Private lease of niet?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

teebee schreef: En nu het lange wachten.... ;-)
Gelukkig is het een klein stukje vanuit Gent :D
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

Kai57 schreef: Kogel is door de kerk. Een prima gesprek met de dealer gehad en heel blij met de overeenkomst. We gaan wachten op de komst van een XC40, T4 Inscription, onyx black metallic, zwarte bekleding, zwarte hemelbekleding en zwart getinte achterruiten. Twijfelde nog even over de maat van de velgen. Toch maar gekozen voor de 18" ipv de 19". Fantastisch. Jullie allemaal heel hartelijk bedankt voor het meedenken en de gegeven adviezen.
Banden / velgen kun je later altijd nog makkelijk vervangen, dus lijkt me geen probleem indien u in de toekomst daarover van mening verandert

Extreem grote velgen lijken mij veel nadelen hebben, vaak qua comfort, maar ook kosten, een extreme maat is moeilijker te vinden op vakantie bijvoorbeeld, en een hoger risico op beschadiging van de velgen bij stoepranden / gaten in de weg e.d.
Gebruikersavatar
Kurt1975
4th Gear member
Berichten: 906
Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
Locatie: Hasselt

Texels schreef:
Kai57 schreef: Kogel is door de kerk. Een prima gesprek met de dealer gehad en heel blij met de overeenkomst. We gaan wachten op de komst van een XC40, T4 Inscription, onyx black metallic, zwarte bekleding, zwarte hemelbekleding en zwart getinte achterruiten. Twijfelde nog even over de maat van de velgen. Toch maar gekozen voor de 18" ipv de 19". Fantastisch. Jullie allemaal heel hartelijk bedankt voor het meedenken en de gegeven adviezen.
Banden / velgen kun je later altijd nog makkelijk vervangen, dus lijkt me geen probleem indien u in de toekomst daarover van mening verandert

Extreem grote velgen lijken mij veel nadelen hebben, vaak qua comfort, maar ook kosten, een extreme maat is moeilijker te vinden op vakantie bijvoorbeeld, en een hoger risico op beschadiging van de velgen bij stoepranden / gaten in de weg e.d.
Ik moet zeggen dat 20" onder een XC40 niet veel inboet aan comfort. Betreft risico op schade is een andere zaak, maar komende van een smetteloze v40 met 18", ...
@ Kai57, succes met het wachten. Het is het meer dan waard!
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2046
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Walter schreef: DB200, hoe doen ze dat dan? Ze hebben geen toegang tot de auto, ook Volvo lease niet. Daarnaast volgend best in strijd met heel wat wetgeving.
Of het technisch kan zonder toevoeging aan de auto weet ik ook niet. Maar of dat in strijd is met wetgeving hangt volgens mij nogal af van kleine lettertjes waar men al dan niet bewust mee akkoord is gegaan...

@Kai: gefeliciteerd en veel succes met wachten!
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Kai57
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 12.09.2019 - 20:33

Dank jullie wel voor de felicitaties!
Ruspek
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31

het grootste nadeel vind ik persoonlijk dat je na 4 jaar leasen de auto in kan leveren en niets meer hebt.
Je moet dan weer opnieuw leasen of kopen.
Oftewel het is niets anders dan een huurhuis.
Dat is mijn reden om te kopen. aan het eind heb ik nog wel een auto. Ook al heb ik dan minder restwaarde dus meer afschrijving..... dat is dan het enige risico dat ik heb. Voor hetzelfde geld is de restwaarde veel hoger dan nu berekend binnen het leasecontract..... voor wie is dat dan?

Oftewel: liever iets meer betalen of meer onzekerheid maar wel een auto aan het eind van de rit dan 4 jaar ergens aan vastzitten en aan het eind van de rit een lege parkeerplek voor de deur.
Als ik hem koop kan ik zelfs over 2 jaar al zeggen dat ik wat anders wil of pas over 8. Oftewel veel flexibeler.

Als je het geld voor een (nieuwe) nu kan missen dan gewoon kopen. Zet voor jezelf dan het leasebedrag per maand maar eens opzij. Dan heb je over 4 jaar genoeg gespaard om weer een nieuwe te kunnen kopen ;-)
Groet Ruben

XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Uiteindelijk gaat leasen over "het gebruik"- of "het bezit" van het voertuig...

Kurt: Is al bekend wanneer die nieuwe bolide geleverd?
Bob
pedu
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20.02.2016 - 15:14

Ben zelf ook van plan XC40 te kopen. Echter ik plan een T5 plug-in hybride.
Deze wordt via Volvo for Care aangeboden in een speciale uitvoering. Helaas lange levertijd.
Voordeel boven private lease is dat ik na een jaar kan overstappen op de Recharge.
Zal wel ca. 30 tot 5 0 Euro duurder per maand zijn dan private lease schat ik.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”