Beschermbak voor XC60

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Grensgeval
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14.01.2017 - 18:16

Ik heb een vraagje over een praktisch probleempje waar ik al een tijdje mee worstel. Ik heb een XC60 van 2013. Ik heb ook 2 honden; een Vizsla en een Dalmatiër. Ik vervoer ze beide in de achterbak met een net achter de achterbank. Gaat op zich prima. Alleen is met name de Dalmatiër een hond die veel haren verliest (zijn korte hele stugge haren). Ik heb een kunstof kofferbak mat met opstaand randje van zo'n 2 cm. Haren zijn hier heel makkelijk schoon te maken. Echter de Dalmatier leunt ook wel tegen de wielkast aan. Hierdoor gaan veel haren in de bekleding hangen. Dit is lastig te reinigen. Nu heeft Volvo een kunstof beschermbak (part nr. 30734838). Heeft iemand hier goede ervaringen mee? Ik overweeg om er eentje aan te schaffen. Waar kan ik er eentje aanschaffen voor een schappelijke prijs (hoeft geen Genuine Volvo te zijn) of weet iemand een 2e handsje te koop?

Groet, Maarten
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Wij hebben een Duitse staande korthaar die erg zenuwachtig is in de auto en daardoor ook veel door de kofferbak zwerft.
Ik bestel die bak altijd direct er bij wanneer er een nieuwe auto komt, had hem in de XC60, V70 en nu in de V90.
Ook altijd een stalen bagage rek als afscherming.
Voordeel van die bak is dat het materiaal een extra stroefheid heeft en met het wassen van de auto gaat de bak er ook uit en spuit ik af met hoge druk daarna ze ik hem op de kant tegen de muur en is hij in een uurtje weer droog en schoon.
De Volvo parts passen altijd perfect en soms kom je ze tegen op MP, ze doen nieuw iets van €200 en gebruikt gaat er 50 tot max 100 vanaf, ze zijn gewild en daardoor ook gebruikt best aan de prijs.
Ik was mijn bakken altijd binnen een week kwijt voor goed geld.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”