Hoi Forum leden, ik ben vandaag geweest bij de Volvo Dealer ik wil namelijk graag ons kindje kietelen en dat doen de mannen van "Polestar" volgens de dealer is dit de beste manier om te doen vanwege de kennis etc. dat geloof ik allemaal direct (en logisch ze moeten het verkopen) .
Maaaaaaaaaar op de vraag of het wijs is om ons kindje nu 9 jaar oud te kietelen naar de volgende waardes kunnen de mannen van Volvo niet echt een duidelijk antwoord op geven, gaat om de volgende waardes:
T5 FWD Automatic 2011
Volvo
Goedgekeurd voor Polestar Engineered Optimisation.
Prestaties Origineel Geoptimaliseerd
Vermogen (pk) 230 250
Vermogen (kW) 169 184
Vermogen max. (rpm) 5000 5500
Koppel (Nm) 320 370
Koppel max. (rpm) 1500 - 5000 3000
Acceleratie 0-100 km/h (s) 8 7.6
Mijn doel is eigenlijk om te bereiken dat het wat zuiniger word (natuurlijk ook de fun) en dat het nog soepeler gaat dan dat het nu al gaat.
Wat zouden jullie mij adviseren?!
Gr. Arjan
Heb jullie eerlijke meninig/ advies nodig (C70 Kietelen)
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
BSR doet 258pk / 394Nm - heb zeer goede ervaringen met hen op verschillende Volvo gehad ...
http://sv.bsr.se/trimsatser/Volvo/2011/C70-II/T5
http://sv.bsr.se/trimsatser/Volvo/2011/C70-II/T5
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27071
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Technisch gezien kan de auto het prima hebben mits normaal/goed onderhouden.
Voor het geld zijn er genoeg andere bedrijven die meer vermogen los peuteren, danwel de software op maat schrijven.
Voor het geld zijn er genoeg andere bedrijven die meer vermogen los peuteren, danwel de software op maat schrijven.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Hoi fredhead de auto is dealer onderhouden ik ben er niet bij geweest maar mag er toch vanuit gaan dat alles volgens de boekjes gedaan is, het is mij echt niet te doen om er alles uit te halen en tot de max te rijden maar gewoon net even dat meer waardoor het rijden soepeler word en "Hoop" ook iets minder schadelijk.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3382
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Als je even speurneust op dit mooie forum dan zul je ontdekken dat deze vraag vaker is gesteld, gevolgd door diverse beschouwingen. Hier zou je de nodige info uit kunnen halen. Kort gezegd komen de ervaringen met Polestar neer op meer koppel en soepeler schakelgedrag van de automaat. Degenen die Polestar hebben laten doen, schrijven dat ze er heel tevreden mee zijn.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Hoi DB200 een heel terechte opmerking maar dat was/ is niet mijn vraag, wat ik me afvraag en daar heb ik ook het adviesa voor nodig, is het verstandig een 9 jaar oude "heel pittige dame" nog pittiger te maken
V.w.b. het tunen van Polestar dat, dat helemaal top is geloof ik direct.
V.w.b. het tunen van Polestar dat, dat helemaal top is geloof ik direct.
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
ik geef alleen aan dat Polestar erg duur is - en BSR in Zweden als _de_ tuner voor Volvo gezien wordt - en dusdanige kwaliteit leverd.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1855
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Voor wat het waard is, ik heb 1,5 jaar geleden onze toen 12 jaar oude T6 ook bij de dealer een Polestar tuninh gegeven. Naar volle tevredenheid!
Meer pit? Ja! Al diverse keren een 0-100 meting gedaan op 6.1 seconden.
Soepeler? Ja! Bij rustig(!) gasgeven geeft het koppel een enorm duw zonder ‘drama’ uit het vooronder. Een geweldig gevoel!
Verstandig om te tunen? Waarom niet? Alles kan kapot. Een niet getunede turbomotor heb je bij slecht gebruik ook zo naar de knoppen.
