Volvodealer met trage levering onderdelen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Ronald van Santen
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:08

Mindere ervaring met Volvodealer “Van Hemert” te Gorinchem.


Ik bezit een witte Volvo V40 uit 1997, die ik graag een sportiever tintje wilde geven. Ik wat rondgezocht en uiteindelijk bleek dat ik via de Volvodealer een sportonderstel kon aanschaffen met stuggere dempers, kortere veren en dikkere stabilisatorstangen voor en achter. Prijzen opgevraagd en gevraagd naar de levertijd, plusminus twee weken.

Ik thuis nagedacht en bij gebrek aan verdere info over alternatieven en natuurlijk de Volvogarantie in het vooruitzicht heb ik 1 september de betreffende onderdelen besteld bij de dealer en een afspraak gemaakt voor de ombouw (30 september 2004). De verkoper verzekerde me dat de levertijd twee weken was en dat hij de onderdelen gegarandeerd binnen zou hebben. Ik heb zelfs voor de zekerheid op 13 september een herinneringsmail gestuurd naar de betreffende verkoper met de vraag of hij de betreffende onderdelen reeds besteld had in verband met de levertijd. Hij verzekerde dat alles was besteld en dat alles ruim op tijd binnen zou zijn.

Dinsdag 28 kreeg ik een mailtje dat niet alle onderdelen binnen waren. De stabilostangen waren nog niet binnen. Ze konden alvast de dempers en veren monteren en dan een andere afspraak maken voor het monteren van de stabilo’s (geen extra kosten voor de extra manuren in verband met terugkomst).

Ik 30 september de Volvo weggebracht, krijg ik anderhalf uur later een telefoontje dat er nog meer onderdelen niet aanwezig waren. De achterdempers bleken ook niet binnen te zijn, dus geen ombouw. Afijn, vrije dag genomen voor noppes.
Ik kreeg de verzekering dat de ontbrekende onderdelen 20 oktober aanwezig zouden zijn.

Het resultaat:…..

Nog steeds geen bericht en het is toch al echt 22 oktober, terwijl de besteldatum toch echt op 1 september lag, en alles binnen twee weken binnen zou zijn.

Ben benieuwd hoe lang dit verhaaltje gaat duren.

Ik heb inmiddels op www.europeantuning.com (staat ook een mooie S40 op) een set koni dempers en veren gevonden die ook voor de V40 geschikt zijn. Als het nog lang duurt bestel ik deze en laat ik deze monteren door de Volvodealer waar ik de V40 heb gekocht (Verkerk, Utrecht).

Zijn er anderen die gelijksoortige problemen hebben gehad. Is de onderdelenlevering inderdaad zo traag en kan mijn Volvodealer er inderdaad niets aan doen??
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Soms heb je echt geen idee waarom een bestelling op zich laat wachten. Zeker dergelijke accessoires die weinig verkocht worden. Van de andere kant verwacht je wel wat meer inzet van de dealer, zeker bij zo'n opdracht.

Marc van ET kan de onderdelen vaak ook laten monteren voor je, ben je goedkoper klaar dan dat Verkerk dat doet.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Ronald van Santen
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:08

Ik had inderdaad gehoopt op wat meer inzet, zeker voor de waarde van de bestelling €1200,- incl. inbouw waar ze niets voor hebben hoeven doen (en hier zit toch echt meer marge op dan op een auto). Ze hoefden alleen maar te bestellen. Ze zijn een goede 5 minuten met me bezig geweest en toen was de deal reeds rond.

Maar misschien kan de dealer er echt zelf niets aan doen.

Hoe goed ken jij die Marc van ET, levert hij goede service??
Gebruikersavatar
mehn
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 21.09.2004 - 20:22

Ronald van Santen schreef:Hoe goed ken jij die Marc van ET, levert hij goede service??
Hoe goed Mafia Marc kent moet hij zelf maar invullen, ik ken hem als oprichter van de Volvo 850 Club Nederland :wink:

Een aantal medeleden van deze club zijn iig te spreken over de service van ET, ikzelf heb met ET (nog) geen ervaringen.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

De zakelijke ervaringen die ik met Marc heb is eenmalig een levering van een Ferrita sportuitlaatsysteem aan osn bedrijf geweest. End at ging helemaal netjes en goed.

Ik ken Marc idd ook als oprichter van de vereniging. Ben nu 2 jaar lid en heb in die periode heel wat contact met hem, mede door mijn werk in clubcommissies. Zijn adviezen kan je absoluut serieus nemen, hij heeft al de nodige jaren ervaring als het gaat om het tunen (optisch, onderstel en motor) van Volvo's.

