Minpunten van je Volvo (pijnlijk topic??)

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DueVolvi
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06.06.2008 - 10:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Nu een S70 2.5T in plaats van de V50.
Voor mij wat aan krappe kant op bestuurderstoel door electrische bediening.
Verder weer heerlijke auto.
Ooit V40TD, S70TDI, S40 2.0D, C70 D5, S60 D5, V50 2.0D, S60 2.4T, S70 2.5T en nu S60 2.4.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ik heb bij Volvoservice met 180.000 rondom de schokbrekers vervangen met Monroe Reflex. Ik meen dat het gasdempers zijn.
De schokbrekers zijn iets stijver dan de origineel dus de wagen helt minder over.

Nu 250.000 verder en ik meen dat ze nog steeds goed zijn :D
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ik heb bij Volvoservice met 180.000 rondom de schokbrekers vervangen met Monroe Reflex. Ik meen dat het gasdempers zijn.
De schokbrekers zijn iets stijver dan de origineel dus de wagen helt minder over.

Nu 250.000 verder en ik meen dat ze nog steeds goed zijn
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
a.b.
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 26.02.2017 - 21:00

Volvo S60 T3 eind 2013 Powershift:

-De T3 motor is aan de krappe kant en heeft weinig trekkracht.
-Matige controle op voorwielen bij wegrijden, ze slippen snel
-Vering aan de sportieve kant (in vergelijking met de oude S60)
-Media input kan alleen MP3 in LAME formaat lezen
-Mijn rechterelleboog ligt nooit echt lekker op een goed steunpunt, hoe ik de stoel ook instel

Verder een heerlijke reiswagen :)
Volvo S60 T5 Summum Nordic Sport
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Bover schreef: tja nu rij bij elkaar al meer dan 20 jaar volvo met tot voor kort gemiddeld 50.000 per jaar. Ik zit wel aan 900.000km ervaring Volvo als niet meer is.
Allemaal diesels behalve de twee tanks 245. Daarna de verschillende V70 series en een splinternieuwe XC70 gekocht in 2007 die in begin meer in de garage stond dan kon rijden....

Het meest is al beschreven maar ik vind de belangrijkste minpunten :( van de verschillende diverse V70 MY 2003 die ik t/m 2007 heb gereden met gemiddeld 50-60.000km per jaar :
1. Te slap geveerd,
2. Te lichte en smalle banden standaard gemonteerd( 205/55/16 draagvermogen 91) veel te weing voor een auto van bijna 2000kg als je met zn tweeen erin zit.
Ik rij nu met draagvermogen 98 reinforced en 2.8 barr. Dat gaat goed in de bochten. Zeker hier in France als je half naast de weg moet op smalle bochtige wegen
3. De remmen feitelijk net voldoende voor een zware premium auto. Geen over capaciteit
4. Sporing voorterrein bij alle Volvo's V70 ergens niet helemaal jovel.
5. Geartronic ( zonder tuning/motor-management aanpassing) te traag schakelend

Allemaal te verhelpen €€€€€€€€€€€€€
Maar we blijven Volvo rijden. :D

Maar ja dat volvo for life is is wel een beetje waar :D
=======

wat ik nog moet toevoegen is dat de draagarmen een beperkte levensduur blijken te hebben. Mijn huidige draagarmen zijn in 180.000km vernieuwd en nu 450.000 zijn ze niet meer optimaal zeg maar.
Maar ja dat 'vervangen draagarmen' is inmiddels een specialiteit van volvoservice :D
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
XC60-Man
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23.04.2019 - 00:59

Volvo V50 1.8 16V 2007

Na ruim 8 jaar rijden: 170.000KM probleemloos gereden.

Kleine minpuntjes: krakende geluidjes. Bestuurdersstoel van stof is vanaf de zijkant links ingescheurd De cd speler in de auto, bagger kwaliteit. Hier moet Volvo echt iets aan gaan doen aan die vaste geluidsunits. En deze vervangen voor USB aansluiting en standaard DYN audio speakers gebruiken.

