weergegeven max turbodruk in VIDA bij 2.4T 200pk

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
midden volvo
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28

Hallo Forumleden,

even voorstellen ik heb een V70 xc met een 2.4T 200pk motor. Wat is volgens jullie de maximale turbodruk dat in VIDA weergegeven zou moeten worden in hpa?

ik vermoed namelijk dat dit niet voldoende is.

dank alvast
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Dat is in vida te vinden.

Maar als de druk meerdere malen te hoog of te laag is, dan zal er een storingscode ontstaan.
midden volvo
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28

Dank voor je antwoord

ja klopt in vida kan ik de druk zien,maar hij geeft niet meer dan 1200 hpa bij vollast aan. Dit moet volgens mij hoger zijn. De andere druk die in de afstelgevens in vida zijn te vinden is de druk van de wastegate (12,5kpa). Dus dat is niet de boost pressure.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Er is ook een referentie waarde natuurlijk.

Te vinden bij product specificaties dacht ik.

En hoe meet je die turbodruk? Je gaat neem ik aan rijden, en niet in stilstand gas geven?
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
midden volvo
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28

nee klopt rijdend met de grafiek aan. dan logt ie alle gegevens uitgezet in tijd
midden volvo
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28

in de spec's in vida vind ik wel info over de kleppen, oliedruk enz. Maar niet de turbo druk en grenswaardes.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Even googelen dan. Mijn vida staat op de zaak, kan niet even spieken nu.

Ik kom op 0.4 uit bij een lpt. Lijkt mij ook te weinig dan. Raar dat er geen foutcode is.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
midden volvo
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28

inmiddels even gereden met vida. de maximale druk is in piek 1570 hpa en regelt m terug naar ca 1300hpa. dit komt in piek overeen met een motorkoppel van 265nm in piek en nom. 235 nm. Dus ik denk dat het membraam van de CBV doorlaat.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Wel belangrijk om te reaiseren of het absolute druk of overdruk is. Even kijken in Vida dus wat je precies meet voordat je een conclusie trekt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Die 1300hpa is 1.3 bar, waarvan 1 bar de absolute druk is (atmosfeer) turbo druk zal dan 0.3 zijn.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Stop een CFE PLus in je auto en je kunt op je DIM tijdens het rijden gewoon zien wat de Turbodruk doet ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
midden volvo
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28

hai Volvotech dat was ook de bedoeling, maar de cfe plus werkt helaas niet ^_^
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Wat voor modeljaar is je auto dan?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
midden volvo
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28

MY2001, maar de CFE plus krijgt geen toegang (start niet op). ben al bij jullie langs geweest, maar bob kreeg m niet aan de praat. Dit komt omdat er toch componenten in de auto zitten van de oudere volvo.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ow verhip, dis Xc70-01 die eigenlijk een 00 is... die.
Ja helaas, dat gaat 'm niet worden...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
midden volvo
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28

yes, dat klopt!!
midden volvo
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28

het membraam vervangen en probleem opgelost, maak nu 0.6bar
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Graag iets specifieker voor een evt volgende patient: welk membraam?


Ik las ik een ander topc dat je een lekke turboslang had, kwam daar het druk verlies niet van?!
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
midden volvo
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 03.03.2018 - 16:28

het was het membraam van de CBV
Gebruikersavatar
nd-photo
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 14.04.2018 - 23:14
Locatie: Sevenum
Contacteer:

Kan je die ook ergens anders bestellen dan bij de dealer? Ik heb ze gezien bij IPD USA, maar dan hebben we het over een US leverancier.

Hoeveel kostte die bij de dealer en wat was het partnr btw?
Volvo S80 2.4T Wasa Limited Edition (200PK)
Portfolio / Blog / FlickR / Youtube Kanaal / Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”