Koplampen Volvo C30

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
J.B.
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 08.08.2011 - 19:39

Nu de dagen weer korter beginnen te worden begint me helaas ook weer op te vallen dat het met de lichtopbrengst van de halogeen koplampen van de C30 vrij treurig gesteld is. De reflectors en de lenzen heb ik al schoongemaakt zoals hier beschreven: en ondanks dat er OSRAM Nightbreaker Laser H7 lampen in zitten blijft de lichtopbrengst weinig indrukwekkend.

Ik heb bij het schoonmaken van de lens echter opgemerkt dat de reflectors wat dof geworden waren, dus ik zou deze graag willen vervangen. Weet iemand of deze los verkrijgbaar zijn en welk merk en onderdeelnummer deze hebben? Ik geloof dat Volvo alleen volledige koplampen verkoopt, dat wordt me wat kostbaar en op exemplaren van de sloop zit ik niet te wachten aangezien ik dan vermoedelijk hetzelfde probleem ga krijgen.

Aftermarket heb ik het volgende gevonden, de Aharon E46-r projectors h7 Volvo van Retrofitlab: https://www.retrofitlab.com/en/aharon-e ... ign-1.html (H7 kan je selecteren bij de opties). Deze kwam ik op het spoor door een topic bij de Britse buren (https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=170701) maar deze lenzen zijn eigenlijk voor een conversie naar Xenon bedoeld, al vind ik op YouTube deze beelden van iemand die ze geïnstalleerd heeft:

(met halogeen)

(met halogeen)

(met Xenon)

Op basis van de beelden lijkt de verlichting mij aanzienlijk beter te zijn dat met de projectors die ik momenteel in de auto heb zitten, maar op basis van één video is het lastig oordelen en bovendien weet ik niet of het legaal is of niet en of je er een APK mee doorkomt.

Heeft iemand ervaringen en eventueel advies? Ik vond ook al dit topic (viewtopic.php?t=76654) maar ik ben toch wat huiverig om LED lampen in te gaan bouwen.
Volvo V70 2010 2.5FT R-Design Geartronic met Polestar tuning (258 pk)
Volvo C30 2007 T5 R-Design Geartronic (230 pk)

Volvo C30 2007 2.0 Momentum (145 pk)
Plaats reactie

Terug naar “C30”