.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik heb ze een keer in Duitsland nodig gehad en ook alles toen goed geregeld.
Had toen voldoende aan de 3 dagen, maar met een vakantie is het zeker geen slechte zet om op te waarderen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

OGA244 schreef: 08.08.2020 - 10:39 Maakt dat de autopech minder? Volvo assistance zou gewoon assistance moeten zijn als je niet verder kunt met je volvo.
Met dat geneuzel over dat je formeel niet in aanmerking komt stoot je een Volvorijder met pech zeer voor het hoofd
Dat niet, maar men geeft aan waar het wel in orde gemaakt kan worden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
edvanhoorn
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.08.2021 - 07:58

Heb zojuist een klacht gedeponeerd bij Klachtenkompas van de Consumentenbond. Daar meldt men dat Volvo doorgaans niet op klachten reageert vandaar plaatsing op dit fourm.


De klacht
Voor her eerst in al die jaren dat ik Volvo rijd heb ik Volvo Assistance ingeschakeld. Koude douche. Mijn zoon is met de auto in Duitsland bij een meeting van zweefvliegers. De auto is een S90 met nog geen 30K kilometers. Auto heeft vanaf het begin serieuze problemen gehad: ontregelde software, nieuwe electromotor (het is een hybride T8), kapotte elektriche laadklep. Nu staat mijn zoon met een kapotte ventilator waardoor ontwaseming en temperatuurreggeling wegvalt. Hij is er mee naar een lokale volvo dealer gereden die hem suggereerde om met de kapotte auto terug naar NL te rijden want het bedoelde onderdeel zou een lange besteltijd hebben. Toen Volvo Assistance gebeld. Onthutsende ervaring. Nauwelijk geinteresseerde, lijzig sprekende gast, die als hulp aanbood dat wij alle volvo dealers in de omgeving waar mijn zoon is zouden moeten bellen met de vraag of zij het kapotte onderdeel in voorraad hebbe. Op mijn vraag of dat niet meer op zijn weg lag werd negatief gereageerd. Dat kon hij niet en dat deed hij niet. Punt. Ik vind dat zeer slechte dienstverlening. Toegang tot dealerschap in het buitenland, het vergaren van info over levertijden is toch niet iets waar je de klant mee moet laten zitten? Dikke, dikke onvoldoende voor Volvo Assistance, voor Volvo dus.
De oplossing:
Dat we info krijgen over waar en hoe en op welke termijn het kapotte onderdeel in de buurt van de plaats waar de auto staat verkrijgbaar is.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Tja, je gaat er als Volvo rijder van uit, dat je met Volvo Assistance, bij pech onderweg (maakt niet uit waardoor, en hoe) geholpen word, toch? En dan is het toch dubbel wrang als ze je in de kou laten staan. Dat hoort niet bij een Premium merk. Omdat ik niet meer in het buitenland kom, heb ik altijd nog mijn lidmaatschap bij de ANWB. Misschien dubbel. Maar als de ene niet opdaagt, heb ik de ander altijd nog..... ;) Want ik kan met mijn beperkingen, zelfs geen wiel meer wisselen onderweg.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Beste edvanhoorn.
Ik begrijp je klacht. Echter ik denk (weet haast wel zeker) dat indien de auto nog in rijdbare staat is Volvo Assistance (evenals die van alle andere automerken) geen dekking biedt. Pas als de auto niet meer rijdbaar is, is er dekking.
Lees even de voorwaarden van deze verzekering voordat je overal gaat verkondigen dat de service slecht is.
Neemt niet weg dat het natuurlijk een zeer onwelkome en vervelende situatie is. En dat de auto met (rijdbare)panne staat.

Volvo assistance is een (weliswaar uitgebreidere) pechhulp die tot doel heeft je weer mobiel te maken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Hans Eilander schreef: 04.08.2021 - 10:35 Tja, je gaat er als Volvo rijder van uit, dat je met Volvo Assistance, bij pech onderweg (maakt niet uit waardoor, en hoe) geholpen word, toch? En dan is het toch dubbel wrang als ze je in de kou laten staan. Dat hoort niet bij een Premium merk. Omdat ik niet meer in het buitenland kom, heb ik altijd nog mijn lidmaatschap bij de ANWB. Misschien dubbel. Maar als de ene niet opdaagt, heb ik de ander altijd nog..... ;) Want ik kan met mijn beperkingen, zelfs geen wiel meer wisselen onderweg.
Als jij met pech komt te staan en Volvo-assistance belt komt buiten de openingstijden van de dealer ook gewoon de wegenwacht.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
edvanhoorn
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04.08.2021 - 07:58

Inmiddels heeft de NL importeur van Volvo mij gebeld en met een omhaal van woorden uitgelegd dat het advies van Volvo assistance dat ik zelf alle volvo dealers in Oost-Duitsland moest bellen voor het kapotte onderdeel, een juist advies was (!). Verder blijkt dat zij een hele smalle definitie van 'pech' hebben (zeker in het buitenland) en dat is met een kapotte auto langs de kant van de weg staan plus het oordeel van een erkende volvo dealer dat de auto daar niet op eigen kracht weg kan komen. De kern van de discussie is dan: wat is rijdbaar. Is een auto waarvan de voorruit zeker als het regent (en dat doet het deze week in D) voortdurend dichtslaat rijdbaar (en veilig?) of niet. Volvo vindt van wel (die doen dat misschien dagelijks) en ik vind van niet. En aangezien zij mogen bepalen wat rijdbaar is en ik niet, doen ze dus niks. De assistance van Volvo is dus geen bal waard. Helemaal niks, daar kleven dezelfde mankementen aan als aan de auto. Waarvan acte. Terug naar een ander merk en terug naar de ANWB
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Gevalletje RTFM wat Ed dus niet gedaan heeft.

Gewoon alle roosters dicht houden behalve die van het voorraam: rijwind houdt het raam redelijk vrij van vocht. En anders een keer met een handdoek over het raam om vocht op te vegen.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”