Android radio iso met navigatie

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Hallo,

Ik heb een Android aftermarket radio aangeschaft die voorzien is van de nodige dashboard frame... dat is dus allemaal gelukt. ook heb ik nog 2 adapters aangeschaft voor de antenne en voor de 6pin kabel om te vormen naar de rode en witte connectoren van de after market radio. toch blijft een blauwe kabel over van de 6in adapter en heb ik nog geen geluid. ook bevat de iso adapter voor de groene fiche ook nog een grijze fiche waarvoor ik dan geen stekker heb. voor de rest werkt de radio prima. buiten dat ik nog geen backlight heb.
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Hallo,

Gisterenavond na het werk dit project nog eens rustig bekeken, door radio en ECC eruit te halen, en kabels na te zien.

Tot mijn grote verbazing trok ik ineens een kabelboom die weggestoken zat naar de ruimte onder te snelheidsmeter... naar mij toe

waar een grijze connector aanzat die doorging naar aansluitingen voor een RTI (RTI voorbereiding dus)

Heb dan even vergeleken en een test gedaan, en ineens, geluid.

Dus dat probleem is al opgelost, het is enkel nog backlight en het laten werken van de stuurknoppen voor volume en skippen.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

CI-P2 van VolvoTech er in stoppen....
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Dat zou een optie zijn maar volgens de verkoper zou ik enkel de K1 & K2 draad moeten aansluiten.

Voorheen zat er in mn S80 een HU-801 met fabrieksaf versterker en center speaker.

De grijze stekker voor de speakers zat beetje verborgen samen met de kabelboom die niet voor de RTI is maar voor de telefoonmodule.

Maar ondanks er toch al geluid is, denk ik dat ik toch die 6 PIN stekker met adapterstekker naar de kabel voor de versterker van de nieuwe radio dien aan te sluiten, alsook de wit en rode conectoren.

kabel voor backlight dien ik ook nog aan te sluiten, maar als ik op Google zoek naar een legende voor de HU-801 dan kom ik uit op een website (Matthews Volvosite, op dit moment offline )

Maar op die legende staat "TIME" terwijl uit de verloopstekker die ik heb, een zwarte (GND) kabel naar de andere radio gaat.

Op mijn HU-801 diende enkel de groene 12 pinnetjes Volvo stekker aan gesloten te worden samen met de 6PIN stekker en een CD lader stekker, en de antenne kabel uiteraard.

De kleuren van de draden van Volvo zijn ook anders dan het ISO gebeuren, maar een legende van de Volvo kleuren zou ook wel handig zijn, en de juiste legende van de conector in mijn wagen.

Ik dien echter voor de verlichting de kabel van de orginele Volvo conector ook te vinden.


En is het aansluiten van de K1&K2 kabel naar de CAN- en CAN+ wel de juiste weg


Alvast bedankt
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Er is geen ‘verlichtings’ draad... loopt allemaal via canbus.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Dat word dan toch een interface zoals u aangaf, maar blijkbaar word Volvotech V-DIVISION ?
Laatst gewijzigd door belgian-tsm op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hi,

Correct, een interface is nodig om een ‘vertaalslag’ te maken tussen de digitale data en de analoge singalen die de dubbeldin nodig heeft.

Volvotech blijft volvotech maar ‘transacties’ gaan via een andere webnaam (url) afgehandeld worden.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Voorlopig kan ik niks meer vinden van de CI-P2 die je aangaf, enig idee vanaf wanneer dat wel terug kan aub?
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Ah ok, kabels in het pakket zijn precies beetje veranderd tegen vorige foto's, maar

ik zie dus de interface, ISO conversie kabelboom, maar dan zie ik nog 2 elementen

1 kabel met een fiche en een soort speaker, nu vraag ik me dus af voor wat die zijn.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Stuurwiel bediening.
Parkeer sensoren piezo (mocht je radio die optie niet hebben, dan kun je deze aansluiten)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Parkeersensoren daar zeg je ook zoiets, die zijn dus tijdelijk niet te horen nu,

ik heb een android radio waar je eigenlijk best wel veel aan kan aansluiten zoals een achteruitrijcamera..., K1 en K2 kabel normaal voor stuurwielbediening maar zal dan analoog zijn , subwoofer, noem maar op.

eerstdaags ga ik foto van wirningdiagram (waar aansluitingen ook bij staan) eens hier uploaden.

Op deze moment is de groene connector aangegesloten en heb ik de grijze stekker uit de 6 pins kabelboom gehaald en ook aangesloten in de verloopkabelboom van de radio (Volvo naar ISO)

antenneverloop is ook aangesloten dus hij vind zenders. maar dat is dan ook alles , de rest heb ik nog niet aangesloten.

En omdat ik geen geluid had met de verloopstekker van 6 PIN (grijze stekker nog in de kabelboom ervan) heb ik deze er terug uitgehaald.

het is dus nu basis geluid nog.

Maar beste is dat ik dus asap dat schema eens upload voor te kijken waar alles van de Volvotech oplossing naar moet aangesloten.

En de foto van de 6pin stekker naar blauwe kabel voor versterker en witte en rode connectoren ook.

Want ik vermoed dat ik die toch alsnog moet mee aansluiten. maar foto's zeggen meer uiteraard, dus word vervolgd.
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 761
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Zoals beloofd:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”