Verder zeer tevreden over de auto!!!. cijfer 9
Laatst gewijzigd door XC60-Man op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Rij nu 2 maanden in een XC90 uit 2005 en merk wel wat dingetjes: ik mis de automatische open- en sluitfunctie op de achterramen. Maar ook dat de spiegels alleen inklapbaar zijn met draaiende motor verbaast mij. Bij de vorige auto bleef alles werken zonder contact aan zolang je in de auto bleef zitten.

Zal wel gewenning zijn want verder is er niet zo veel mis met deze auto.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
moos v40
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 19.10.2018 - 13:49

dat het voorwielaandrijving is ipv achterwiel. Heb nu een v40 D4 met polestar onderstel. Rijdt erg fijn, maar toch mis ik het BMW stuurgevoel.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Msuidgeest schreef: Rij nu 2 maanden in een XC90 uit 2005 en merk wel wat dingetjes: ik mis de automatische open- en sluitfunctie op de achterramen. Maar ook dat de spiegels alleen inklapbaar zijn met draaiende motor verbaast mij. Bij de vorige auto bleef alles werken zonder contact aan zolang je in de auto bleef zitten.

Zal wel gewenning zijn want verder is er niet zo veel mis met deze auto.
wil wel ruilen hoor :D
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Athome
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01

Ik heb de V60 PiH nog maar een paar weken maar er zijn tot nu toe 2 dingen die ik minder prettig vind.

- Ik zit vrij hoog in de auto en dat samen met het schuif-kanteldak, maakt dat er niet te veel hoofdruimte is. Dat hoge zitten irriteert mij overigens meer dan het gebrek aan hoofdruimte. Volgens mij komt de hoge zit door de elektrische verstelling van de stoel. Ik zit het liefst dieper in de auto
- De automaat. Ik heb bewust nooit automaat gereden omdat ik de conventionele automaten nooit prettig vind. Dat gejoel en geslip vind ik maar niets. De DSG is voor mij het type automaat wat ik wel prettig vind. Er zijn tegenwoordig ook conventionele automaten die ook lekker direct schakelen. Helaas is de V60 PiH nog niet uitgerust dergelijke directe automaat. We rijden zo veel mogelijk elektrisch. Dan ben je de automaat niet nodig (daarom koop je toch een PiH).

Het zijn 2 concessies die ik gedaan heb, omdat ons de rest van de auto juist zo in smaak valt.
Volvo V60 PiH Summum MY14
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1356
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Athome schreef:
- De automaat. Ik heb bewust nooit automaat gereden omdat ik de conventionele automaten nooit prettig vind. Dat gejoel en geslip vind ik maar niets. De DSG is voor mij het type automaat wat ik wel prettig vind. Er zijn tegenwoordig ook conventionele automaten die ook lekker direct schakelen. Helaas is de V60 PiH nog niet uitgerust dergelijke directe automaat. We rijden zo veel mogelijk elektrisch. Dan ben je de automaat niet nodig (daarom koop je toch een PiH).
Door de auto een chiptuning te geven worden de schakelmomenten een stuk soepeler, een aanrader.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge Ultimate Dark. 2020: XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription - Polestar engineered
2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D / 2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 2.4D D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

Eigenlijk heb ik maar 1 min puntje , ik rij nu 35 jaar met Volvo , het koetswerk en vooral de lak word steeds dunner. Resultaat steennslag komt meer en meer voor omdat de verflaag dunner is.
Vroeger had je nooit steenslag nu had ik het al na 59 km. Pure pech ? Wie zal het zeggen . Ik hou nochtans afstand op voorligger en zeker bij vrachtwagens. Ik heb nu. na 1000 km reeds 3 plaatsen met steenslag.
Zal een jaartje wachten en dan de voorkant laten herspuiten.
Laatst gewijzigd door Gilbert 20 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Nou is het een bekend gegeven dat de wegen in B er gemiddeld belabberd bij liggen, wellicht speelt dit ook een rol.
In NL worden de wegen de laatste jaren matig onderhouden althans zo ervaar ik dat. Veel wegwerkzaamheden met veel troep op de weg wat niet wordt opgeruimd. Ook de jaarlijks terugkerende loslatende asfaltwegen na een ‘winter’ hebben geen opruim-prio meer lijkt het.
En ja, pech....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