Niet de tuning maakt een motor kapot, maar degene die de tuning verkeerd gebruikt!
Zelf ben ik ook nog steeds aan het twijfelen de C70 ook te laten kietelen, maar dan in Elst.
Eigenlijk vind ik hoe die nu rijdt wel prettig en relaxed. Gaspedaal moet je echt diep intrappen om kickdown te krijgen, terwijl dat nu juist niet nodig is omdat hij ook op koppel lekker en vooral zonder drama accellereert. C70 T5 is ook een echte cruiser wat dat betreft. En verbruik 1 op 10 wat ik heel netjes vindt!
T6 1 op 8,5.
Gr. Edwin.
Meer pit? Ja! Al diverse keren een 0-100 meting gedaan op 6.1 seconden.
Soepeler? Ja! Bij rustig(!) gasgeven geeft het koppel een enorm duw zonder ‘drama’ uit het vooronder. Een geweldig gevoel!
Verstandig om te tunen? Waarom niet? Alles kan kapot. Een niet getunede turbomotor heb je bij slecht gebruik ook zo naar de knoppen.
Niet de tuning maakt een motor kapot, maar degene die de tuning verkeerd gebruikt!
Zelf ben ik ook nog steeds aan het twijfelen de C70 ook te laten kietelen, maar dan in Elst.
Eigenlijk vind ik hoe die nu rijdt wel prettig en relaxed. Gaspedaal moet je echt diep intrappen om kickdown te krijgen, terwijl dat nu juist niet nodig is omdat hij ook op koppel lekker en vooral zonder drama accellereert. C70 T5 is ook een echte cruiser wat dat betreft. En verbruik 1 op 10 wat ik heel netjes vindt!
T6 1 op 8,5.
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
SUPER dat je met mij mee denkt (!!!) ik zal nog eens een kijkje nemenliquid_force schreef: ↑22.07.2020 - 09:29 ik geef alleen aan dat Polestar erg duur is - en BSR in Zweden als _de_ tuner voor Volvo gezien wordt - en dusdanige kwaliteit leverd.
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Heb mijn C70 D3 laten tunen bij Volvotune in Elst. Was ook al 9 jaar oud en 200 dkm op de teller. Tunen is geen enkel probleem, mits alles goed onderhouden is en dus in goede staat is. Ik heb begrepen dat Polestar wat meer "behoudend" is en dus nog wat meer marge aanhoudt. Ook is Polestar, denk ik, een stukje duurder omdat het via de dealers gaat.
Bij Volvotune wordt eerst de motor goed uitgelezen en gekeken of alles "normaal" is. Bij de mijne was er een luchtdruksensor niet helemaal goed (gaf een foutcode) en die is toen ook gelijk vervangen. Als er iets niet in de haak is, dan wordt er niet getuned. Een tijdje daarvoor had ik de versnellingsbak laten flushen bij de Volvo-dealer en daar kwamen ze ook de foutcode tegen. Er werd mij toen gevraagd of ik iets merkte tijdens het rijden, maar dat was niet zo dus hebben ze alleen de foutcode gewist. De foutcode gaf trouwens geen melding op het dashboard.
Het resultaat van de tuning bij de D3 is echt geweldig. Vooral het veel hogere koppel onderin zorgt ervoor dat de auto veel lekkerder rijdt; het gaat allemaal veel makkelijker. Het hogere vermogen gebruik ik eigenlijk niet, ik ben een rustige rijder. Ik heb gekozen voor de eco-tuning, waarbij bij 100-120 km/u de auto extra zuinig zou moeten zijn. Bij intrappen van het gaspedaal komt echter wel al het vermogen los. Lijkt te werken, want we rijden nu rond de 1 op 17-18 (was 1 op 16). Kan natuurlijk ook te maken hebben met de defect druksensor die vervangen is.
