Hulp bij resetten DPF additief level

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
JonahVolvoC30
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26.05.2019 - 01:43

Hi allemaal.

Ik heb een mooie Volvo c30 aangeschaft met de 1.6 diesel PSA motor (met Eolys additief). Mijn auto regenereert zeer vaak, ongeveer elke 50km (interpreteer ik uit ‘huidig verbruik’ dat twee minuten op 7L/100km blijft hangen bij 100km/u). Ik lees met mijn ELM327 de code p2458 en uit mijn research komt dat de meest waarschijnlijke oorzaak een leeg additieftankje is, waardoor de auto probeert te regenereren met alléén een hoos diesel. De rubber slangen naar de drukverschilsensor zijn intact en de Kat-tempsensor lijkt in orde. De computer geeft alléén deze code en behalve het genoemde symptoom geen andere problemen. Ik weet nog niet zeker of het oliepijl echt omhoog aan het gaan is, maar het lijkt er wel op want het peil zat iets boven het maximum toen ik de auto kocht. Ik heb de olie vervangen en bijgevuld tot 2/3 van maximum en ga het niveau vervolgen.

Kan iemand met een VIDA DICE mij helpen om de teller van het tankje te resetten en eventueel op weg te helpen met de diagnose van het probleem?? Ik ben een echte beginner wbt Volvo’s, maar heb veel ervaring met het sleutelen aan Alfa’s. Ik heb een bus JLM vloeistof gekocht om het tankje bij te vullen. Ik heb wel een VIDA DICE uitlezer gekocht via aliexpress, maar die ligt nu stom genoeg bij de douane omdat er nog wat inklaringskosten moeten worden afgedragen. Het schijnt dat dit nog wel wat tijd in beslag kan gaan nemen.

Groet,
Jonah
Laatst gewijzigd door JonahVolvoC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “C30”