muziek herkenning GraceNotes. FLAC files

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
koenie62
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 29.05.2020 - 20:10

Ik heb op dit forum gezocht en de laatste die eenzelfde probleem had was al weer uit 2017 en geen antwoord dus probeer ik het nog een keer.

Ik heb een nwe ssd 500GB, FAT32 format, aangesloten op 1 van de 2 USB poorten onder het display, (Maakt niet uit of je die met het witte randje eromheen neem of daaronder) met vanuit de root alleen folders met artiesten naam en in de folder de betreffende nummers. Alles is in flac.
Ik heb het op mn iMac samengesteld. Omdat mac allerlei extra bestanden aanmaakt voor spotlight heb ik onder Windows via de cmd line al die overbodige bestanden weggehaald.
Ik heb 2 folders met daarin zelf verzamelde nummers gezet. Die wordt niet gezien door het systeem.
Met een TAG editor veel folders doorgeworsteld en dus ook die 2 genoemde folders. Ik zie geen verschillen tussen nummers van albums die wel herkend worden en die 2 verzamel folders niet. Er worden overigens ook "gewone" albums niet herkend of maar enkele nummers
Ik heb gister GraceNotes geupdate en het lijkt of er iets meer albums herkend worden. Maar het kan toch niet zo zijn als GraceNotes het niet kent dat je dan pech hebt en je zelf maar een liedje moet fluiten :)
Het systeem moet FAT32, NTFS of exFAT herkennen en ook het FLAC formaat, dus dat kan het probleem niet zijn.

Op een engels Volvo forum iemand met hetzelfde probleem gevonden maar ook daar geen concrete oplossing. GraceNotes kan je niet uitzetten. Er wordt waarschijnlijk een index gemaakt van de USB die je inplugged, in mijn geval een ssd, Wordt deze dan steeds opnieuw gemaakt als je content veranderd.

Iemand dezelfde (frustrerende) ervaring en heel misschien een oplossing.

alvast bedankt voor je reactie.
Volvo XC40 T5 TwinEngine GT Inscription, 727, RD20, 918, 1033, 691, 790, 011, 063, 179, 313, 501, 871, 1018, 1046.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”