Aankoopadvies C70 T5 automaat

Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Edwin schreef: 17.12.2020 - 15:20 Is zo’n chroomstrip op de achterbumper een originele optie geweest? 🤮

Mooie auto verder!
En er is inderdaad wel enig hoorbaar (en voelbaar) verschil tussen high performance en premium....

Gr. Edwin.
Ja, die chromen sierlijst op de achterbumper was een originele optie in combinatie met de chromen stripjes bij de dagrijlampen. De led-dagrijlampen vervangen dan de mistlampen en dan zijn je gewone dimlichten uit. Zeker bij een zwarte C70 vind ik de chromen stripjes vooraan wel chique staan. Op de achterbumper is het inderdaad wat minder.

Als we ooit nog eens een keer van COVID19 afkomen dan zou ik graag op een C70-meeting naar een Premium-sound systeem luisteren!

En ik sluit me helemaal aan bij de opmerkingen over de diesels. Voor minder dan 12 kEuro zijn al erg leuke exemplaren te krijgen (Duitsland, België). Heb nog nooit met een T5 gereden, maar een door Obbe getunede D3 rijdt heel erg goed, zeker met 6-bak automaat. De 5 cilinders zijn inderdaad erg fijne motoren en redelijk zuinig; wij rijden gemiddeld ruim 1 op 17 (rustige rijstijl).
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Nou hou er maar rekening mee dat je dit met een T5 niet gaat halen. Als ik dan toch 1 nadeel mag noemen. Maar er staat ZOVEEL rijplezier tegenover.
Als ik zeer rustig rij haal ik de 1:11 maar net.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1856
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Voor wat betreft het verschil tussen de 5 en 6 bakken is dat er wel maar niet dat de een persé beter is dan de ander. De 5 bak heeft wat langere verhoudingen en is daardoor heel lekker lui op koppel te rijden. En laat een T5 daar nou genoeg van hebben om dit ook te kunnen doen. Echt een relaxte cruiser als je het mij vraagt.
Daarmee is het verbruik ook nog redelijk vind ik. Staat nu op 9.9L/100km. In de zomer was dat 9.7.

Hoe een C70 T5 met zesbak rijdt weet ik niet maar bij de T6 is dat wel anders, meer bij de les en eerder schakelend. Zeker in de S. Dan is het gelijik1 of 2 trappen terug en horizontaal vliegen. Al weet ik niet of dat ook aan de Polestar tuning ligt, dat die naast de motorsoftware ook de bak software verandert? En de motor is natuurlijk ook krachtiger en anders. Maar ik dwaal af....

De T5 i.c.m. de AT 5 bak rijdt i.i.g. super relaxed en als je wilt ook snel, maar dan moet je wel echt vloeren om hem wakker te maken. Ik vind dat voor een cabrio, zeker met dak los een zeer passende eigenschap.

De stereo laat ik graag een keer horen!

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Volgens mij gaat de 6 traps GT eerder in lockup, dus minder slip.
Een T5 is niet krachtiger dan een D3. De T5 heeft 320nm koppel, waar de D3 en D4 respectievelijk 350 en 400nm hebben. De T5 heeft wel een hoger maximum vermogen (230 vs 150/177) maar dat bereik je op toeren.
Met rustig rijden en even inhalen zonder terug te schakelen, doen de diesels niet voor de T5 onder.
Als je het gaspedaal dieper in trapt, dan wint de T5 overduidelijk.

Voor diegenen die het niet weten: vermogen=koppel*toerental
Dus een auto die bij een gegeven toerental meer koppel heeft dan een ander, heeft bij dat zelfde toerental meer vermogen.
Bij de diesels zakt het koppel in bij hogere toerentallen, waar de T5 nog een hele tijd constant blijft.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Uit de prijslijst van modeljaar 2011:
D4C0C52B-C1CC-42FC-8DAE-D1A315EBBA3B.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
ArLi
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36

BlackbirdT5 schreef: 18.12.2020 - 09:10 Nou hou er maar rekening mee dat je dit met een T5 niet gaat halen. Als ik dan toch 1 nadeel mag noemen. Maar er staat ZOVEEL rijplezier tegenover.
Als ik zeer rustig rij haal ik de 1:11 maar net.
Volgens mij mag je dan niet klagen 1:11 ik haal 1:10,6 op moment maar dat komt omdat ze door Polestar is gekieteld. Maar tanken kost ook maar € 1,16 in Germany 😉
Janz
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 09.12.2020 - 21:13

