Gasklep probleem C70 bouwjaar 2008

Plaats reactie
pppettterrr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 08.11.2016 - 19:31

Goedenavond allen,

Op dit moment houdt m'n C70 D5 erg in bij het gas geven, volgens de dealer dient de gasklep vervangen te worden, het rare is echter dat zodra de motor uitgezet wordt en daarna weer gestart wordt ik weer even normaal kan accelereren. Normaliter zou ik verwachten dat het uit en aanzetten altijd problemen zou opleveren en niet dat het even weg is na het uitzetten of vergis ik me hier?

Nu is de reparatie (lees vervanging) een reparatie die er nogal inhakt met zo'n € 600,= of daaromtrent voor de gasklep zelf dus vandaar m'n eerste vraag is dit een gasklep probleem of is het iets anders (electronica?) ?

Zijn er bedrijven die een gasklep goed kunnen reviseren?

Ik zie op www.actronics.nl een bedrijf die dit m.i. zou kunnen, heeft hier iemand ervaring mee of wellicht met astonics?

Welke weg zou ik het beste kunnen bewandelen?

Alvast bedankt voor de reactie, groetjes,

Peter
pppettterrr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 08.11.2016 - 19:31

Verder ben ik op internet een site tegengekomen waarin diverse gaskleppen worden aangeboden tegen nogal uiteenlopende prijzen, heeft iemand hier ervaring mee?

Dit is de site:

https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/ ... t/19564-d5

Alvast bedankt voor de reacties, groetjes,

Peter
pppettterrr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 08.11.2016 - 19:31

Goedemiddag,

Niemand die antwoorden heeft op mn vragen?

Groetjes,

Peter
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Niet direct, maar ik heb vorige jaar het gasklephuis van mijn V70 laten vervangen door een nieuwe.
Revisie wel overwogen bij Actronics, maar op aanraden van Mudde Kok waar de auto in onderhoud is toch maar een nieuwe. Zij hadden niet altijd even goede ervaringen met revisie.
pppettterrr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 08.11.2016 - 19:31

Bedankt voor de terugkoppeling.

Zojuist de opdracht gegeven de klep te vervangen en dan nog even 300.000 km erbij hoop ik :-) :-)

Groetjes,

Peter
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”