Degelijke garagekrik

In dit hoofstuk alleen handleidingen. Van een kopie van het instructieboekje tot een fotoreportage.
Elke bericht svp beginnen met de typeaanduiding.
Hier geen prijsvergelijkingen met de dealerprijzen. Je mag wel melden wat je zelf hebt uitgegeven.
Dit topic sluit automatisch. Heb je vragen over het getoonde, meldt je per PB bij de plaatser van de betreffende handleiding. Ook vindplaatsen van onderdelen komen in deze rubriek.
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Yup, die dus :) (stond ook als link in mijn eerste bericht, maar ik had inderdaad het type niet vermeld) Overigens 6 EUR goedkoper waar ik 'm kocht en verzendkosten zijn dezelfde ;)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
Hanegem
3rd Gear member
Berichten: 288
Lid geworden op: 08.07.2016 - 11:01
Locatie: Sassenheim

Dank jullie.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Ook op zoek naar een krik misschien?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
Hanegem
3rd Gear member
Berichten: 288
Lid geworden op: 08.07.2016 - 11:01
Locatie: Sassenheim

Frederik Welvaert schreef: Ook op zoek naar een krik misschien?
Yup. Maar voor een XC90 en hoeft dus geen extreem lage te zijn.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Voor mijn 960 hoefde de krik ook niet zo laag te zijn, maar je weet natuurijk nooit wat de toekomst brengt.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
Hanegem
3rd Gear member
Berichten: 288
Lid geworden op: 08.07.2016 - 11:01
Locatie: Sassenheim

Frederik Welvaert schreef: Voor mijn 960 hoefde de krik ook niet zo laag te zijn, maar je weet natuurijk nooit wat de toekomst brengt.
Eens, maar nooit een lage auto ivm met mijn knieën.
Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
Gebruikersavatar
nd-photo
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 14.04.2018 - 23:14
Locatie: Sevenum
Contacteer:

Zal mijn ervaring ook delen, heb bij de kortingsdagen van Datona een fatsoenlijke krik gekocht. Terugkijkend zou ik nog een iets lager model willen, maar met de S80 die ik nu heb is dat niet essentieel (had hiervoor een verlaagde Golf 3 GTI).

Een fatsoenlijke garagekrik is echt een must have, maar dan moet je wel de ruimte ervoor hebben want het is best een flink apparaat :)

https://www.datona.nl/auto/autokrikken

AfbeeldingDatona Jack front view by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingDatona Jack top view by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingDatona Jack side view by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingDatona Jack front view closeup by Andy Ramdin, on Flickr
Volvo S80 2.4T Wasa Limited Edition (200PK)
Portfolio / Blog / FlickR / Youtube Kanaal / Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

En zodra je de krik gebruikt hebt denk je bij jezelf "dit had ik eerder moeten hebben".
Vorige week een werkje gedaan waarbij ik onder de auto moest kruipen. Omhoog gekrikt bij het subframe onder de motor, assteunen links en rechts en ik kon eindelijk comfortabel onder de auto werken. De oude krik is vandaag trouwens afgeleverd bij de oud ijzer handelaar. Even op de weegschaal en nog een paar euro voor gekregen.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik heb zelf de 3,5tons variant van dezelfde krik.
Reeds een aantal jaren in gebruik en bevalt nog uitstekend!
Neemt wat ruimte in beslag en tillen doe je niet voor je lol, maar het werkt ideaal. Ding gaat ook nog flink hoog, ook iets wat niet iedere krik doet.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “Handleidingen + gereedschapstips”