Garantie op gaskop?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brinky
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 12.09.2004 - 17:55
Locatie: Vjenne

Hebben jullie weleens gehoord van garantie op de cillinderkop bij inbouw van een gasinstallatie? In deze advertentie heeft men het over 200.000km garantie van een volvodealer!

Ik weet niet of je dit forum nog leest, Ramon, maar gaven jullie daar ook garantie op?

Moderator: ik weet dat het een technische vraag is, maar heb het topic toch maar in algemeen gezet, omdat het op meerdere modellen van toepassing is.
'84 Saab 900 T16 Sedan
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4471
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

eerst maar eens zwart op wit zien en vooral de uitsluitigsbepalingen goed lezen; lijkt me bijna een te mooi verhaal....
Gebruikersavatar
Brinky
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 12.09.2004 - 17:55
Locatie: Vjenne

Mwja, er zit natuurlijk een Vialle LPI-systeem in. Dit wil dus zeggen dat het gas vloeibaar via aparte injectoren wordt ingespoten. De kop heeft dus wel veel minder te lijden dan met het klassieke LPG-G2 systeem.

Toch lijkt het me gek dat een volvodealer er zoveel garantie op geeft. Het is en blijft toch een risico dat je als dealer (in moeilijke tijden) liever niet wilt lopen.
'84 Saab 900 T16 Sedan
Recumbent triker
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 24.09.2004 - 15:02
Locatie: Helmond

wat mankeert er dan aan LPG? Misschien dat het nu zo goed is dat ze makkelijk een lange garantie durven geven. Ik rijd al jaren op LPG met een Volvo en nooit problemen mee gehad. Een echt goede gaskop moet daar toch tegen kunnen. Het is wel mooi dat ze zoiets durven doen.
Weet waar je mee bezig bent daarom, een Volvo.
Gebruikersavatar
Brinky
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 12.09.2004 - 17:55
Locatie: Vjenne

200.000km is wel veel, hoor :!:
'84 Saab 900 T16 Sedan
Recumbent triker
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 24.09.2004 - 15:02
Locatie: Helmond

Het is wel een flinke stand om dan nog garantie te geven. Maar, daarom rijd je misschien ook wel volvo :D Ik merk wel met het kleppen stellen van onze 740 dat er maar weinig verschil in zit en dat het toch een hele tijd duurt voordat we uitgesteld zijn met de orignele stelplaatjes. Jaarlijks controleren en eventueel wat bijstellen. Ik ben helaas geen s40/v40 kenner en daar weet ik eigenlijk niks van af. Maar wat voor motor ligt daar dan in? Ik denk dat de gasboer daar wel over nagedacht heeft want anders zou je zoiets toch niet doen.
Weet waar je mee bezig bent daarom, een Volvo.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”