Minpunten van je Volvo (pijnlijk topic??)

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tja mijn referentiekader. Goede vraag! bij volgende link en de tekst dekt voor mij wel een beetje de lading. Premium bestaat dat nog en premium is wat de mens duidt alspremium. M.a.w. de objectieve criteria worden vaag bij auto's als het gaat om Premium merk.
Voor mij is premium inderdaad de hogere klasse auto zoals de discovery, bentley e.d. En mogelijk is de laatste Volvo V90 een premium auto. Dat denk ik ook wel.
Echter "Sorry" maar voor mij is de S60/V70 geen premium.

https://www.automobielmanagement.nl/aut ... dpr=accept
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Dan schaar je neem ik aan de nieuwe V60 ook onder het kopje ‘premium’ neem ik aan?
Ik wel in ieder geval.... :D net als zn iets grotere broertje de V90
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Bover schreef:Voor mij is premium inderdaad de hogere klasse auto zoals de discovery, bentley e.d. En mogelijk is de laatste Volvo V90 een premium auto. Dat denk ik ook wel.
Discovery premium? dacht het niet

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Indien je stelt ‘Range Rover’ is een premium merk kan ik daar in meegaan. Maar niet elk model van elk premium merk hoeft premium te zijn / aan te doen.
Blijft iets subjectiefs denk ik...
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

dbosker schreef:
Bover schreef:Voor mij is premium inderdaad de hogere klasse auto zoals de discovery, bentley e.d. En mogelijk is de laatste Volvo V90 een premium auto. Dat denk ik ook wel.
Discovery premium? dacht het niet
=====
@Bosker: jouw reactie raakt de kern van het artikel in de link https://www.automobielmanageme...dpr=accept
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Premium als in Rolls Royce, Bentley...idd betaalbaar voor de happy few.
Range Rover in V8 trim zal ook premium zijn.
Voor de gewone arbeider 8-) niet te betalen, als we nu als bench de Duitse 3 nemen die afwerking en comfort toch hoog op het lijstje hebben staan dan ben ik absoluut van mening dat de Volvo met de laatste modellen daar tussen hoort.
Ik heb de laatste paar jaar wat Volvo's gehad en idd de V70 D5 2000/2007 rammelde, met 185pk te veel pk's voor wat het onderstel aan kon wat zeker in de slipstream van een A6 quattro op het baantje richting wintersport voor gevaarlijk situaties kon zorgen.
Ik was blij dat de mogelijkheid voordeed om over te gaan naar een XC60 D5 awd 4c met polestarchip, die kraakte en rammelde al veel minder en tjonge wat reed dat ding strak op standje advance, even zetten in de bocht op lange doordraaiers en niet uit het spoor te krijgen.
Daarna een V70 D4 met 8traps automaat, comfort met hoofdletters en kraakvrij maar op korte drempels toch soms lawaai uit het onderstel nadat de dealer afstandhouders had geplaatst voor de 18" velgen, dat is op de eoa manier nooit onze auto geweest en mijn vrouw zei we gaan op zoek naar een V90
Inmiddels een V90, en omdat ik de motorisering mocht kiezen terug naar AWD met een D5, hoop gezeik gehad met de auto en altijd coulance gekregen van de niet verkopende dealer.
Gister met de verkopende partij om tafel gezeten en ook die hebben financieel hun verantwoordelijkheid genomen.
Is de auto Premium, als ik de gezichten van fietsend en wandelend Groningen zie, volmondig ja.
Binnen in de auto zitten de stoelen als gegoten, afwerking staat op een heel ander niveau als dat van mijn andere Volvo's, geen kraakjes of rammeltjes, de automaat zet vlot 8 stapjes bij rustig optrekken en zelfs dan laat hij in alle rust de wespen als aygo's, Polo's en ander privat lease spul achter zich.
Een besneeuwd pad op de wintersport, de awd doet zijn ding zonder dat ik het merk, B&W geeft geweldig weer wat ik via mijn telefoon via bleutooth stream, stuurverwarming aan samen met bilgrill, achterpassagiers hebben ook bilgrill.
Bij min 10 zet ik eerst de preconditioning aan zodat ik geen ramen hoef te krabben, voordat ik instap zet ik de standkachel uit en start de auto op afstand zodat de stoel en stuurverwarming warm is, bij 30+ start ik hem op afstand zodat het koel is bij instappen.
Premium is meer dan alleen de auto, het is ook de organisatie achter de auto wanneer er problemen zijn zoals een dealer die de neus dezelfde kant op heeft, premiumassistance die mij binnen 15 minuten heeft geholpen toen mij de turboslang knapte, vanwege diezelfde premium assistance 5 dagen een XC60 T8 te leen gehad omdat mijn auto niet direct gerepareerd kon worden.
Dat maakt voor mij Volvo premium met zijn nieuwe modellen.
Kom er maar eens om bij onze vrinden van Pon/Audi AG!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