Nou het wordt waarschijnlijk een D5 uit 2007 met 155.000 km op de teller bij Van Amerongen Autotaalservice in Driebergen. Het prijsverschil met T5 benzine die te koop staan is dermate groot dat de extra wegenbelasting er tegen wegvalt. Bovendien ga ik ca. 15000 km per jaar rijden en dat is redelijk rond het omslagpunt. Afijn nog een paar dagen nadenken en dan neem ik een besluit. Ik laat wel een aankoopkeuring doen. Verder uitzoeken wat voor een carkit ik nodig heb want die zit er niet in. Liefst iets met apple carplay.
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Mooie wagen, leuk uitgevoerd, weinig km's en netjes onderhouden! Je zou zeggen, gezien de opties dat het een Summum is, maar apart dat er dan stoffen stoelen in zitten. Heb ik nog niet eerder gezien bij een C70II. Ook een origineel Volvo windscherm erbij, onmisbaar bij de C70.

De T5's en zeker die met de facelift zijn inderdaad redelijk over de top v.w.b. prijzen, maar blijkbaar is er een liefhebbersmarkt voor in NL. Buiten NL zie je ze ook bijna niet staan; ze worden allemaal naar NL gehaald. Een getunede D5 zal niet veel onder doen voor een T5.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Je hoeft de D5 niet eens te tunen, hij is zo al sterker dan de T5.
Koppel zegt veel met dan vermogen.
Ik heb mijn C70 D3 (150pk, 350nm) in het voorjaar verkocht en rij nu in een (lease) BMW 118i (140pk 240nm)
Op basis van vermogen zou je zeggen dat de BMW niet veel onder doet voor de Volvo, in beschouwing genomen dat deze zo’n 300kg lichter is. Maar het tegendeel is waar, de Volvo was krachtiger, dankzij zijn hoge koppel.
Pas als je plank gas gaat, en dus op toeren rijdt, dan wint de BMW het.

Ik zeg dus, goede koop die D5 en ik zou niet direct in tuning investeren.
Veel rij plezier.

PS, ik heb er spijt van de C70 weggedaan te hebben, ik had beter kunnen investeren in onderhoud. Hij had 240k gelopen en was volgens mij toe aan nieuwe schokdempers en diverse rubbers in het onderstel.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Rickhtml
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 06.10.2015 - 22:27
Contacteer:

Janz schreef: 15.12.2020 - 17:47 Wat dachten jullie van deze https://www.viabovag.nl/auto/volvo-c70- ... er-46vq12h
Ik heb een C70 uit 2006 in de Summum uitvoering. Iets meer km's. Maar destijds niet zo'n hoge vraagprijs als deze. Ik zou nog even verder kijken als ik jou was. Wordt er op dit forum geen C70 aangeboden wellicht?
___________________________
Na 6x V70 nu een C70 2006
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Janz schreef: 19.12.2020 - 14:39 Nou het wordt waarschijnlijk een D5 uit 2007 met 155.000 km op de teller bij Van Amerongen Autotaalservice in Driebergen. Het prijsverschil met T5 benzine die te koop staan is dermate groot dat de extra wegenbelasting er tegen wegvalt.
Grappig, Daar heb ik mijn zwarte T5 onlangs gekocht bij Bo. Prima garage fijn adres en een D5 met 156.000km op de teller is echt uniek. Het is geen origineel Nederlandse auto. Komt bij van Aarle vandaan.
Ga je, mits geen ex schadeauto zeker geen spijt van krijgen. Check de op en neergang van het dak wel GOED. beide sessies mogen niet langer dan 30 seconden duren zonder bijgeluiden anders dan van de motoren.
Hij is ook lekker compleet qua uitrusting.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
Janz
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 09.12.2020 - 21:13

Morgen de Dekra keuring en dan besluiten we verder .....
Gebruikersavatar
01000011 00011 00000
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 12.10.2020 - 11:51
Locatie: Oisterwijk

