Voorstellen en informatie over de C30

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Arie480
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 27.09.2016 - 19:50
Locatie: Groningen
Contacteer:

Hoi allemaal,

Mijn naam is Arie Visker en ik rijd Volvo en op dit moment een S60 2.4 178 pk uit 2001 in de kleur die gebruikt wordt voor de latere Ocean Race modellen.
Alhoewel hij me nog prima bevalt en ik nog niet van hem af wil, ben ik al wel aan het kijken naar een andere auto. Ik mis het vermogen, wil graag iets kleiner en sportiever.
Ik kwam uit op meerdere merken en modellen want ik heb ook buiten Volvo gekeken namelijk Mercedes (A-klasse zoals b.v. de 180-AMG) een audi en VW (geen liefhebber en iedereen rijdt erin) en ik houd niet van BMW.

C30 heeft een fantastische uitstraling het interieur is des Volvo's en sorry maar beetje saai vergeleken met bv. de Mercedes. Toch trekt de C30 me net iets meer, dit komt denk ik doordat ik meerdere 480 modellen heb gehad en er zelfs nog eentje bezit (ben bezig met een Youtube kanaal over de restauratie van deze 480).
Ook denk ik dat de C30 een toekomstige klassieker kan gaan worden en dat het de 480 en de 1800ES achterna gaat. Maar ik heb er nog nooit ingereden.
Mijn gevoel zegt ga voor de T5 modellen die zijn rijker uitgerust en bieden lekker wat power en eventueel aanvullen met een tunning van Polestar.
Ik heb al wel gereden met een Mercedes A-180 en dat beviel me echt geweldig ik was een beetje verrast hierdoor. Want een sport bak is dat, heerlijke zit en wat een wegligging en eerlijk is eerlijk een prachtig interieur.
Nadeel zijn de gigantische prijzen van onderhoud en aanschaf (180-AMG zal dan sowieso lease worden).

Wie kan me vertellen waar ik op moet letten bij de C30 is er een groot verschil tussen de 1e en 2e generatie en zo ja wat is het verschil. Hoe is zijn onderstel ?.
Wat me trouwens erg opvalt en dat is echt van de laatste tijd, ik wil de C30 beter leren kennen en proefritten maken, maar de garages van laatste tijd staan daar niet op te springen, man man man. Dus mocht iemand in Groningen een T5 hebben of een ander C30 model en in ruil voor een 6 pack of iets anders me willen ervaren in de rijeigenschappen van de C30 dan houd ik me zeer aanbevolen.

Groetjes Arie
On the 7th day God created a Volvo and thought it was good enough to take a trip and a brake.
Huidig: Volvo 480 2.0 GT en ik maak er een restauratie YouTube docu van
Volvo S60 2.4 2001 in de Ocean Race kleur.


Exen: Volvo 480 1.7 ES uit 1992
Volvo 480 1.7 ES uit 1991
Volvo 480 2.0 GT uit 1995
Gebruikersavatar
Arix
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 29.09.2015 - 22:27
Locatie: Leiden

Welkom, Arie
De C30 is inderdaad een heerlijke auto :love: Ik rij zelf in de 5 cilinder 2.4i, Max. vermogen kW (pk) / tpm: 125(170) / 6000. Voor de T5 is dat 169(230) / 5000. De T5 biedt dus duidelijk meer power. Ik heb de verkoopfolder van MY 2008 bijgevoegd, dan kun je goed de opties op een rij zetten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Blij dat ik Volvo rij :) Blog "Zwarte Saffier"
C30 Momentum 2.4i GearTronic Black Sapphire Metallic MY2008
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Welkom op het forum en veel pleizer met het zoeken naar een vervanger van de S60. Zelf heb ik ook nog nooit met een C30 T5 gereden (of met welke T5 dan ook), maar een C30 was een mooie verschijning toen deze uitkwam, is het nog steeds en zal het ook nog vele jaren blijven. Heeft zeer zeker klassiekerpotentie! Een C30 verliest het waarschijnlijk wel van modernere snelle wagens op het gebied van wegligging en allerlei toeters en bellen....
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
J.B.
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 08.08.2011 - 19:39

Heb zelf sinds twee maanden een C30 T5 (bouwjaar 2007) en ben er tot nu toe zeer over te spreken. Heb voorheen ook een C30 gehad (2.0 benzine) en het is een wereld van verschil. Heb zelf een automaat en ondanks dat ik het prima vindt rijden is het wel een vrij ouderwets type, vijftraps zonder veel toeters en bellen met een verbruik wat hoger is t.o.v. de handbak. Maar goed, over verbruik moet je niet klagen als je een auto met een 2.5 liter motor koopt.

Wat mij betreft het beste advies voor alle P1 Volvo's van voor de facelift: zorg dat de auto hoe dan ook Xenon heeft, want de halogeen koplampen hebben een behoorlijk teleurstellende lichtopbrengst. Woon zelf in Duitsland en heb me met m'n vorige auto geregeld bijzonder ongemakkelijk gevoeld gedurende regenachtige en donkere omstandigheden, met name in heuvelachtige gebieden.
Volvo V70 2010 2.5FT R-Design Geartronic met Polestar tuning (258 pk)
Volvo C30 2007 T5 R-Design Geartronic (230 pk)

Volvo C30 2007 2.0 Momentum (145 pk)
Arie480
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 27.09.2016 - 19:50
Locatie: Groningen
Contacteer:

Arix schreef: 12.08.2021 - 11:39 Welkom, Arie
De C30 is inderdaad een heerlijke auto :love: Ik rij zelf in de 5 cilinder 2.4i, Max. vermogen kW (pk) / tpm: 125(170) / 6000. Voor de T5 is dat 169(230) / 5000. De T5 biedt dus duidelijk meer power. Ik heb de verkoopfolder van MY 2008 bijgevoegd, dan kun je goed de opties op een rij zetten.
Thanks, is zeer gewaardeerd !.
On the 7th day God created a Volvo and thought it was good enough to take a trip and a brake.
Huidig: Volvo 480 2.0 GT en ik maak er een restauratie YouTube docu van
Volvo S60 2.4 2001 in de Ocean Race kleur.