zoals ik al opmerkte de V90 is ogenschijnlijk een ander verhaal en je hebt een mooie volgepakte Volvo.
Super en fijn dat je er o van geniet. Pemium of niet een dijk van een auto die V90. Helaas te duur voor deze pensionado. :D
Veel rijplezier
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20412
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik vond het stukje van Ton Roks wel grappig: meer betalen omdat er Premium op staat. Althans, zo zie ik zijn artikel.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2046
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Als reactie op Texels:
Texels schreef:- te weinig stahoogte onder de achterklep
- zijruiten achter portieren gaan niet helemaal naar beneden
Dit zou je inderdaad als nadelen kunnen zien, maar zijn direct gerelateerd aan het model en de ontwerp keuzes. Prima om deze hier te noemen, maar dit wist je of had je van te voren kunnen weten. Blijkbaar dus geen bezwaar om een V70 te kopen. (Vraag me overigens af bij welke andere vergelijkbare station (1 van) deze punten niet aanwezig zijn, en stahoogte onder de klep is natuurlijk nogal lengte gebonden. Is overigens wel iets waarbij ik (192cm) die paar cm hoogte verschil tussen een V70 en XC70 merk...)
Texels schreef:- teveel gerammel en gekraak in het interieur (autoweek keurmeester Joep vindt Volvo's rammelbakken, daar zit wat in)
Heb ik geen last van bij onze MY15.
Texels schreef:- hoofdsteunen voorstoelen niet verstelbaar (veiligheids misser, dom en onnodig)
Ik kan het mis hebben, maar dat is volgens mij juist een keuze ivm de veiligheid, hoofdsteunen zijn onderdeel van het anti-whiplash systeem (WHIPS) in de voorstoelen.
Texels schreef:- 1 gasdrukveer ipv 2 voor bodem laadvloerklep = zakt naar beneden, zag een nieuwe v90 CC bij de dealer met idd ook weer 1 gasdrukveer, niks van geleerd dus
Bij een MY15 is er helemaal geen gasveer meer, maar een haakje om m aan de bovenzijde van de opening te hangen.... dat vind ik dan een klein nadeel (heb de laadvloer maar zelden omhoog)
Texels schreef:- er gaat geen lampje op dashboard branden als de mistlichten voor zijn ingeschakeld
Dat was bij onze oude XC70 nog wel zo, op de huidige V70 (MY15 dus) zitten helemaal geen mistlampen meer op...
Texels schreef:- flitsen met grootlicht leidt te snel tot inschakelen groot licht, naar je toe = flitsen, en van je af duwen = inschakelen zou logischer geweest zijn vind ik
Is naar mijn mening nogal persoonlijk, nu flits ik zelden, maar gaat (met de verlichtingsknop op auto) eigenlijk altijd goed. Grootlicht kan overigens niet ingeschakeld worden als de knop op ‘0’ of ‘twee lampjes’ staat, dan kun je enkel flitsen.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Msuidgeest schreef: Ik vond het stukje van Ton Roks wel grappig: meer betalen omdat er Premium op staat. Althans, zo zie ik zijn artikel.
Dat is dan het mooie van het nieuwe Volvo, wel primiejum voor een “doe maar gewoon prijsje”
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Grappig die premium discussie. Dat kom je op elk forum weer tegen. Het artikel waar Bover naar verwijst, geeft aan dat eigenlijk geen enkel automerk meer premium is. Dus een non-discussie.