Persoonlijk zou ik juist geen diesel meer kopen. Maar dat is meer mijn eigen gevoel. Onze regering kan -en ik denk zal- de belasting op “de vervuilende diesels” opeens enorm omhoog gooien waardoor je met een peperdure en onverkoopbare auto blijft zitten. Net zoals ze dat eerder met belastingvrije oldtimers deden.
Ik denk dat dit ook een van de redenen is waarom je nu al een diesel versie veel goedkoper kan krijgen dan een T5.
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Als ik nu de onlangs verhoogde diesel acciijns zie denk ik dat dit nog wel eens mee zal gaan vallen. Weet alleen even niet of deze al een roetfilter heeft wat regelmatig re genereert. Dit zijn onzin dingen (althans voor het milieu) maar geven ook wel eens klachten qua dichtgekoekt inlaat traject maar er gaat maar weinig boven het plezier wat je zult ervaren met rijden in zo'n D5. Krachtig koppel, prachtig geluid enz enz.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Met de vijf cilinder D3/4/5 motoren zijn er weinig problemen met regenereren.
De vier cilinder PSA diesel (2.0D) is daar gevoeliger voor.
En een roetfilter is geen onzin ding!!
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27489
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

BlackbirdT5 schreef: 22.12.2020 - 10:17 Als ik nu de onlangs verhoogde diesel acciijns zie denk ik dat dit nog wel eens mee zal gaan vallen. Weet alleen even niet of deze al een roetfilter heeft wat regelmatig re genereert. Dit zijn onzin dingen (althans voor het milieu) maar geven ook wel eens klachten qua dichtgekoekt inlaat traject maar er gaat maar weinig boven het plezier wat je zult ervaren met rijden in zo'n D5. Krachtig koppel, prachtig geluid enz enz.
Jij bedoelt een EGR klep, die heeft iedere relatief moderne diesel dus 200% zeker dat welke diesel C70 je ook pakt deze heeft.
Roetfilter is volgens mij ook vanaf alle bouwjaren geleverd, maar die heeft niets met je inlaat traject van doen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Marcnij schreef: 22.12.2020 - 10:53 En een roetfilter is geen onzin ding!!
Hij verbrand het roet niet meer in de stad maar boven een bepaalde snelheid op de grote weg. Je verplaatst het probleem dus.
Que EGR klep had de mijne bij aanschaf ipv een doorgan ter grootte van een toiletrol nog maar net een opening waar een potlood in paste. Ik heb deze toen dicht laten zetten. Beter voor het inwendige en hij liep ook nog mooier.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

BlackbirdT5 schreef: 22.12.2020 - 12:46
Marcnij schreef: 22.12.2020 - 10:53 En een roetfilter is geen onzin ding!!
Hij verbrand het roet niet meer in de stad maar boven een bepaalde snelheid op de grote weg. Je verplaatst het probleem dus.
Que EGR klep had de mijne bij aanschaf ipv een doorgan ter grootte van een toiletrol nog maar net een opening waar een potlood in paste. Ik heb deze toen dicht laten zetten. Beter voor het inwendige en hij liep ook nog mooier.
Je hebt geen idee waar je over praat. Verdiep je eerst maar eens in de materie voordat je hier onzin verkoopt.

Roet zijn vaste stof deeltjes, voornamelijk koolstof. Dit is bij inademing door mens en dier schadelijk, mogelijk kankerverwekkend.
Het roetfilter houdt deze deeltjes tegen, en slaat deze tijdelijk op.
Tijdens het regeneratie process, wordt de temperatuur in het roetfilter verhoogd, zodat de opgeslagen roet tot ontbranding komt.
Deze verbranding levert CO2 en water op, en dat is wat er vervolgens wordt uitgestoten.
Er wordt dus geen roet uitgestoten op een later tijdstip.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Ik ben niet zo van stellig roepen dat iemand onzin verkoopt. Laten wij het erop houden dat er verschillende onderzoeken zijn gedaan die elkaar tegenspreken.
Zoals door het onafhankelijke Britse milieu instituut Transport & Environment

"Moderne diesels stoten mogelijk tot 1.000x de toegestane hoeveelheid aan fijnstof uit tijdens en na het regenereren van de roetfilter. Dit blijkt uit Brits onderzoek." (Jan 2020)

Kortom de waarheid zal waarschijnlijk in of een beetje naast het midden liggen maar dat er ook kankerverwekkende fijnstof vrijkomt tijdens het regenereren is toch niet zo ongeloofwaardig.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”