Verlichting klokken brandt overdag niet

Plaats reactie
BasG
3rd Gear member
Berichten: 412
Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31

Vandaag viel me pas op dat de verlichting van de tellerklokken overdag niet brandt bij onze C70 my 2010. Blijkbaar is deze nu over de lichtsensor geschakeld, want als het donkerder wordt gaat ‘ie aan. Alle verlichting buiten brandt uiteraard wel normaal. Bij de vorige MY2008 brandde die altijd. Is dit aan te passen, bijvoorbeeld met Vida of met de CFE als die komt voor dit type ? Je kijkt er nu zo donker in en die watch dial verlichting is nu net zo mooi!
Laatst gewijzigd door BasG op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Overdag brandt de tellerverlichting op de zwakste stand, bij avond op de ingestelde stand.
Bij mijn V50 brandde de tellerverlichting overdag op de felste stand, bij avond op de ingestelde stand.
Ik vind dit laatste ook logischer. Heb al eens gevraagd bij de dealer of dat anders kan. Antwoord was nee.
Maar wellicht zijn er ‘onofficiële’ methodes om dit toch te wijzigen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
BasG
3rd Gear member
Berichten: 412
Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31

Marcnij schreef: Overdag brandt de tellerverlichting op de zwakste stand, bij avond op de ingestelde stand.
Bij mijn V50 brandde de tellerverlichting overdag op de felste stand, bij avond op de ingestelde stand.
Ik vind dit laatste ook logischer. Heb al eens gevraagd bij de dealer of dat anders kan. Antwoord was nee.
Maar wellicht zijn er ‘onofficiële’ methodes om dit toch te wijzigen.
Ok zal eens goed opletten, maar volgens mij brandt ‘ie overdag helemaal niet. Of het is wel heel zwak.... Ben wel benieuwd of er een andere manier is om dit aan te passen als de dealer het niet kan.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

BasG schreef:
Marcnij schreef: Overdag brandt de tellerverlichting op de zwakste stand, bij avond op de ingestelde stand.
Bij mijn V50 brandde de tellerverlichting overdag op de felste stand, bij avond op de ingestelde stand.
Ik vind dit laatste ook logischer. Heb al eens gevraagd bij de dealer of dat anders kan. Antwoord was nee.
Maar wellicht zijn er ‘onofficiële’ methodes om dit toch te wijzigen.
Ok zal eens goed opletten, maar volgens mij brandt ‘ie overdag helemaal niet. Of het is wel heel zwak.... Ben wel benieuwd of er een andere manier is om dit aan te passen als de dealer het niet kan.
Het is heel zwak, alleen te zien als je een tunnel inrijdt of het bos in, net voor de sensor omschakelt naar nachtmodus
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Hansout
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 03.09.2016 - 06:32
Locatie: Nijmegen

Een zwarte sticker plakken over de lichtsensor boven in de voorruit :-) , of misschien via de binnenkant te blinderen, zekering sensor ?
Laatst gewijzigd door Hansout op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
NU : VOLVO C70 II T5 SUMMUM GEARTRONIC ELECTRIC SILVER 2010
MERCEDES SLK 320 AMG AUT FULL OPT. GRIJS MET. 2000
FIAT SEICENTO SPORTING ABARTH
2 x RENAULT SCENIC 1.6 16v RXE
PEUGEOT 405 1.6 GLX
ALFA SPRINT 1.5 QV
RENAULT 16 GTL
VW GOLF 1.6
RENAULT 30 GTX
CITROËN CX 2500 GTI
ALFETTA 2.0
2 x AUTOBIANCHI ABARTH
PEUGEOT 504 TI AUT.
BasG
3rd Gear member
Berichten: 412
Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31

Hansout schreef: Een zwarte sticker plakken over de lichtsensor boven in de voorruit :-) , of misschien via de binnenkant te blinderen, zekering sensor ?
Leuke work around, maar wat regelt die sensor nog meer?
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”