@diesel01: prachtig om jouw ode aan de V90 te lezen. Ik heb net zo iets met mijn XC70, elke dag een feestje om in te rijden. Wat niet wil zeggen dat ik van de andere twee ook niet blij word want alle 3 mijn auto's zijn a) kraak- en rammelvrij en b) een diesel.
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

Msuidgeest schreef: Over die hoofdsteunen heb ik ooit gelezen dat Volvo dat bewust heeft gedaan: de meeste bestuurders hebben namelijk geen idee hoe ze een hoofdsteun moeten afstellen.
Helaas zie ik meer merken die fout maken, Tesla, Aston Martin, ook sommige Duitse modellen, allemaal met niet in hoogte verstelbare hoofdsteunen

Ik heb altijd geleerd dat de bovenkant van de hoofdsteun minimaal even hoog moet zijn als de bovenkant van je hoofd, dus dat er een denkbeeldige horizontale lijn getrokken kan worden tussen top hoofdsteun en top hoofd

Op de achterbank is het vaak nog erger, en dat terwijl mensen gemiddeld steeds langer worden
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

diesel01 schreef: Premium als in Rolls Royce, Bentley...idd betaalbaar voor de happy few.
Range Rover in V8 trim zal ook premium zijn.
Voor de gewone arbeider 8-) niet te betalen, als we nu als bench de Duitse 3 nemen die afwerking en comfort toch hoog op het lijstje hebben staan dan ben ik absoluut van mening dat de Volvo met de laatste modellen daar tussen hoort.
Ik heb de laatste paar jaar wat Volvo's gehad en idd de V70 D5 2000/2007 rammelde, met 185pk te veel pk's voor wat het onderstel aan kon wat zeker in de slipstream van een A6 quattro op het baantje richting wintersport voor gevaarlijk situaties kon zorgen.
Ik was blij dat de mogelijkheid voordeed om over te gaan naar een XC60 D5 awd 4c met polestarchip, die kraakte en rammelde al veel minder en tjonge wat reed dat ding strak op standje advance, even zetten in de bocht op lange doordraaiers en niet uit het spoor te krijgen.
Daarna een V70 D4 met 8traps automaat, comfort met hoofdletters en kraakvrij maar op korte drempels toch soms lawaai uit het onderstel nadat de dealer afstandhouders had geplaatst voor de 18" velgen, dat is op de eoa manier nooit onze auto geweest en mijn vrouw zei we gaan op zoek naar een V90
Inmiddels een V90, en omdat ik de motorisering mocht kiezen terug naar AWD met een D5, hoop gezeik gehad met de auto en altijd coulance gekregen van de niet verkopende dealer.
Gister met de verkopende partij om tafel gezeten en ook die hebben financieel hun verantwoordelijkheid genomen.
Is de auto Premium, als ik de gezichten van fietsend en wandelend Groningen zie, volmondig ja.
Binnen in de auto zitten de stoelen als gegoten, afwerking staat op een heel ander niveau als dat van mijn andere Volvo's, geen kraakjes of rammeltjes, de automaat zet vlot 8 stapjes bij rustig optrekken en zelfs dan laat hij in alle rust de wespen als aygo's, Polo's en ander privat lease spul achter zich.
Een besneeuwd pad op de wintersport, de awd doet zijn ding zonder dat ik het merk, B&W geeft geweldig weer wat ik via mijn telefoon via bleutooth stream, stuurverwarming aan samen met bilgrill, achterpassagiers hebben ook bilgrill.
Bij min 10 zet ik eerst de preconditioning aan zodat ik geen ramen hoef te krabben, voordat ik instap zet ik de standkachel uit en start de auto op afstand zodat de stoel en stuurverwarming warm is, bij 30+ start ik hem op afstand zodat het koel is bij instappen.
Premium is meer dan alleen de auto, het is ook de organisatie achter de auto wanneer er problemen zijn zoals een dealer die de neus dezelfde kant op heeft, premiumassistance die mij binnen 15 minuten heeft geholpen toen mij de turboslang knapte, vanwege diezelfde premium assistance 5 dagen een XC60 T8 te leen gehad omdat mijn auto niet direct gerepareerd kon worden.
Dat maakt voor mij Volvo premium met zijn nieuwe modellen.
Kom er maar eens om bij onze vrinden van Pon/Audi AG!

