Advies schade voorbumper gevraagd

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
PDL1
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28.08.2018 - 17:13

Goedemorgen allen,

Helaas afgelopen weekend flinke schade gereden met mijn C30. Met nog geen 5km/u tijdens het achteruit rijden met de voorkant tegen een muurtje aan, meteen flinke schade aan de hele bumper, zie foto. Verder geen onderhuidse schade.
Afbeelding

Nu ben ik echt een leek op auto gebied en zit ik met het volgende: een 2e hands bumper van de sloop halen lijkt de best betaalbare optie, probleem is echter dat er alleen standaard bumpers te vinden zijn (voor rond de €200) en we hadden een R-design zoals jullie zien. Ik vraag mij af of we met een standaard bumper de auto ook in zijn oude staat kunnen terugkrijgen, dus dat het onderste deel los monteerbaar is, of dat we ergens een R-design bumper moeten vinden.

Bij de dealer gaat het over de 1000 euro om te laten maken. Wat zou jullie advies zijn, een oude bumper kopen monteren eventueel laten spuiten en het daarmee doen, opzoek naar een R-design bumper of toch naar de garage en stevige kosten maken?
PDL1
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28.08.2018 - 17:13

Nu is er een garagehouder die aangeeft dat het geen R-design betreft maar een standaard bumper met spoilerpakket. Van dat laatste wordt het lastig om alles 2e hands te vinden dus een 2e hands bumper zou kunnen met losse spoileronderdelen o.i.d.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Even een zoekvraag aan de goede slopers doen, met een beetje mazzel in de goede kleur in voorraad. Anders een nieuwe, komt in kleur dus helemaal goed.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
PDL1
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28.08.2018 - 17:13

Dank voor je reactie! De vraag staat inmiddels uit bij slopers inderdaad. Daar komen enkele reacties op maar allemaal met de standaard bumper (met zwart plastic onderkant rand). Het is mij niet duidelijk of die op mijn Volvo zouden passen en ik vervolgens met een los spoilerpakket o.i.d. dergelijks aan de slag moet of dat ik echt een speficieke sport bumper moet hebben.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Loop eens langs een schadehersteller, misschien valt er met wat epoxy en fiberglas nog iets te redden.
Plaats reactie

Terug naar “C30”