audio upgrade C70

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacDeluxe
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 15.10.2014 - 12:56
Locatie: Gelderland

Hallo allemaal,

Aangezien ik de komende tijd aan huis gekluisterd ben, heb ik besloten om de audio in mijn C70 uit 2009 eens aan te pakken. Er zit op dit moment een standaard radio in, met standaard speakers.
Ik heb een versterker liggen: Hertz HCP 4 en een actieve sub. Deze wil ik eerst eens aansluiten op de bestaande speakers.
Mijn idee: kabels (speaker signaal) van radio naar de versterker trekken. Dikke kabels van versterker naar de vier speakers leggen. Dikke voedingskabel van accu naar versterker leggen. Sub aansluiten.
Als het geluid dan acceptabel is, zo laten, maar ik denk dat er ook nog wel nieuwe speakers in moeten.

Kan ik dit ongestraft doen, of is dit te eenvoudig gedacht? Alle tips zijn meer dan welkom!

Heb trouwens al op YT gevonden hoe de radio eruit kan en hoe ik de deurpanelen kan demonteren.
Gebruikersavatar
sander69
3rd Gear member
Berichten: 498
Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
Locatie: Zwolle

Volgens mij staat hier iets over geschreven bij het onderdeel C70 van iemand die dat ook gedaan had of ermee bezig is
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Standaard speakers? Ik dacht dat de C70 minimaal High Performance heeft meegekregen? Een sub toevoegen is nuttig, dikkere kabels zie ik het nut niet van in (gaat via de deurstekker toch via een hele kleine connector, keten is zo sterk als de zwakste schakel...).
Andere versterker... als je HP hebt, heb je al een versterker. Om daar nou nóg een versterker achter te zetten... ik weet niet of dat perse beter wordt...
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Doeke Dobma schreef: 05.05.2020 - 08:08 Standaard speakers? Ik dacht dat de C70 minimaal High Performance heeft meegekregen? Een sub toevoegen is nuttig, dikkere kabels zie ik het nut niet van in (gaat via de deurstekker toch via een hele kleine connector, keten is zo sterk als de zwakste schakel...).
Andere versterker... als je HP hebt, heb je al een versterker. Om daar nou nóg een versterker achter te zetten... ik weet niet of dat perse beter wordt...
Kinetic heeft base audio. Maar C70 Kinetic kom je niet vaak tegen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Ook High Performance Sound wordt echt beter met een extra versterker. Ik heb net een I-sotec plug-and-play versterker met adapterkabel aangeschaft. Andere speakers had ik er al eerder ingezet (ook al een verbetering, maar nog niet wat ik zocht). De I-sotec geeft het systeem echt meer pit zonder het gedoe van kabels trekken. www.i-sotec.com
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”