Maar ik wil ook wel eens vragen aan mijn collega's of ze de door jou gewenste delen willen opzoeken en kunnen kijken hoe het met de levering ervan zit.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
BartT5R
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 21.09.2004 - 08:48
Locatie: Essen/Belgie

Heb al zaken gedaan met Marc, en dat is top verlopen, contact is goed en de levering was snel, een aanrader. (krijg ik nu korting Marc? :lol: )
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Leuk spul op ET, niet goedkoop trouwens valt me op.

Krijgen we hier nog clubkorting of o.i.d. Ik overweeg een setje van die KW-veren aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Marinus schreef:Leuk spul op ET, niet goedkoop trouwens valt me op.

Krijgen we hier nog clubkorting of o.i.d. Ik overweeg een setje van die KW-veren aan te schaffen.
Dat moet aan je aan Marc zelf vragen, zijn mailadres staat op de site.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Ik denk dat ik dat maar doe. Ik weet ook nog iemand die zo'n setje voor z'n 850 zoekt..... :lol:
Ronald van Santen
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:08

Vandaag kreeg ik onderstaande treurige mededeling.... Hier wordt ik dus echt niet vrolijk van. Let wel, de onderdelen zijn op 1 september besteld.... Iemand met suggesties..?


E-mail van Van Hemert:

Subject: RE: bestelde vering


Hr.. v. Zanten

Helaas de in bestelling staand onderdelen zijn nog niet binnen
We hebben vandaag nog even met de fabriek gebeld en die zeggen nu
dat het op zijn vroegst half november wordt,
Maar dit is nog allemaal in theorie
Zodra de delen binnen zijn neem ik contact op
Wij balen er overigens ook van dat de delen niet leverbaar zijn en iedere keer
de datum opschuift
Vr.. gr. met excuses J. Stravers.


-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: van Santen, Ronald (NL - Dordrecht) [mailto:RvanSanten@deloitte.nl]
Verzonden: maandag 25 oktober 2004 14:27
Aan: webmail.hemert-gorinchem.nl
Onderwerp: RE: bestelde vering


Geachte heer Stravers,

Is er reeds meer bekend over het bestelde sportonderstel voor mijn V40 (zie onderstaande mail)??
Met vriendelijke groet,

Ronald van Santen

rvansanten@deloitte.nl

Deloitte.
www.deloitte.nl



--------------------------------------------------------------------------------

-----Original Message-----
From: webmail.hemert-gorinchem.nl
[mailto:jarcostravers@hemert-gorinchem.nl]
Sent: dinsdag 28 september 2004 11:39
To: van Santen, Ronald (NL - Dordrecht)
Subject: bestelde vering


Hr. van Santen

De bestelde onderdelen voor Uw auto zijn gedeeltelijk binnen we missen
de verzwaarde stabilisators voor voor en achter nog Dit is voor het
zijwaartse rollen van de auto stugger te maken Deze onderdelen komen pas
rond 20-10-04 binnen We kunnen het verlagingset 30-09-04 vast monteren
en de stabilisator later of we verzetten de afspraak tot alles binnen is
Vr. Gr. J. Stravers
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Ik zou hem lekker afbestellen. Het blijft geen feest. :(
Ronald van Santen
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:08

Zie onderstaande reactie van VovoCars Nederland:

Geachte heer Van Santen,

Hiermee bevestigen wij de goede ontvangst van uw e-mail en maken onze excuses voor het uitblijven c.q. het verzetten van de leverdatum van de door u bestelde onderdelen betreffende een sportonderstel voor uw Volvo V40. Hierover hebben wij eveneens gesproken met de heer J. Stravers van de Volvo-dealer Autobedr. Gebr. Van Hemert te Gorinchem.

Wij berichten u dat wij uiteraard druk blijven uitoefenen bij onze leverancier (centraal magazijn Gothenburg) teneinde de levering te bespoedigen. De heer Stravers heeft u vandaag telefonisch uitgelegd waardoor het opschuiven van de leverdatum wordt veroorzaakt. Het onderdeel is niet veel gevraagd, waardoor er niet genoeg voorraad is als de vraag even aantrekt en hierdoor kan helaas een back-order situatie ontstaan. Uiteraard zullen wij onze leverancier verzoeken om verbetering in deze procedure aan te brengen, zodat in de toekomst ervaringen die u nu opdoet worden voorkomen.
Wij hebben echter goede hoop dat bij de volgende aanlevering door de toeleverancier aan onze leverancier, ook de order van uw Volvo-dealer kan worden uitgeleverd.

Met vriendelijke groeten,
mevr. C. de Vaan


Volvo Cars Nederland B.V.
afd. Customer Relations
Stationsweg 2, NL-4153 RD Beesd
P.O. Box 16, NL-4153 ZG Beesd
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Ik was van plan het wegliggings sportonderstel te bestellen en te monteren, echter, ik geloof dat ik hier gezien jouw ervaringen hier maar van af ga zien. :?
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Ehhh, ik denk dat ik ook maar effe wacht.
Trouwens, je hebt alleen achter een dikkere stab.stang nodig.
Die aan de voorkant volgens mij niet, maar misschien heeft
dat met het modeljaar te maken. Ik heb modeljaar '98.
Toen ik het navroeg bij mijn dealer, had ik alleen achter
een andere nodig.