Info Volvotune: https://volvotune.nl/modeltype/volvo-c7 ... /#tab-id-1
Bij Volvotune wordt eerst de motor goed uitgelezen en gekeken of alles "normaal" is. Bij de mijne was er een luchtdruksensor niet helemaal goed (gaf een foutcode) en die is toen ook gelijk vervangen. Als er iets niet in de haak is, dan wordt er niet getuned. Een tijdje daarvoor had ik de versnellingsbak laten flushen bij de Volvo-dealer en daar kwamen ze ook de foutcode tegen. Er werd mij toen gevraagd of ik iets merkte tijdens het rijden, maar dat was niet zo dus hebben ze alleen de foutcode gewist. De foutcode gaf trouwens geen melding op het dashboard.
Het resultaat van de tuning bij de D3 is echt geweldig. Vooral het veel hogere koppel onderin zorgt ervoor dat de auto veel lekkerder rijdt; het gaat allemaal veel makkelijker. Het hogere vermogen gebruik ik eigenlijk niet, ik ben een rustige rijder. Ik heb gekozen voor de eco-tuning, waarbij bij 100-120 km/u de auto extra zuinig zou moeten zijn. Bij intrappen van het gaspedaal komt echter wel al het vermogen los. Lijkt te werken, want we rijden nu rond de 1 op 17-18 (was 1 op 16). Kan natuurlijk ook te maken hebben met de defect druksensor die vervangen is.
Info Volvotune: https://volvotune.nl/modeltype/volvo-c7 ... /#tab-id-1
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- Volvo-Renkum
- 2nd Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 01.07.2020 - 17:54
- Locatie: Oosterbeek
Heb onze XC90D5 (2007, 151.000 km.) paar weken terug bij de dealer een Polestar kuur laten ondergaan. Gebruik gemaakt van de aanbieding. Zat sinds 132.500 een tuning van Obbe op. EGR toen ook weg geschreven. Auto had sinds september 2019 af en toe last van schokken en bonken. Meestal bij 80 km. Op normale cruise snelheid. Auto heeft kort voor de laatste kuur een motorreiniging en automaatflush ondergaan bij TPR. Flush was elders ook al bij de 120.000 beurt gedaan. Puur preventief. Volgens Volvodealer functioneert de AWD naar behoren. Is mof ook niet stuk. Sinds laatste kuur en trip naar Berlijn nu 2 weken terug geen klachten opgemerkt. Even de 180 aangetikt. Auto verbruikt wel wat meer (0,3-0,4 liter gemiddeld). Lijkt iets minder beestachtig, maar reageert nog steeds scherp op het gaspedaal. Volgens mij is mijn XC90 door de dealer opgewaardeerd naar de laatste versie van de D5 (v.a. 2010-2014). Alles is weer conform de Volvo waarden. Kilometerteller staat nu op 153.250. Auto ondergaat onderhoud om de 10.000-15.000 km's.
Audi A3 1.8 Ambition (1999)
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)
Volvo! What else?
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)
Volvo! What else?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Hey Volvo Renkum dank je wel voor je reactie, als ik goed lees heb je er een betere auto voor terug gekregen (gelukkig) maar hij is wel iets schadelijker geworden. Momenteel halen we net 1 op 11 met de auto dat is een combi tussen high way en (meeste) woon- werk verkeer van dorpje naar dorpje, mijn doel was eigenlijk nog wat zuiniger uit te komen maar als ik je verhaal lees..............
- Volvo-Renkum
- 2nd Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 01.07.2020 - 17:54
- Locatie: Oosterbeek
Duidelijk is zeker dat 'ie nu meer verbruikt (8,4l. gemiddeld i.p.v. 8,1l.). Hij lijkt iets slomer (t.o.v de vorige), geeft niets, en ook ontbreekt nog steeds het 'doodse moment' bij het starten/ wegrijden. Is inherent bij dit type. De motor is gelijk bij de les en ook is de samenwerking met de bak goed.
