anti skid service vereist

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
rceha
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.08.2019 - 21:10

Even ter kennismaking, MIjn volvo C30 bouwjaar2012 R-edition en inmiddels 280000 km op de teller vertoont een erg raar gebrek.
In het informatie staat anti skid service vereist, de ruitenwissers leiden een geheel eigen leven op een zonnige dag ze staan aan en gaan niet meer uit. Mijn richting aanwijzer werkt ook niet meer. De cruise controll gaat niet meer uit, zelfs niet met het rem pendaal. In z'n vrij zetten helpt in iedergeval om af te remmen van 130 km/u naar stilstand op de vlucht strook. contact uit. Motor slaat af.
Ne enige tijd van de schrik te zijn bekomen probeer ik de auto te starten. Anti skid service verschijnt op het display. ik heb deze storing al eerder gehad bij 180000 km toen is ie uitgbreid getest in de garage waarbij zon beetje alles is vervangen zoals, de boord computer, de stuurhoeksensor,en zelfs de ruitewisser schakelaar maar niets hielp. Nu op de vlucht strook denk ik het erop te wagen en vertrek, alles functioneert weer normaal behalve de melding op het scherm en de ruitenwissers die in middels behoorlijk stroperig over de ruit gaan. Ook de richting aanwijzer functioneert niet meer, maar de wagen rijdt gewoon normaal. ik waag het de cruise control aan te zetten maar deze functioneert niet meer.
zo blijf ik rijden en na 50 km verdwijnt de melding, de ruitenwissers stoppen en alle andere zaken functioneren weer, Die avond nog heel even kort een melding gehad en nu 500km verder niets meer vernomen
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Klinkt als een storing binnen het canbus netwerk. Heb je extra spul zoals een aftermarket trekhaak of iets als een CFE? Dat zou ik als eerste uitsluiten maar het kan ook tig andere dingen zijn die storing op het netwerk veroorzaken waar andere dan last van hebben. Draadbreukje die zichzelf weer hersteld als je vier keer linksaf gaat… Vreselijke storingen om te zoeken. :(
rceha
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.08.2019 - 21:10

Trekhaak is af nieuw in de garage gemonteerd niets anders gemonteerd, enkel is laats ook weer een vervelende storing opgetreden met de airbag in het stuur, dat kregen ze in de garage ook niet weg en toen hebben ze het stuurhuis maar vervangen. storing blijkft nu weg maar nu treed dit weer af en toe op.
Is voor deze auto ook geen echte aftermarkt over diesel zijn niet meer geliefd het aantal km heeft ie niet mee en een echte volvo is het ook niet 70% ford. maar hij rijd als een volvo en voelt ook als een volvo, maar slijt als een ford.
Plaats reactie

Terug naar “C30”