Ervaringen inspectiecamera/endoscoop gevraagd

In dit hoofstuk alleen handleidingen. Van een kopie van het instructieboekje tot een fotoreportage.
Elke bericht svp beginnen met de typeaanduiding.
Hier geen prijsvergelijkingen met de dealerprijzen. Je mag wel melden wat je zelf hebt uitgegeven.
Dit topic sluit automatisch. Heb je vragen over het getoonde, meldt je per PB bij de plaatser van de betreffende handleiding. Ook vindplaatsen van onderdelen komen in deze rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snipes@fryslan
2nd Gear member
Berichten: 174
Lid geworden op: 30.12.2016 - 17:46

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede (en betaalbare) inspectiecamera/endoscoop. Ik heb er wel een paar centen voor over zolang het maar goed is. De prijzen liggen ver uitelkaar maar een paar honderd euro heb ik er voor over (als dat nodig blijkt te zijn). Er zit best veel verschil in "kijkhoeken" van de lenzen en hoeveel licht/leds erin zitten. Ik lees ook niet altijd positieve berichten over de losse opzetstukjes zoals spiegeltjes e.d. Ik heb ook een gevonden die je dmv twee lenzen kan schakelen naar 0 graden (recht vooruit) en 90 graden(om het hoekie). Je hebt dat dus geen spiegeltje nodig maar is dat overbodige luxe of best handig omdat die spiegeltjes een drama zijn. Ook de diameter van de kop verschilt nogal. Wat mij betreft zo klein mogelijk want dan kun je ook kijken in kleine hoekjes en gaten mocht dat nodig zijn.

Ik ben dus op zoek naar ervaringen en tips waar ik rekening mee kan houden. Er zijn vast leden die er eentje gebruiken en die daar wat over kunnen zeggen.
Volvo S40, 2.4i Summum, MY08

Volkswagen Golf 1.6 FSI, MY08
Gebruikersavatar
Snipes@fryslan
2nd Gear member
Berichten: 174
Lid geworden op: 30.12.2016 - 17:46

Ben inmiddels voorzien !

Heb een Bosch blauw inspectiecamera gekocht. Nog te betalen en prima beeldje met voldoende licht.
Volvo S40, 2.4i Summum, MY08

Volkswagen Golf 1.6 FSI, MY08
Plaats reactie

Terug naar “Handleidingen + gereedschapstips”