En heb ik het vertrouwen dat alles nu binnen veilige marches functioneert. Er heeft gewoon een update+ van de elektronica/ aansturing plaatsgevonden. EGR is ook weer bijgeschreven/ actief.
En totnogtoe heb ik het gebonk/ geschok, lijkt op dat iets verschiet (speling?), niet meer opgemerkt. Ben een kleine 2500 km. verder. Dit was/ is wel een zorg, een punt waar ik sterk op let en rekening mee houd. Overigens kan dit meerdere oorzaken hebben.
Zou me in jouw geval de wagen gewoon standaard houden. Een C70 is sowieso geen racer, veel meer op comfort afgestemd. Het verbruik wordt ook nog hoger. Bewaar je geld maar voor goed onderhoud. De C30 T5 die ik ooit had, en getuned was (250 pk.), bewoog van links naar rechts als je op nat wegdek optrok. Het gewicht van dit model is ook veel minder.
En heb ik het vertrouwen dat alles nu binnen veilige marches functioneert. Er heeft gewoon een update+ van de elektronica/ aansturing plaatsgevonden. EGR is ook weer bijgeschreven/ actief.
En totnogtoe heb ik het gebonk/ geschok, lijkt op dat iets verschiet (speling?), niet meer opgemerkt. Ben een kleine 2500 km. verder. Dit was/ is wel een zorg, een punt waar ik sterk op let en rekening mee houd. Overigens kan dit meerdere oorzaken hebben.
Zou me in jouw geval de wagen gewoon standaard houden. Een C70 is sowieso geen racer, veel meer op comfort afgestemd. Het verbruik wordt ook nog hoger. Bewaar je geld maar voor goed onderhoud. De C30 T5 die ik ooit had, en getuned was (250 pk.), bewoog van links naar rechts als je op nat wegdek optrok. Het gewicht van dit model is ook veel minder.
Audi A3 1.8 Ambition (1999)
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)
Volvo! What else?
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)
Volvo! What else?
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Gemiddeld 1 op 11 met een C70 T5 is toch niet verkeerd, lijkt me een nette waarde. Met een goede tuning (beter/optimaal afstellen van de software op de techniek) kun je wellicht nog een klein beetje zuiniger, maar ik zou er niet teveel van verwachten. Wel zal je er een beter rijdende auto voor terug krijgen; meer koppel "onderin".ArLi schreef: ↑06.08.2020 - 08:05 Hey Volvo Renkum dank je wel voor je reactie, als ik goed lees heb je er een betere auto voor terug gekregen (gelukkig) maar hij is wel iets schadelijker geworden. Momenteel halen we net 1 op 11 met de auto dat is een combi tussen high way en (meeste) woon- werk verkeer van dorpje naar dorpje, mijn doel was eigenlijk nog wat zuiniger uit te komen maar als ik je verhaal lees..............
De XC90 D5 van Volvo Renkum is door de dealer blijkbaar "teruggetuned" t.o.v. de eerdere tuning (meer marge). Dit, in combinatie met een weer werkende EGR-klep, resulteert waarschijnlijk in het iets hogere brandstofverbruik. Een EGR-klep zorgt voor minder NOx-uitstoot, maar ook voor een iets hoger brandstofverbruik en vervuiling van de motor. Vooral dat laatste kan veel problemen geven en is dus een reden om de klep dicht te zetten. Dit geldt dan voornamelijk voor diesels.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- Volvo-Renkum
- 2nd Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 01.07.2020 - 17:54
- Locatie: Oosterbeek
1 op 11 gemiddeld met een zware C70T5 vind ik ook zeker niet verkeerd.Ferrari schreef: ↑06.08.2020 - 09:30Gemiddeld 1 op 11 met een C70 T5 is toch niet verkeerd, lijkt me een nette waarde. Met een goede tuning (beter/optimaal afstellen van de software op de techniek) kun je wellicht nog een klein beetje zuiniger, maar ik zou er niet teveel van verwachten. Wel zal je er een beter rijdende auto voor terug krijgen; meer koppel "onderin".ArLi schreef: ↑06.08.2020 - 08:05 Hey Volvo Renkum dank je wel voor je reactie, als ik goed lees heb je er een betere auto voor terug gekregen (gelukkig) maar hij is wel iets schadelijker geworden. Momenteel halen we net 1 op 11 met de auto dat is een combi tussen high way en (meeste) woon- werk verkeer van dorpje naar dorpje, mijn doel was eigenlijk nog wat zuiniger uit te komen maar als ik je verhaal lees..............