Tevreden over mijn 2012 V70 D3 automaat, maar ook wat verbeterpunten / nadelen:

- te weinig stahoogte onder de achterklep
- zijruiten achter portieren gaan niet helemaal naar beneden
- teveel gerammel en gekraak in het interieur (autoweek keurmeester Joep vindt Volvo's rammelbakken, daar zit wat in)
- geen oliepeilstok
- geen automaat atf olie peilstok (ik kan dus optisch de kleur / toestand van die olie niet controleren)
- hoofdsteunen voorstoelen niet verstelbaar (veiligheids misser, dom en onnodig)
- veercomfort ( 225/50 R17) over putdeksels en dwarsrichels voor een familie auto teleurstellend
- thuiskomertje ipv een volwaardig reservewiel

- 1 gasdrukveer ipv 2 voor bodem laadvloerklep = zakt naar beneden, zag een nieuwe v90 CC bij de dealer met idd ook weer 1 gasdrukveer, niks van geleerd dus
- rugleuning achterbank vind ik te steil staan, helaas niet verstelbaar
- teveel speling in de beugel deurgrepen (dus vertikaal, voelde ik ook bij een off dealer 2.5T, hebben dus meer auto's, zou niet mogen vind ik)
- er gaat geen lampje op dashboard branden als de mistlichten voor zijn ingeschakeld
- radio ontvangst vind ik matig, audio geluid wel goed
- losmaken gordels voorstoelen gaat niet helemaal soepel
- zonnekleppen zijn helaas niet uitschuifbaar, dus bij zon van opzij een groot "gat" met de B stijl (gezakt voor de sunvisor test van TheStraitPipes op yt)
- flitsen met grootlicht leidt te snel tot inschakelen groot licht, naar je toe = flitsen, en van je af duwen = inschakelen zou logischer geweest zijn vind ik

Zou ik de auto nog een keer kopen of aanraden? Ja
Laatst gewijzigd door Texels op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Over die hoofdsteunen heb ik ooit gelezen dat Volvo dat bewust heeft gedaan: de meeste bestuurders hebben namelijk geen idee hoe ze een hoofdsteun moeten afstellen.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

[quote="Texels"]
Tevreden over mijn 2012 V70 D3 automaat, maar ook wat verbeterpunten / nadelen:

- te weinig stahoogte onder de achterklep
- zijruiten achter portieren gaan niet helemaal naar beneden
- teveel gerammel en gekraak in het interieur (autoweek keurmeester Joep vindt Volvo's rammelbakken, daar zit wat in)
- geen oliepeilstok
- geen automaat atf olie peilstok (ik kan dus optisch de kleur / toestand van die olie niet controleren)
- hoofdsteunen voorstoelen niet verstelbaar (veiligheids misser, dom en onnodig)
- veercomfort ( 225/50 R17) over putdeksels en dwarsrichels voor een familie auto teleurstellend
- thuiskomertje ipv een volwaardig reservewiel

- 1 gasdrukveer ipv 2 voor bodem laadvloerklep = zakt naar beneden, zag een nieuwe v90 CC bij de dealer met idd ook weer 1 gasdrukveer, niks van geleerd dus
- rugleuning achterbank vind ik te steil staan, helaas niet verstelbaar
- teveel speling in de beugel deurgrepen (dus vertikaal, voelde ik ook bij een off dealer 2.5T, hebben dus meer auto's, zou niet mogen vind ik)
- er gaat geen lampje op dashboard branden als de mistlichten voor zijn ingeschakeld
- radio ontvangst vind ik matig, audio geluid wel goed
- losmaken gordels voorstoelen gaat niet helemaal soepel
- zonnekleppen zijn helaas niet uitschuifbaar, dus bij zon van opzij een groot "gat" met de B stijl (gezakt voor de sunvisor test van TheStraitPipes op yt)
- flitsen met grootlicht leidt te snel tot inschakelen groot licht, naar je toe = flitsen, en van je af duwen = inschakelen zou logischer geweest zijn vind ik
EINDE QUOTE TEXELS++++++++++