Scheurende / loslatende turboslangen....hoe is het in Godsnaam mogelijk dat fabrikanten dat nog steeds niet onder de knie hebben?
Ik lees het zo vaak, ook bij een 100.000 km test van AutoBild, Porsche Panamera, eerste generatie, en al na iets van 20.000 km in noodloop wegens...ja hoor, losse of zwaar lekkende turbo slang

Zo moeilijk kan dat onderdeel toch niet zijn?

En gezien alle downsizing zit tegenwoordig vrijwel overal een turboslang op, of meerdere zelfs
Slecht ontwerp? Slechte montage?
Slechte materiaal kwaliteit?
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

DB200 schreef: Grappig die premium discussie. Dat kom je op elk forum weer tegen. Het artikel waar Bover naar verwijst, geeft aan dat eigenlijk geen enkel automerk meer premium is. Dus een non-discussie.

@diesel01: prachtig om jouw ode aan de V90 te lezen. Ik heb net zo iets met mijn XC70, elke dag een feestje om in te rijden. Wat niet wil zeggen dat ik van de andere twee ook niet blij word want alle 3 mijn auto's zijn a) kraak- en rammelvrij en b) een diesel.
Ik ben voor mijn vader aan het kijken, hebben vorig jaar in een impuls een CX5 gekocht die niet bevalt.
Te licht voor hun 1800kg caravan, met stevige wind geeft het zonder caravan geen veilig gevoel, laat staan met.
Mijn moeder is helemaal weg van de V/XC70 maar die V is te laag qua instap en de XC70 is toch dik aan de prijs.
Vanmiddag even bij een XC60 kijken, een T5 maar er staan in den lande ook een paar diesels voor nette prijzen.
Jij hebt echt een lekkere uitvoering met 5 cilinders, blijft de XC70 een geweldige verschijning vinden.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

een XC60 D3 VEA met 8 traps automaat is een fijne combi
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

een XC60 D3 VEA met 8 traps automaat is een fijne combi
Klopt, maar is dit niet het nieuwe model? Ik denk dat diesel01 het eerste model XC60 bedoeld.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

En gezien alle downsizing zit tegenwoordig vrijwel overal een turboslang op, of meerdere zelfs
Slecht ontwerp? Slechte montage?
Slechte materiaal kwaliteit?
Ik denk materiaalkwaliteit. Het beste is om aramidevezel toe te passen (Kevlar, Twaron): licht, sterk en - daar komt-ie - duur.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