De XC90 D5 van Volvo Renkum is door de dealer blijkbaar "teruggetuned" t.o.v. de eerdere tuning (meer marge). Dit, in combinatie met een weer werkende EGR-klep, resulteert waarschijnlijk in het iets hogere brandstofverbruik. Een EGR-klep zorgt voor minder NOx-uitstoot, maar ook voor een iets hoger brandstofverbruik en vervuiling van de motor. Vooral dat laatste kan veel problemen geven en is dus een reden om de klep dicht te zetten. Dit geldt dan voornamelijk voor diesels.
@Ferrari. Klopt. Heb inderdaad de EGR klep dicht laten zetten, om interne vervuiling tegen te gaan. En een tuning via Obbe om wat meer pk's in combi met minder verbruik.
Zoals gemeld heb ik de wagen een motorreiniging, een oliewissel en opnieuw een automaatflush laten ondergaan bij TPR (+/- 151.000 km. teller). Preventief en ook met de gedachte dat bij de vorige flush mogelijk wat vuil in de bak is blijven hangen. Wat mogelijk het bonken/ schokken zou kunnen verklaren. Echter was dit na deze behandeling nog steeds, incidenteel, aanwezig.
Mij staat bij dat sinds de reparatie en vervanging van een turbodruksensor en buis (of slang?), na melding Motorservice Managment Service vereist en plots verlies aan vermogen, plus de vervanging van het brandstoffilter en de koelvloeistoftemperatuursensor (extra op mijn verzoek) bij 132.500 km., en de tuning kort hierna, de beschreven klachten zijn opgetreden.
Heb de wagen hierna voor ritten naar Spanje en Duitsland gebruikt. Lange ritten en op redelijke kruissnelheid (>130-140). Af en toe wat hoger in de toeren om de boel, roetfilter ook, schoon te branden. Probeer korte ritten met deze Diesel te vermijden. Staat de laatste maanden ook veel stil.
Vooralsnog lijkt het bonken/ schokken over. Het kwam dan ook maar incidenteel voor. Dit na de laatste Polestar kuur via de dealer. Waarbij alles is herschreven/ terug gezet en een update+ (+/- 210 pk., wat de laatste versie van de D5 ook had), zo ervaar ik de ingreep tenminste. Hopelijk definitief.
De aanleiding om een en ander op deze ingrijpende (en kostbare) wijze uit te voeren, had dus meerdere redenen.
Audi A3 1.8 Ambition (1999)
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)
Volvo! What else?
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)
Volvo! What else?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Even een up-date na 8 maanden in onze T5 te hebben getourd is gebleken dat het verbruik ligt tussen de 9,5 en 9,8 ltr op de 100, we wisten van te voren dat het geen C1-tje zou zijn qua zuinigheid .
Inmiddels zijn we er ook achter dat het rijplezier echt niet op weegt tegen een tank benzine dus ons hoor je niet klagen..............wat mij wel opviel tijdens de tour ritjes dat wanneer je lekker aan het cruisen bent en onverwachts eens flink gas moet bij geven omdat de situsatie daarom vraagt de automaat even moet nadenken wat hij nu het beste kan gaan doen. Dat is niet erg maar tijdens een inhaal sessie is dat niet echt een prettig gevoel, na overleg bij de dealer heb ik toch maar besloten om een Polestar kietel beurt in te plannen deze staat voor 17 sept. tevens een smeur beurt van het dak (€ 55,- dacht dat ik meer kwijt zou zijn).
