Elektrische stuurbekrachtiging?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Vraag over de dashboardverlichting opgelost en gelijk weer een nieuwe vraag:

In het instructieboekje staat dat het reservoir voor de stuurbekrachtigingsvloeistof "verborgen is achter de koplamp" en volgens het plaatje de rechter koplamp. Of ze hebben het wel heel goed verborgen of onze C70 is uitgerust met elektrische stuurbekrachtiging. Ik vermoed het laatste, want als ik de auto op contact zet kan ik het stuur redelijk eenvoudig draaien.

Klopt mijn vermoeden? Alvast weer bedankt voor de antwoorden!
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

dat was er nog niet op een C70, het reservoir zit echt onder de r.koplamp, de koplamp er even uit halen en je ziet de draaidop
BasG
3rd Gear member
Berichten: 412
Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31

Ferrari schreef: 19.11.2019 - 15:00 Vraag over de dashboardverlichting opgelost en gelijk weer een nieuwe vraag:

In het instructieboekje staat dat het reservoir voor de stuurbekrachtigingsvloeistof "verborgen is achter de koplamp" en volgens het plaatje de rechter koplamp. Of ze hebben het wel heel goed verborgen of onze C70 is uitgerust met elektrische stuurbekrachtiging. Ik vermoed het laatste, want als ik de auto op contact zet kan ik het stuur redelijk eenvoudig draaien.

Klopt mijn vermoeden? Alvast weer bedankt voor de antwoorden!
Ja, zeker electrische stuurpomp, had ik zelfs in onze vorige my07 al. Dat weet ik zeker omdat hij kapot ging, was een dure grap. Reservoir zit idd onder de koplamp, rechterkant.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Gevonden! Inderdaad onder de koplamp en niet dus er achter. Koplamp eruit gehaald (heel simpel, had ik niet verwacht) en daar zit het tankje. Ik had een dop verwacht met een peilstok, maar niet dus. Ik ga ervan uit dat dit nooit gecontroleerd hoeft te worden (?). Het is dus een hydraulische pomp die blijkbaar elektrisch aangedreven wordt. Weer wat geleerd; bij onze Peugeot 207 CC is de stuurbekrachtiging volledig elektrisch, zonder pomp.

Gelijk maar even de stadlichtlampjes vervangen door wittere exemplaren; ziet er weer wat moderner uit.

Bedankt weer voor de informatie!
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”