HowTo: Accu van alarmsirene vervangen..nog een uitleg.

In dit hoofstuk alleen handleidingen. Van een kopie van het instructieboekje tot een fotoreportage.
Elke bericht svp beginnen met de typeaanduiding.
Hier geen prijsvergelijkingen met de dealerprijzen. Je mag wel melden wat je zelf hebt uitgegeven.
Dit topic sluit automatisch. Heb je vragen over het getoonde, meldt je per PB bij de plaatser van de betreffende handleiding. Ook vindplaatsen van onderdelen komen in deze rubriek.
Plaats reactie
Frans_v70
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01.11.2009 - 19:12
Locatie: Warnsveld

Nadat ik zelf ook werd geconfronteerd met vage alarm meldingen ben ik ook eens gaan Googlen en veel info kunnen vinden echter vond ik persoonlijk de beschrijvingen niet echt top...
Dus heb ik er een dingetje van gemaakt ... :-) deze info wil ik graag met jullie delen...

Als je dit http://www.pa5ca.com/v70/html/sirene.html klikt vindt je een complete beschrijving...

Na het uitharden van de epoxy heb ik de zaak weer ingebouwd en getest of alles naar behoren werkte. De test was okay .. waarna ik het binnenscherm weer met de Volvo pompnagels heb vastgezet.
Suc6


Frans.
Gebruikersavatar
nd-photo
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 14.04.2018 - 23:14
Locatie: Sevenum
Contacteer:

Thanks, ik had zelf dit filmpje gevonden. Ik krijg de servicemelding, dus die van mij moet ook vervangen worden.

Batterijen zijn hier verkrijgbaar voor een redelijke prijs: https://www.ebay.nl/itm/152151139597

Volvo S80 2.4T Wasa Limited Edition (200PK)
Portfolio / Blog / FlickR / Youtube Kanaal / Afbeelding
ed.evers
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12.02.2020 - 17:40

S60 2,5T 2003: Om dit soort batterijproblemen te voorkomen heb ik een paar jaar geleden het advies van Frans Ehrich opgevolgd en de batterij (die alleen maar als back-up dient voor het geval de auto accu losgekoppeld wordt) helemaal uit de sirene laten verwijderen. Daarna de sirene terug laten zetten.
Ed
Gebruikersavatar
FranS60
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.09.2019 - 13:29
Locatie: Groningen

ed.evers schreef: 13.02.2020 - 10:45 S60 2,5T 2003: Om dit soort batterijproblemen te voorkomen heb ik een paar jaar geleden het advies van Frans Ehrich opgevolgd en de batterij (die alleen maar als back-up dient voor het geval de auto accu losgekoppeld wordt) helemaal uit de sirene laten verwijderen. Daarna de sirene terug laten zetten.
Ed
Kwestie van werkende sirene open maken, accu verwijderen en weer dichtmaken? Hoeft niks gesoldeerd te worden?
-- 2002 Volvo S60 2.4 Edition aut. 17" Comet, BSR catback, eland stickers
Plaats reactie

Terug naar “Handleidingen + gereedschapstips”