Dus ben erg benieuwd wat de resultaten zullen zijn na de 17e qua schakelen en Nm. Zodra ik meer info heb zal ik deze met jullie delen.
Inmiddels zijn we er ook achter dat het rijplezier echt niet op weegt tegen een tank benzine dus ons hoor je niet klagen..............wat mij wel opviel tijdens de tour ritjes dat wanneer je lekker aan het cruisen bent en onverwachts eens flink gas moet bij geven omdat de situsatie daarom vraagt de automaat even moet nadenken wat hij nu het beste kan gaan doen. Dat is niet erg maar tijdens een inhaal sessie is dat niet echt een prettig gevoel, na overleg bij de dealer heb ik toch maar besloten om een Polestar kietel beurt in te plannen deze staat voor 17 sept. tevens een smeur beurt van het dak (€ 55,- dacht dat ik meer kwijt zou zijn).
Dus ben erg benieuwd wat de resultaten zullen zijn na de 17e qua schakelen en Nm. Zodra ik meer info heb zal ik deze met jullie delen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
"SPANNEND"............vandaag ons kindje opgehaald bij de dealer i.v.m. een Polestar kietelbeurtje. Volgens mij moest ze nog even uit de narcose komen ze reageerde wel super direct maar een beetje onwenig kan natuurlijk ook aan de bestuurder liggen (moi).
Maar goed na 2 ritjes kan ik niet anders zeggen dan, dat het absoluut anders rijden is, veel meer aanspraak op het vermogen wanneer je, je gaspedaal bediend, het is direkter meer in control, een voorbeeld te geven vanuit stilstand wegrijden was voorheen 3 sec. wachten (qua beleveing) en dan reageerde alles pas, nu is het direct wegrijden. Ook op de snelweg wanneer je even gas bij gaat geven of een vrachtwagen wil inhalen dan kun met minimale aanspraak op je gaspedaal gewoon heerlijk vertrekken!
Tot nu toe maar dat zijn maar 2 ritjes ben ik zeeeeeeer tevreden.
1 min puntje had ik nu verwacht een mooie button van Polestar naast mijn T5 logo te krijgen helaas zit daar gewoon niks, toch maar eens navraag doen morgen!!!
Oja en een smeer beurt is ook uitgevoerd.........volgens mij maken ze tegenwoordig gebruik van een onzichtbaar smeermiddel , maar goed ook dat komt morgen.
Maar goed na 2 ritjes kan ik niet anders zeggen dan, dat het absoluut anders rijden is, veel meer aanspraak op het vermogen wanneer je, je gaspedaal bediend, het is direkter meer in control, een voorbeeld te geven vanuit stilstand wegrijden was voorheen 3 sec. wachten (qua beleveing) en dan reageerde alles pas, nu is het direct wegrijden. Ook op de snelweg wanneer je even gas bij gaat geven of een vrachtwagen wil inhalen dan kun met minimale aanspraak op je gaspedaal gewoon heerlijk vertrekken!
Tot nu toe maar dat zijn maar 2 ritjes ben ik zeeeeeeer tevreden.
1 min puntje had ik nu verwacht een mooie button van Polestar naast mijn T5 logo te krijgen helaas zit daar gewoon niks, toch maar eens navraag doen morgen!!!
Oja en een smeer beurt is ook uitgevoerd.........volgens mij maken ze tegenwoordig gebruik van een onzichtbaar smeermiddel , maar goed ook dat komt morgen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Nou ja dan wat blijkt waren ze vergeten erop te plakken...........tis wat