Exen: Volvo 480 1.7 ES uit 1992
Volvo 480 1.7 ES uit 1991
Volvo 480 2.0 GT uit 1995
Arie480
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 27.09.2016 - 19:50
Locatie: Groningen
Contacteer:

J.B. schreef: 12.08.2021 - 23:48
Wat mij betreft het beste advies voor alle P1 Volvo's van voor de facelift: zorg dat de auto hoe dan ook Xenon heeft, want de halogeen koplampen hebben een behoorlijk teleurstellende lichtopbrengst. Woon zelf in Duitsland en heb me met m'n vorige auto geregeld bijzonder ongemakkelijk gevoeld gedurende regenachtige en donkere omstandigheden, met name in heuvelachtige gebieden.
Kan ik hiermee vaststellen dat de P2 modellen een betere lichtopbrengst hebben ?. De S60 P1 heeft het zelfde probleem, pas vanaf P2 werd het veel beter. Het lijkt een beetje een tijdsgeest dingetje te zijn.
On the 7th day God created a Volvo and thought it was good enough to take a trip and a brake.
Huidig: Volvo 480 2.0 GT en ik maak er een restauratie YouTube docu van
Volvo S60 2.4 2001 in de Ocean Race kleur.


Exen: Volvo 480 1.7 ES uit 1992
Volvo 480 1.7 ES uit 1991
Volvo 480 2.0 GT uit 1995
Arie480
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 27.09.2016 - 19:50
Locatie: Groningen
Contacteer:

In mijn zoektocht naar een leuke C30 heb ik vandaag een C30 D2 R-Line bekeken die in Groningen staat (een witte).

Hii stond in de showroom en 1 ding is zeker het wordt een R-Line wat ziet dat et leuk uit.
Deze C30 had wel meerdere gebreken die iet vermeldt staan op de site. Het volvo logo in de grill is helemaal vervaagd. En het grootste stoorpunt en de reden dat ik niet eens voor de proefrit ben gegaan. Marter schade aan de isolatie onder de motorkap. De verkoper zei dat er niets aan de hand is en dat de auto is uitgelezen zonder storing. Maar toch vertrouw ik het niet.

En ik denk als een garage een auto aanbiedt voor €4.950,- en met nog extra €895,- aan aflever kosten. Dan verwacht ik dat een garage de auto eerst netjes maakt voordat je hem verkoopt. Maar goed dat ben ik.
On the 7th day God created a Volvo and thought it was good enough to take a trip and a brake.
Huidig: Volvo 480 2.0 GT en ik maak er een restauratie YouTube docu van
Volvo S60 2.4 2001 in de Ocean Race kleur.


Exen: Volvo 480 1.7 ES uit 1992
Volvo 480 1.7 ES uit 1991
Volvo 480 2.0 GT uit 1995
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Nee, hoor. Je bent niet de enige. Zou voor mij ook een afknapper zijn.

Een verkoper die niet duidelijk vermeld wat de status van de auto is zou ik met een grote boog omheen gaan.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Arie480
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 27.09.2016 - 19:50
Locatie: Groningen
Contacteer:

Ik heb in de afgelopen 2 maanden een aantal proefritten gemaakt. Ben erg druk geweest dus kwam het zoeken op een laag pitje.

Er zijn 2 modellen die ik heb bekeken en waarin ik heb gereden en dat zijn de T5 R-Style en een 1.6 D (8 klepper). Het vermogen is natuurlijk het grote verschil. Maar toch valt het me nog mee hoe de Diesel rijdt ter vergelijking met de T5 waar volop power is. Dat was echt een bak plezier :-D :-D . Dat is toch echt iets waar ik zeer zeer vrolijk van wordt en wat een mens ook jong houdt.
De diesel was in het begin iets aan de trage kant maar zodra de turbo inkomt, dan begint ook de diesel lekker te trekken. Als ik moet kijken naar de absolute rijeigenschappen tussen beide auto's dan.,....komt de T5 op nr1 maar het verbruik is toch echt aan de hoge kant. En de diesel is echt leuk en misschien dat de D2 (16 klepper) nog leuker is maar dat moet wel een R-style worden. Al met al mijn volgende auto wordt een C30.
On the 7th day God created a Volvo and thought it was good enough to take a trip and a brake.
Huidig: Volvo 480 2.0 GT en ik maak er een restauratie YouTube docu van
Volvo S60 2.4 2001 in de Ocean Race kleur.


Exen: Volvo 480 1.7 ES uit 1992
Volvo 480 1.7 ES uit 1991
Volvo 480 2.0 GT uit 1995
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mijn ouders rijden sinds een tijdje een C30 2.0i R-Design uit als ik het goed zeg 2012 en vind het een erg leuke auto.
Had zelf voor een 5 cilinder gegaan, maar de 4 cilinder doet het ook erg goed.

Logo in de grille is wel een ding, ook bij hun is de Volvo tekst verdwenen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “C30”