Maar als ik kijk naar mijn Volvo van 2006 met 460.000 op de teller en technisch goed onderhouden heeft inderdaad nogal wat "rammel" geluid. Het is jammer dat Volvoniet goed kijkt naar opomerkingen gebruiks gemak. zal mogelijk wel te maken hebben met werkprocessen die anders op de lopende band heringericht moeten worden en dat kost veel geld.

We willen wel dat Volvo een premium merk is maar daar valt nog wel wat op af te dingen
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

Bover schreef: We willen wel dat Volvo een premium merk is maar daar valt nog wel wat op af te dingen
maar dan ook een premium price betalen - tussen bmw/audi en volvo zit zeker 15-20% prijsverschil.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik zou zeggen, koop een V of S 90 en dan heb je totaal geen rammels.
Adaptief led licht wat tijdens de nacht zelf aan en uit gaat en tegenliggers filtert.
Mooie materialen gebruikt om het premium aan te laten voelen, geen kraakjes of rammels in of exterieur.
Best wel apart om het Volvo aan te rekenen dat je Volvo van 13 jaar oud met een half miljoen op de teller rammelt.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

diesel01 schreef: I
Mooie materialen gebruikt om het premium aan te laten voelen, geen kraakjes of rammels in of exterieur.
Best wel apart om het Volvo aan te rekenen dat je Volvo van 13 jaar oud met een half miljoen op de teller rammelt.
=============
Ha ha, die V90 heeft nog geen 450.000 op de teller of is 13 jaar oud . 8-)

Voor de duidelijkheid: er staat nergens dat ik het Volvo aanreken dat mijn oudere bak met zoveel km wat rammelt.
Maar ik vindt het geen premium merk ondanks dat ik al meer dan 25 jaar Volvo rij.
Verder draait ze met de vijf cilinders nog als een tierelier! De versnellingsbak begint ondanks regelmatig flushen 4 x soms door te slaan in toeren...maar dat mag na al die km.

Maar mijn 'oudje" is wel een goede reisgenoot met groot en lang uithoudings vermogen voor nog vele kilometers hoop ik. :D
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Bover schreef:
diesel01 schreef: I
Mooie materialen gebruikt om het premium aan te laten voelen, geen kraakjes of rammels in of exterieur.
Best wel apart om het Volvo aan te rekenen dat je Volvo van 13 jaar oud met een half miljoen op de teller rammelt.
=============
Ha ha, die V90 heeft nog geen 450.000 op de teller of is 13 jaar oud . 8-)

Voor de duidelijkheid: er staat nergens dat ik het Volvo aanreken dat mijn oudere bak met zoveel km wat rammelt.
Maar ik vindt het geen premium merk ondanks dat ik al meer dan 25 jaar Volvo rij.
Verder draait ze met de vijf cilinders nog als een tierelier! De versnellingsbak begint ondanks regelmatig flushen 4 x soms door te slaan in toeren...maar dat mag na al die km.

Maar mijn 'oudje" is wel een goede reisgenoot met groot en lang uithoudings vermogen voor nog vele kilometers hoop ik. :D
Maar waar baseer je het dan op dat het geen premium merk is?
Wat is je referentiekader, ik denk dat je het merk moet beoordelen op zijn nieuwste producten en niet op een auto die wellicht in 2006 nieuw was.
Overigens maakt het mij niet uit dat mensen het geen premium merk vinden, gister even naast de spiksplinter nieuwe A6 gestaan.
Geweldig model en deze had de 55 tdi.....met gewone stoffen bekleding voor ongetwijfeld een premium prijsje.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”