Heb eerder al eens uitgezocht wat je nodig had.
Alleen die prijs. Ook met de korting toch een heel
bedrag.
It's only kinky the first time
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Klopt Mario. Een vette prijs. Als je er 300 euro bij legt heb je een schroefsetje bij EuropeanTuning.

Daarom twijfel ik nu heel erg. Maar zolang de belastingdienst niet aftikt, heb ik geen budget :(
Gebruikersavatar
Marcel
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
Locatie: Gelderland

Ronald van Santen schreef:Mindere ervaring met Volvodealer ?Van Hemert? te Gorinchem.

Als het nog lang duurt bestel ik deze en laat ik deze monteren door de Volvodealer waar ik de V40 heb gekocht.
Och, en zo heb ik een heel nare ervaring met (via PM), en zal ik daar nooit meer geld uitgeven of een positief woord over zeggen. Als een dealer je netjes te woord staat zoals bij jou en er heel misschien ook echt niets aan kan doen moet je iets milder zijn. Misschien krijg je een stukje korting voor het ongemak aan het einde van de rit. Als het echt een fout van de dealer is zoals bij mij mag je ze rustig neerhalen. En als meerdere collega's klant zijn bij dezelfde dealer en achteraf blijken dezelfde problemen te hebben mag je ze openbaar aan het schandblok nagelen....

++edit++
naam dealer verwijderd. Info bij poster via PM.
++edit++
Gr. Marcel
Ronald van Santen
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:08

Stom, stom, stom :? ,

Helemaal vergeten om de afloop van de montage van het sportonderstel te vermelden (Sorry hr. Stravers :oops: , is een slechte eigenschap van me, als iets niet goed is laat ik het horen of deel ik het met anderen voor hun mening, is er iets positiefs te melden, vergeet ik dit door te geven aan de overige volvofielen :oops: ).

Hulde aan de manier waarop Van Hemert in Gorinchem mij weer de weg op geholpen heeft :razz: . Bij de montage bleek ook nog eens dat een van de veerschotels kapot was (€ 150,- , hoe krijg je die dingen eigenlijk kapot??), is meteen kosteloos vervangen :) .

Hij rijdt nu geweldig, alleen is hij nog wat zoekerig op de rechte lijn en gevoelig voor spoorvorming. Dit zou kunnen komen door de voorbanden met relatief zachte wangen (iemand ervaring mee??).
Gebruikersavatar
Erwin.F
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 16.09.2004 - 22:55

hallo Ronald,
toch nog gelukt met het sport onderstel ,gellukkig :P :P :P I
Ik heb zelf een A.S.T schoefset en de nodige problemen erme gehad,
was namelijk de eerste :!: innederland die er een bestelde voor een
s40.
De voorste veerpoten zijn 4x terug geweest o.a lekkage,ontbreken
van de ABS beugel,beugel om je remleiding vasttezetten e.d,
is wel gelukkig gemaakt maar de garage kosten die zebeloofthadden
te betalen nooit gekregen ,ondanks div telefoontjes e.d :cry: :cry: :cry:
Maar de wegligging is super :D :D maar ook gevoelig voor spoor-
vorming :cry: zelfs met lage stugge banden .
Iswel met type 2 verbeterd ,maar helaas met onze auto type 1 niet :cry:
Maar genoeg geklaagd veeeel plezier met je auto en het sport onderstel. :P :P :P :P :P :P .
gr Erwin
Ronald van Santen
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:08

Zaterdag terug geweest voor een kleine aanpassing (hij trok nog iets naar links)

Ik kan nu op een recht stuk weg zonder verkanting bij 160km/h het stuur loslaten (voorzichtig!!) en hij loopt kaarsrecht rechtdoor.

Al met al een voor mij waardevolle investering en het wachten waard. Nu nog een baan in de omgeving van Gorinchem en ik laat hem nog verder onderhanden nemen (bumpers, sideskirts, dakspoiler, misschien een andere kleur, enz.)

Liefst zou ik hem ook nog iets dichter op het asfalt hebben, maar dat raadt de dealer me af in verband met de ruimte in de wielkassen. Tevens wil ik eigenlijk nog 17" met 205/40 R17 erom, maar ik ben er niet zeker van dat dit past (aanlopen bij volledige stuuruitslag, dat doet hij nu overigens ook al bij 195/55 R15)
Gebruikersavatar
Erwin.F
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 16.09.2004 - 22:55

heb zelf 205/40-17 banden maar totaal geen last met aanlopen o.i.d
ga zelfs voor 215/40 banden om 7.5 j 17 velgen en met ongeveer
8cm verlaging :razz:
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”