Ook na die garantie tijd komen er Volvo rijders bij de dealer om onderhoud uit te laten voeren, maar wanneer je de boel verkloten tot kunst hebt verheven dan ben je die klant kwijt.Bover schreef: ↑02.09.2020 - 21:08 ik heb me laten vertellen dat nieuwe auto s niet al teveel winstmarge zouden kennen, hoe hoger de nieuwprijs hoe meer marge,
echter dat onderhoud komt natuurlijk wel weer bij de dealer met een nieuwe auto tijdens de garantietijd..en die rekenen daarvoor wel weer mooie prijzen zeg maar..
Maar winst mag gemaakt worden natuurlijk.
onder de link een verhaaltje over de verschillende winstmarge bij nieuwe auto's voor wat het waard is
https://www.autointernationaal.nl/2019/ ... en-liggen/
Afgelopen week een praatje gehad over dat red carpet verhaal, wat bij normaal onderhoud best uit kan en een vlottere doorstroming in de garage betekend.
Maar wil je met 2 monteurs koppeling vervangen loop je elkaar in de weg, ook heb ik gemerkt dat het bij sommigen een wedstrijdje word wie het eerste klaar is.
Van horen zeggen dat er auto's van de brug zijn gekomen waarbij Piet dacht dat Jan na het verversen van de olie ook de olie weer had afgevuld wat niet zo bleek te zijn, dat was aan het einde van de straat game over.
Ik rijd inmiddels maanden met niet oem blokken van Brembo, mijn auto zou bijkans uit elkaar vallen, afbranden en dies meer maar feit blijft dat het ding beter remt als hij ooit heeft gedaan.
Dat marge verhaal klopt misschien wel maar dan snap ik niet waarom er partijen zijn die omwille van verandering uit het oog verliezen waar het uiteindelijk allemaal om draait, tevreden klanten die gewoon wil dat wanneer hij veel geld betaald voor onderhoud deze met grote zorgvuldigheid wordt uitgevoerd.