OGA244 schreef: een XC60 D3 VEA met 8 traps automaat is een fijne combi
Dat of een T5 VEA met 8 traps of een D4 vea manueel of......er is ook een D5 awd 6gt.
Het blijkt dat ze niet kunnen wennen aan de automaat van de Mazda, die wanneer je hem manueel gebruikt precies andersom gebruikt als de Volvo.
Naar achter is opschakelen en terug is naar voren, daar moet ik zelfs bij nadenken, daarnaast is de 150pk onderbemeten voor de caravan van 1800kg terwijl het ding 2 ton zou mogen trekken.
Hun vorige zat op een kleine 200 en 480nm en ik denk dat het die kan weer op moet, een vrachtwagen inhalen is eigenlijk niet wenselijk met deze combi maar ingehaald worden dus ook niet.
Het gaat idd om de XC60 09/17, bouwjaar 2015 heb ik een aantal van zien staan, mijn vader wil wel mijn moeder vindt het al gauw overdaad.... :lol:
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Texels schreef:
diesel01 schreef: Premium als in Rolls Royce, Bentley...idd betaalbaar voor de happy few.
Range Rover in V8 trim zal ook premium zijn.
Voor de gewone arbeider 8-) niet te betalen, als we nu als bench de Duitse 3 nemen die afwerking en comfort toch hoog op het lijstje hebben staan dan ben ik absoluut van mening dat de Volvo met de laatste modellen daar tussen hoort.
Ik heb de laatste paar jaar wat Volvo's gehad en idd de V70 D5 2000/2007 rammelde, met 185pk te veel pk's voor wat het onderstel aan kon wat zeker in de slipstream van een A6 quattro op het baantje richting wintersport voor gevaarlijk situaties kon zorgen.
Ik was blij dat de mogelijkheid voordeed om over te gaan naar een XC60 D5 awd 4c met polestarchip, die kraakte en rammelde al veel minder en tjonge wat reed dat ding strak op standje advance, even zetten in de bocht op lange doordraaiers en niet uit het spoor te krijgen.
Daarna een V70 D4 met 8traps automaat, comfort met hoofdletters en kraakvrij maar op korte drempels toch soms lawaai uit het onderstel nadat de dealer afstandhouders had geplaatst voor de 18" velgen, dat is op de eoa manier nooit onze auto geweest en mijn vrouw zei we gaan op zoek naar een V90
Inmiddels een V90, en omdat ik de motorisering mocht kiezen terug naar AWD met een D5, hoop gezeik gehad met de auto en altijd coulance gekregen van de niet verkopende dealer.
Gister met de verkopende partij om tafel gezeten en ook die hebben financieel hun verantwoordelijkheid genomen.
Is de auto Premium, als ik de gezichten van fietsend en wandelend Groningen zie, volmondig ja.
Binnen in de auto zitten de stoelen als gegoten, afwerking staat op een heel ander niveau als dat van mijn andere Volvo's, geen kraakjes of rammeltjes, de automaat zet vlot 8 stapjes bij rustig optrekken en zelfs dan laat hij in alle rust de wespen als aygo's, Polo's en ander privat lease spul achter zich.
Een besneeuwd pad op de wintersport, de awd doet zijn ding zonder dat ik het merk, B&W geeft geweldig weer wat ik via mijn telefoon via bleutooth stream, stuurverwarming aan samen met bilgrill, achterpassagiers hebben ook bilgrill.
Bij min 10 zet ik eerst de preconditioning aan zodat ik geen ramen hoef te krabben, voordat ik instap zet ik de standkachel uit en start de auto op afstand zodat de stoel en stuurverwarming warm is, bij 30+ start ik hem op afstand zodat het koel is bij instappen.
Premium is meer dan alleen de auto, het is ook de organisatie achter de auto wanneer er problemen zijn zoals een dealer die de neus dezelfde kant op heeft, premiumassistance die mij binnen 15 minuten heeft geholpen toen mij de turboslang knapte, vanwege diezelfde premium assistance 5 dagen een XC60 T8 te leen gehad omdat mijn auto niet direct gerepareerd kon worden.
Dat maakt voor mij Volvo premium met zijn nieuwe modellen.
Kom er maar eens om bij onze vrinden van Pon/Audi AG!

Scheurende / loslatende turboslangen....hoe is het in Godsnaam mogelijk dat fabrikanten dat nog steeds niet onder de knie hebben?
Ik lees het zo vaak, ook bij een 100.000 km test van AutoBild, Porsche Panamera, eerste generatie, en al na iets van 20.000 km in noodloop wegens...ja hoor, losse of zwaar lekkende turbo slang

Zo moeilijk kan dat onderdeel toch niet zijn?

En gezien alle downsizing zit tegenwoordig vrijwel overal een turboslang op, of meerdere zelfs
Slecht ontwerp? Slechte montage?
Slechte materiaal kwaliteit?
Deze slang heeft 19bar druk, is van de powerpulse.
De eerste is gescheurd, de 2e niet goed gemonteerd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Nvr78
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16.03.2019 - 17:59

De wegligging / stuurgedrag. Ik vind het echt een dweil met gevoelloos en veel te licht stuurgedrag.

Een klaverblad met dwarsriggels vind ik ronduit eng om te nemen!
(Dat is mij zelfs in een Golf van 30 jaar oud nog nooit overkomen)
Volvo V60 T4 2016 parallelle import Zweden
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”