Aanschaf C30 T5, tips gevraagd.

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Myquandro
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19.06.2019 - 13:40

Hey, ik ben nieuw op dit forum en ben mij aan het oriënteren op de aanschaf van een C30 met de T5 motor, voorkeur voor een model van voor de facelift en met een handbak. Het is mijn eerste eigen auto dus heb nog geen ervaring met de aankoop van een auto en waarop te letten. Ik heb gezocht via Google naar algemene tips en C30 specifieke aspecten om op te letten. Aangezien ik verwacht dat er op dit forum veel mensen zijn met diepe inhoudelijke kennis over deze auto en deze motoriseren wil ik ook hier nog even de vraag neerleggen, waar moet ik op letten? Daarnaast heb ik bij verschillende C30's een aantal aspecten gezien waarvan ik benieuwd ben wat daar de mening over is (daar kom ik zo op terug).

Wat betreft de aandachtspunten heb ik naast wat algemene punten de volgende C30 specifieke punten gelezen:
- Opletten of er een nieuw oliehuisfilter op zit vanwege mogelijke problemen met carterontluchting
- Versleten homokineet aangezien deze niet makkelijk/goedkoop te vervangen is
- Een ander klein (en vrij goedkoop) mogelijk probleem kan zijn de brandstofdruksensor
- Verder heb ik iets gelezen over de ABS-unit van Bosch welke al vervangen zou moeten zijn.
Ik ben benieuwd of hier verder nog andere aspecten bij horen waar ik op zou moeten letten.
En misschien handig om te weten, wat is de service interval van deze auto's?

Verder heb ik als optie bij een aantal C30's het sportonderstel zien staan. Nu vraag ik mij af, hoe sportief/stijf het standaard onderstel is en hoeveel sportiever/stijver het sportonderstel is. Ik ben zelf opzoek naar een vrij comfortabele auto die vooral goed tot zijn recht komt op de snelweg. Ik ben erg gewend aan de standaard onderstellen van moderne Audi's en BMW's en ben opzoek naar een onderstel dat dezelfde kwaliteiten heeft. Het moet redelijk strak zijn zodat je niet na elke verkeersdrempel nog 10m blijft na-deinen of dat de auto merkbaar gaat hellen bij een sportief bochtje, maar het moet ook niet oncomfortabel zijn op lange snelweg ritten. Nu snap ik dat dit allemaal subjectief is en er waarschijnlijk geen eenduidig antwoord is wat voor mij het goede onderstel is, maar ben toch benieuwd hoe anderen hier naar kijken.
Silver S70
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 31.03.2010 - 21:10

Succes toegewenst met de zoektocht.

De C30 T5 moet je passen. Heb 'm al (doe meestal langer met mijn aankopen) -na 2,5 jaren gebruik en 50.000 kilometers- weg gedaan. Vond het allemaal te emotieloos en maar weinig praktisch. Kreeg er maar geen klik mee. Ik mag een motor graag horen, dat miste ik nog het meest. Had hogere verwachtingen van de T5.

Nu zeer tevreden met een XC90D5 (2007).
V40 T2 Polar+ (2019)
XC90 D5 Momentum aut.(2007)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)

Volvo! What else?
Plaats reactie

Terug naar “C30”