C70 D5 uit 2008 - wat is wijsheid: doorrijden of niet

Plaats reactie
pppettterrr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 08.11.2016 - 19:31

Goedemiddag,

Ik ben ik het gelukkige bezit van een Volvo C70 D5 uit 2008 met inmiddels 348.000 km op de teller.

De auto bevalt me nog steeds uitstekend maar kom nu op een punt waarop ik me afvraag wat is wijsheid. Op dit moment maak ik niet meer de hoeveelheid kilometers als voorheen maar zit ik nu rond de 18.000 tot 20.000 km p/j.

Overstappen op een benzine variant, mocht deze er al zijn of doorrijden (diesel is nog steeds goedkoper dan benzine, wegenbelasting daarentegen is een ander verhaal)?

De grote beurten waarbij tevens de distributie riem vervangen moet worden komen aardig in de beurt van de dagwaarde.....dus wat is wijsheid.

Ik vind de cabrio bijzonder fijn en zie mezelf nog niet gauw de overstap maken naar een volledig dichte auto dus heb ik de neiging om door te rijden, dagwaarde zal niet zoveel meer dalen verwacht ik, dus ik heb de neiging om door te rijden.

Graag jullie visie op deze, groetjes,

Peter Wensink
Gebruikersavatar
pbor
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13

Afschrijving nul, onderhoud bekend, beurtje incl nieuwe distr riem en waterpomp à ca €800, en rijden maar weer. Ik zou het wel weten!
V70 D5 6at 2013 - 209k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Heb mijn D5 rond 450.000 km ingeruild tegen een T5 maar de diesel rijdt nog steeds bij zijn nieuwe eigenaar naar volle tevredenheid. Qua techniek gaan zij, mits op tijd verse olie, erg lang door.
Ik vond alleen de houderschapsbelasting iedere maand erg veel maar het verbruik daarentegen 1:18 tegen 1:11 E5 met de T5 en niet te vergeten het koppel van de D5....heerlijk.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
Gebruikersavatar
Vapeti
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.05.2021 - 15:17

Ik kan alleen maar bijtreden wat @Pbor zegt.

Als de wagen je nog steeds erg bevalt, zoals je zeg, is er niets beter dan hem te blijven rijden!
Afbeelding
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 26992
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Lekker doorrijden met de C70.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Doorrijden!

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Een C70 met een D5 als aandrijving. Een mooie verschijning met een beul van een motor. Wat wil je nog meer?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
pppettterrr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 08.11.2016 - 19:31

Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties en ik heb besloten door te rijden, verwacht niet dat of ik met € 800,= klaar ben maar ik ga ervoor.

Vanmorgen naar de Volvo dealer gebracht.

Groetjes,

Peter
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 514
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: Southern California

Kosten onderhoud hebben niks te maken met de dagwaarde, maar met toekomstige kilometers waar je in investeert. Tenzij je de auto morgen wilt verkopen is de dagwaarde irrelevant.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 260.000 km 1 op 11
2003 S80 T6 228.000 km 1 op 12,5
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Inderdaad lekker doorrijden. Met de verwachte kilometers kan diesel nog altijd uit.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Yupp960
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 09.04.2008 - 09:37

Ik rijd ook in een C70 II D5 met 305.000km. Heerlijke auto maar wat gebeurt er met update milieuzones? Vorig jaar bezocht ik Antwerpen en een week later kreeg ik een bekeuring van 150 euro in de bus. Gaan we dit in NL ook krijgen?

En net voor het eerst in mn leven een lekke band tijdens het rijden. Op 300 meter van huis. Toch maar even de thuisbrenger er onder ... dacht ik. Want geen wielmoersleutel in de kofferbak. M'n Conti sportcontact 6 van vorig jaar juni kapot. Kunnen weer 2 nieuwen op ... geld... coronaaaaaaaaaaaaaa ;-)
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Ja, Antwerpen, Gent en Brussel zijn verboden gebied voor diesels tot en met euro4. En vanaf 1 januari 2025 ook voor euro5. Boete van 150 euro valt nog mee, ik dacht het ondertussen 350 euro is.

Dat zal voor mij toch straks een reden zijn om de C70 te verkopen, ik wil in ieder geval één privéauto waarmee ik overal heen kan.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”